Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
D&G

Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door D&G »

Nadere inspectie van het chassis onder de 90 wees uit dat ik vroeger of later weer tegen een probleem aan zou lopen met het chassis. Aangezien ik geen zin heb in een tweede bodemloze put zoals Stiggy, mijn 109 heb ik meteen het besluit genomen om er een gegalvaniseerd chassis onder te zetten.

Dan ga je natuurlijk zoeken op de groene pagina's en andere bronnen en daar lees je de meest rare verhalen. Dus ik heb een afspraak gemaakt bij de RDW om mijn plannen door te nemen en de nodige onderdelen te labelen.

- Ze noteren chassisnummer, motornummer en baknummer.
- Ze labelen het blok, de koets en de versnellingsbak
- Ze labelen de rechter voorpoot waar het chassisnummer zit
- ze nemen foto's van de auto in het algemeen en de labels in het bijzonder

De eisen voor een nieuw chassis zijn "versoepeld" :

- Gelijkwaardig chassis. Dus geen eis dat het persé van Marshlands of Richards moet zijn. Wel een aankoopfactuur kunnen overleggen
- Geen oud chassis kaal maken (inclusief nummer) en opknappen en dan galvaniseren
- Schutbord mag mee vervangen worden (hetgeen ik ook ga doen)
- Bij het opnieuw aanbieden om nummer in te slaan moet ik de rechter voorpoot meenemen.
- Alle labels moeten nog daar zitten waar ze zaten (logisch)

Kosten zijn nu 40 euro voor het labelen en straks rond de 100 euro voor het opnieuw inslaan van het nummer

Daarna wordt hij dus als 100% origineel aangemerkt. Daarna mag ik dus gewoon een 200tdi of 300tdi erin lepelen en weer opnieuw omkeuren.

Het valt mij dus allemaal best mee.

Debbie & Gerard

90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958

BLRC Website

BLRC Facebook pagina


Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
Arie SIII88Ducktarie

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door Arie SIII88Ducktarie »

hoi,

## Daarna wordt hij dus als 100% origineel aangemerkt. Daarna mag ik dus gewoon een 200tdi of 300tdi erin lepelen en weer opnieuw omkeuren ##

wat voor blok heb je er nu in dan ??

Arie
Jacaranda

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door Jacaranda »

Wanneer wil je het gaan doen? Ben niet echt in de gelegenheid om binnenkort een chassis mee te nemen..

Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje

jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('be484d36f792a56ae548564e64c1516c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 15603409, 600, 600, 'Loading image ...', false);
D&G

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door D&G »

Arie SIII88Ducktarie Schreef:
-------------------------------------------------------
> hoi,
>
> ## Daarna wordt hij dus als 100% origineel
> aangemerkt. Daarna mag ik dus gewoon een 200tdi of
> 300tdi erin lepelen en weer opnieuw omkeuren ##
>
> wat voor blok heb je er nu in dan ??
>
> Arie

Er zit nu een 2,5 benzine in.

Groet

Gerard
D&G

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door D&G »

Jacaranda Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wanneer wil je het gaan doen? Ben niet echt in de
> gelegenheid om binnenkort een chassis mee te
> nemen..


De prijs die Paddocks rekent voor het transport is zo laag dat ik jou niet ga lastig vallen ;-)

Gerard
Boelo

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door Boelo »

Hoi Gerard, gebruikt en 200/300 tdi dan dezelfde motorsteunen als een 2,5 benzine?
Groet Boelo
Dixo

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door Dixo »

Prima informatie zo.

Let wel op dat als je een 300Tdi met R380 of automaat wil monteren. De motorsteunen zitten dan op een andere plek dan bij een 2.5 benzine. Een 200Tdi past wel op dezelfde motorsteunen. Zou zonde zijn als je aan je vers gegalvaniseerde chassis moet gaan lassen.
Arie SIII88Ducktarie

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door Arie SIII88Ducktarie »

Heb ik ook,

maar als ik een nieuw chassis eronderzet , laten keuren, en klein poosje daarna er een dieselblok inhang 2,5 of 200TDI, krijg ik dan geen
ellende met die 2/3 regeling ??. mijn 88 is van '75 :-)

Arie
JustinvS

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door JustinvS »

Vorige week net hetzelfde gedaan voor onze 90.

