Welke sproeier naalden 3,5 V8 hoog compressie met 2x 175CDSE

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Michiel

Welke sproeier naalden 3,5 V8 hoog compressie met 2x 175CDSE

Bericht door Michiel »

Hallo Prikkers,

Na 6 maanden klussen aan mijn Land Rover 110 pick up op naar de APK maar helaas CO te hoog. Het CO komt niet lager als 7%.
Nu volg ik al bijna een jaar dit forum met allerlei handige tips, ideeën enz. Dus probeer het hier eens.
Na wat onderzoek zit er een Range Rover Classic 3,5L V8 hoog compressie van injectie naar carburateurs motor ingebouwd. Motor code 24DO.
Zelf heb ik de ram-air eraf gehaald omdat dit aan alle kanten lek was en een elektrische ontsteking gemonteerd.
Auto start zeer goed en rijd ook goed maar CO te hoog. Garage heeft verschillende dingen geprobeerd maar helaas.
Onze conclusie er moeten andere naalden/sproeiers in de carburateurs.

Nu de vraag welke sproeiers moeten er standaard in zo`n motor (detox) waar kan ik die sproeiers kopen of heeft er iemand nog suggesties?
Carburateurs Stromberg 175CDSE.

Alvast bedankt
Michiel
Jan-Wijbrand Kolman

Re: Welke sproeier naalden 3,5 V8 hoog compressie met 2x 175CDSE

Bericht door Jan-Wijbrand Kolman »

hoi michel,

bel of mail eens met bccp.nl, wie weet kunnen ze je helpen. ik heb dat bedrijf in elk geval als behulpzaam ervaren.

succes!
Franc

Bericht door Franc »

Michiel,

QuoteGarage heeft verschillende dingen geprobeerd.
Wat dan? Hebben ze ook gewoon het CO afgesteld door de naalden op hoogte te stellen?. Stellen doe je met een speciale sleutel onder het zwarte dopje.
Verder kan het geen kwaad om goed te controleren of de choke nog wel goed werkt.

Groeten,
Franc.

Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Roel

Bericht door Roel »

Hoe is je nokkenas? Slechte "ademing" geeft ook afwijkend CO dat met stellen ook niet verbeterd

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Plaats reactie