spoedje wat is dit rode lampje rr '84

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
wilberth

spoedje wat is dit rode lampje rr '84

Bericht door wilberth »

Het gaat over een 84er range rover classic. Lampje zit midden op het dashboard, rood lampje met rode rand (tandwiel-achtig) en een thermometer? in het midden. Het knippert...

Wat betekent dit. Koelvloeistof en olie staan op peil, temp. meter staat keurig in het midden ikke ff geen idee, maar ik moet dadelijk eigenlijk wel 100 km naar huis rijden.

wwwrrrhhheeeeeellllppp

Alvast bedankt,

Wilberth
wilberth

Re: spoedje wat is dit rode lampje rr '84

Bericht door wilberth »

Ok, volgens internet iets met de transmissie temp., maar heeft de handbak die waarschuwing ook dan? En waar zit die sensor ergens?
Ik zal dadelijk eens even voelen of ze echt zo warm zijn (en de olie op peil) of dat de nattigheid ergens iets van een sluiting geeft, wat waarschijnlijker is met dit weer.

Kan iemand dit bevestigen? Of ga ik toch problemen kunnen verwachten.

Groet, Wilberth
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Dat lampje is voor de olie temperatuur van de automaat, deze licht bij somigen ook op als je een V8 automat laat lopen met de handrem er op.

aangezien je een handbak hebt verwacht ik dat het ergens een verkeerde aansluiting is, of misschien door vocht.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
wilberth

Bericht door wilberth »

thnx, ben goed thuis gekomen, lampje niet meer gezien. Zal wel vocht zijn geweest, op de heenweg 100 km stromende regen gehad en dat voor een auto die de afgelopen 27 jaar alleen maar zuid/franse zon gezien heeft. Dat is hij vast nog niet gewend.

Groet, Wilberth
Plaats reactie