Ook voor een voorschouwing naar de RDW geweest. Eenmaal daar aangekomen zagen ze dat het chassisnummer in het verleden al opnieuw ingeslagen was door de RDW (bij invoer 3 jaar terug) en werd er naar motornummers/baknummers/chassisnummers niet verder gekeken.
Het blok is gelabeld door het oog van de stuurpomp, de body in de achterbak. Hij zocht een plek om het schutbord te labelen, maar vond daar niet snel een geschikte plek waarna hij de achterbak koos.
Foto's gemaakt van de hele auto, voornamelijk van motor en interieur.
De keurmeester vroeg of er nog nieuwe chassis gemaakt werden. Ik heb hem daarop verzekerd dat ze alleen nog door derden met verklaring van conformiteit gemaakt worden, veelal van originele gkn onderdelen. Dat was voldoende.
Hoe ze het bij ons hebben opgelost ivm de 2/3e weet ik niet. De 200tdi hing er bij invoer al in. Kan zijn dat hij de auto bij invoer zijn individuele goedkeur heeft gegeven en het chassis als 1/3e vervangen ziet of dat hij het chassis als geen wijziging ziet en de 200tdi als 1/3e aanmerkt. Heb er onder het motto geen slapende honden wakker maken niet verder op doorgevraagd.

Kosten voorschouwing 40 euro. Kosten herinslag nog onbekend, maar ik gok dat ze daar een keuring+herinslag voor rekenen wat neer zal komen op ongeveer 80 euro.

Achteraf viel het mij vooral op dat er dus niet naar de nummers gekeken werd, maar zodra we noemden dat hij 3 jaar geleden net bij ze langs was geweest voor de invoer verdween hij direct voor een paar minuten naar zijn kantoor. Ik neem aan om dat te controleren, waarna verdere controle van de ongewijzigde auto niet erg nodig was.

Chassis besteld bij Vis, die was ruim 200 euro goedkoper dan de meeste andere aangeschrevenen, en die brengen hem voor dat bedrag ook nog thuis. Achteraf was bestellen bij paddock nog eens 200 euro goedkoper geweest, maar het contact en de service bij Vis is uitstekend terwijl het mailtje over de verzendkosten van paddock nog steeds niet beantwoord is. Nog geen spijt van dus.

Groeten,
Justin

"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e26882cd843924cc691098cb423cdee1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 15603557, 600, 600, 'Loading image ...', false);
JustinvS

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door JustinvS »

zolang het chassis is met verklaring van conformiteit en de body origineel is, mag je jouw 1/3e besteden aan de aandrijflijn (motor, body, vbak). Dan blijft de auto dus belastingvrij.

Groeten,
Justin

"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0dc41ccc0f6223b9899efa4708e1aec1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 15603565, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Arie SIII88Ducktarie

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door Arie SIII88Ducktarie »

Ja, dat bedoel ik dus..

Maar HOEVEEL tijd mag daartussen zitten van de RDW ??

Dat zal dan betekenen dat ik in 3 maanden, en 3 x opnieuw keuren, ALLES zou kunnen vervangen :-)...

Als ik het chassis verwissel (dat is 1/3e) en maand daarna weer kom en er een ander blok ingang (is ook 1/3e) wat zegt de RDW dan ??

Kijk, het gaat mij hierom: Ook ik ga na de zomer onder mijn 88 een gegalvaniseerd chassis zetten.
Maar er zit nu een LPGtank in + een 2,25 blok. Ik wil er graag een dieseltje in, heb ik meer ruimte in de laadbak. Maar als ik idd. zoals bovenstaande aangeeft alles binnen redelijke tijd in 1 keer kan doen zet ik die LPG nooit niet terug natuurlijk.
Dan ga ik 'm eerst laten keuren met een nieuw chassis + de benzine. Scheelt mij weer een hoop geklooi om die LPG terug te zetten.

Vandaar,

Arie
JustinvS

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door JustinvS »

Mits duidelijk vooraf besproken moet het zelfs in dezelfde afspraak kunnen. Wil je het overzichtelijker houden, kun je het in 2 aparte afspraken doen. Er hoeft dus helemaal geen tijd tussen te zitten.
Waar het om gaat is dat zij in samenwerking met jou nog steeds zeker weten dat het dezelfde auto is. Als er een nieuw chassis onder gaat zien ze makkelijk aan de labels van motor en body dat het nog klopt. Als je dan zonder dat af te spreken ineens het blok gaat wisselen zetten zij hun vraagtekens bij het ontbrekende label. Zo wordt er voorkomen dat ik met auto 1 naar binnen rij, die laat bekijken en vervolgens in auto 2 het nummer laat slaan. Als je echter met ze afspreekt dat je ook het blok wil wisselen is daar ongetwijfeld een oplossing voor te bedenken.
Gastank inbouwen is dus niet nodig

Groeten,
Justin

"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0ef7c6acaef733fb71f706d12f921060', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 15603623, 600, 600, 'Loading image ...', false);
D&G

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door D&G »

Boelo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi Gerard, gebruikt en 200/300 tdi dan dezelfde
> motorsteunen als een 2,5 benzine?
> Groet Boelo


De 200tdi wel, 300tdi niet.

