Onbekende draden in kabelboom

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
NielsD

Onbekende draden in kabelboom

Bericht door NielsD »

Goedendag allemaal,

Zoals jullie in een andere post van mij kunnen zien ben ik een Def 90 aan het restaureren.
[landrover.startpagina.nl]

Nu ga ik ook de kabelboom naar achter en naar voor vervangen en uiteraard met de juiste kleurcodes.
Ik heb voor een paar stuivers draad besteld bij [www.autosparks.co.uk] en dat heb ik inmiddels binnen.
De kabelboom voor de motor heb ik (ruim) op lengte geknipt en kan in elkaar gesoldeerd worden.
Nu ben ik dus bij de kabelboom links voor en naar achter aangekomen echter zitten daar draden in die ik niet kan vinden in schema's.

Het zijn de volgende kleur codes.
Links voor: Groen/Zwart

Naar achter: Groen/Zwart en Wit/Paars

Ik kan in het Britisch Standard Colour Code ( [www.autosparks.co.uk] ) overzicht zien dat Groen/Zwart voor een "Fuel Gauge to Tank unit or changeover switch" is maar wat doet deze draad dan naar links voor?? En ik heb in mijn schema (misschien heb ik het niet goed gezien) Wit/Grijs als draad naar de "Fuel tank unit".

In dat zelfde overzicht staat dat Wit/Paars voor een "Fuel pump no1 or right-hand to changeover switch" is.

Zijn deze draden gewoon standaard aanwezig in een kabelboom of hebben ze echt een functie???

Wie o wie kan mij verder helpen?

Met vriendelijke LARO groet,
Niels
AadG

Re: Onbekende draden in kabelboom

Bericht door AadG »

Is die groen/zwart geen lichtgroen/zwart ? dan zou het de pomp zijn voor de ruitensproeier.
Zou gezien zijn loctie ook wel logisch zijn.

Wit/paars is inderdaad de draad vanaf het relais voor de fuelpomp naar de fuelpump, voor een td 5.
Die zal je dan waarschijnlijk niet gebruiken.
Sander van Beek

Re: Onbekende draden in kabelboom

Bericht door Sander van Beek »

Ik ben een paar maanden terug ook bezig geweest met de kabelboom van een 110 uit 1985. De gebruikte codering komt niet altijd overeen met de standaard. Soms is het gewoon even goed nadenken of een beetje gissen waar de draad voor is (zoals AadG ook al noemt). En als je het echt niet weet.. nameten. Ik ben zover ik weet iig geen draden tegen gekomen die niet gebruikt werden, maar bij latere types is dat wellicht wel zo (meer opties geintroduceerd..)
Plaats reactie