Gerard
Marc-my-Words

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door Marc-my-Words »

Ho, Ho, de "chassiswissel" is voor de RDW dus geen "chassiswissel" maar een ingrijpende reparatie -- zie het eerste bericht !!

Als je het dus vlgs de regels doet is je auto met nieuw chassis nog steeds origineel.

Je kan denk ik met de RDW afspreken dat je direct een motorwissel doet (da's dan dus wel 1/3 gewijzigd).
Dan zou je diect een nieuw chassis met de juiste motorsteunen kunnen nemen, eventueel ook een Td5 chassis !!

Marc
D&G

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door D&G »

Marc-my-Words Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ho, Ho, de "chassiswissel" is voor de RDW dus geen
> "chassiswissel" maar een ingrijpende reparatie --
> zie het eerste bericht !!
>
> Als je het dus vlgs de regels doet is je auto met
> nieuw chassis nog steeds origineel.
>
> Je kan denk ik met de RDW afspreken dat je direct
> een motorwissel doet (da's dan dus wel 1/3
> gewijzigd).
> Dan zou je diect een nieuw chassis met de juiste
> motorsteunen kunnen nemen, eventueel ook een Td5
> chassis !!
>
> Marc

In principe zou dat wel kunnen, maar ik merkte wel dat ze dat liever niet hadden... En ik moet toch ook de kosten een beetje spreiden ;-)

Gerard
Marc-my-Words

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door Marc-my-Words »

'k Snap 't wel - van beide zijden.
Bij de RDW krijgen ze toch een beetje het gevoel dat wij er allemaal bij hebben: nw chassis, nw schutbord, nwe aandrijflijn, en daaromheen worden nog wat oude delen gehangen en toch is het dan een reglementair oude auto (soms fantaseer ik daar ook over).
En qua kosten: tja dat is een beetje de vraag ... een keer werk is ook weer winst.

Marc
Nijhuis

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door Nijhuis »

Helemaal correct. Zo doe ik het momenteel ook. Ook bij mij hebben ze diverse dingen gelabeld en foto's gemaakt. Ook hebben ze voor de motorwissel gekeken naar de herkomst van motor, bak en tussenbak. Aan de hand van het kenteken van de donor-discovery kon ik aantonen dat het blok legitiem verkregen is.

Mijn V8 station krijgt een nieuw chassis, schutbord en dus tevens een 300tdi. Alles door de RDW laten labelen en verder was het geen enkel probleem. Ben momenteel bezig met het opbouwen van de auto, zodra dat klaar is ga ik met de auto, de hele papierwinkel en het originele (verrotte) chassis naar de RDW en zetten ze alles op de papieren. Resultaat: Een 1985 station wagon met 300tdi en gegalvaniseerd chassis & schutbord.
richard78

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door richard78 »

Dat zou ik even nakijken. Volgends mij past een 200tdi perfect op de plek van een 2.25D. En de 2.25D verschilt een steuntje met de 2.5. Het kan dus dat je voor een 200tdi moet gaan lassen.

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!

handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('34c035811d177456000b6c43c36355f8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 15604571, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Wiel

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door Wiel »

*



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2012 06:35 door Wiel.
Wilco Vaneman

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door Wilco Vaneman »

Hoi

Reed afgelopen zaterdag door jou dorp (jaarmarkt) en zag je nieuwe aanwinst. Ziet er goed uit.
Denk je wel aan de werklampen. Nu doen ze het!

Gr Wilco

tinkerbell.jpg --> mod_embed_images_loadimage('126d109df706d1f447cebd1218123154', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.armytruck.nl%2Flandrover%2Ftinkerbell.jpg', 'http://www.armytruck.nl/landrover/tinkerbell.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.armytruck.nl%2Flandrover%2Ftinkerbell.jpg', '', 15605800, 600, 600, 'Loading image ...', false);

109 Station wagon 1971 (Tinkerbell)
D&G

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door D&G »

Het is een lekker rijdende bak. Wil er wel wat langer mee gaan doen dus vandaar de keuze voor een nieuw gegalvaniseerd chassis en schutbord zodat ik er redelijk onbezorgd mee kan spelen.

Gerard
Hendrik0,69

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door Hendrik0,69 »

D&G Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is een lekker rijdende bak. Wil er wel wat
> langer mee gaan doen dus vandaar de keuze voor een
> nieuw gegalvaniseerd chassis en schutbord zodat ik
> er redelijk onbezorgd mee kan spelen.
>
> Gerard


Hou hem gewoon lekker origineel en niet zo,n vreselijk nep chassis en schutbord er onder...
D&G

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door D&G »

Hendrik0,69 Schreef:
-------------------------------------------------------
> D&G Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Het is een lekker rijdende bak. Wil er wel wat
> > langer mee gaan doen dus vandaar de keuze voor
> een
> > nieuw gegalvaniseerd chassis en schutbord zodat
> ik
> > er redelijk onbezorgd mee kan spelen.
> >
> > Gerard
>
>
> Hou hem gewoon lekker origineel en niet zo,n
> vreselijk nep chassis en schutbord er onder...

Maar wel met bladveer bevestigingspunten eronder?
neef Henk

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door neef Henk »

Wil je dan niet LHD rijden Gerard? Ik heb een LHD 90 met een slecht chassis te koop

Groeten neef Henk
Hans N

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door Hans N »

Misschien een goed idee
Je kan met Marsland ook afspraken maken over het plaatsen van extra outriggers dus mogelijk kunnen ze er ook een set extra motorsteunen inlassen.
Zodat je er een 200 of een 300 dieseltje in kan zetten.
Het zelfde geldt voor de baksteunen!.

Is ie toch beter toekomstvast.
Ik weet niet of het kan qua plaats maar het geeft wel meer mogelijkheden.

Groet
Hans
D&G

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door D&G »

Heb ik al overlegd. De motorsteunen kunnen niet beide geplaatst worden omdat ze elkaarin de weg zitten. Het nut van extra outriggers vat ik even niet


Gerard
JustinvS

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door JustinvS »

Om het oude topic maar weer eens omhoog te schoppen:
Het is inmiddels 3 maanden verder, het chassis zit er onder en vorige week zijn we voor de herinslag naar de RDW gegaan.

De keurmeester liet de auto naar binnen rijden en kroop er met een moeilijk gezicht onder. Zijn eerste opmerking was "alles is nieuw!". Na hem te verzekeren dat het veel straal, schuur en schilderwerk was begon hij het welbekende verhaal over dat er maar 1/3e vervangen mag worden. Daarbij keek hij erg moeilijk heen en weer tussen chassis en 200tdi. Wij hebben toen eerst de documenten van GKN en Marsland overgelegd, waarop min of meer staat dat het een origineel vervangend chassis betreft. Nog steeds keek de keurmeester erg moeilijk. Wederom begon hij met het verhaal van de 1/3e regeling. Ik heb hem daarop verzekerd dat "het vieze oude dieseltje er in blijft zitten" en hem gevraagd of er verder iets problematisch was. Nee, maar als we nou nog iets zouden vervangen en aangehouden zouden worden, zou het zomaar kunnen dat je kenteken wordt ingenomen. Daarop hebben wij gezegd dat dit de reden was dat wij voor een voorkeuring waren geweest, omdat je niet achteraf wil horen dat de keurmeester het er toch eigenlijk niet mee eens is. De keurmeester bleek niets van de voorkeuring af te weten. Na het overleggen van de rekening van de voorkeuring en het aanwijzen van de loodjes, dook de keurmeester zijn kantoor in. Na wat tijd en heen en weer gebeld te hebben kwam hij te voorschijn met een tangetje en knipte ineens de loodjes van de auto af. Zonder verder iets te zeggen pakte hij de slaglettermachine en stond na een minuutje hameren het chassisnummer er in. Vervolgens pakte hij het chassisdeel van het oude chassis om daar het (rdw ingeslagen) chassisnummer door te krassen. "Rij hem maar naar buiten, bij de balie betalen en een ontvangstbevestiging voor het kenteken ophalen."

Ietwat verbijsterd stond ik buiten en ben ik achteraf dus heel erg blij dat wij eerst de voorkeuring hebben gedaan en niet eerst het chassis zijn gaan wisselen. Uiteraard ben ik er van overtuigd dat, ondanks de twijfels van de keurmeester, het geheel correct is. Ook omdat ik niet de enige ben die dit zo gedaan heeft. Maar zoals velen al zeggen, je weet maar nooit wat voor keurmeester er tegenover je staat.

Afsluitend nog een ander puntje met wat relevante informatie. Wij hebben hem op dinsdag middag voor de herinslag gebracht. Hierna moet het kenteken gewijzigd worden omdat het chassisnummer altijd op een andere plaats wordt ingeslagen. Volgens de medewerker achter de balie zou het updaten van het kenteken in het systeem ongeveer een dag duren, voor die tijd mag hij niet apk gekeurd worden. (originele APK was verlopen) Het fysieke kentekenpapier hoeft niet meer aanwezig te zijn tijdens de keuring. Hierdoor lukte het ons net op het randje om de APK keuring de woensdag daarop te regelen, bij de eerste keer controleren was het kenteken nog niet geüpdatet. APK met complimenten doorstaan en na het opheffen van de schorsing op donderdagochtend, kon hij direct het bos in bij Grolloo (NBBQSC endurance route uitzetten). Dezelfde week lag het originele kenteken ook al op de stoep, ondanks dat ik verwachtte dat dit iets langer zou duren.

Achteraf valt mij de bureaucratische molen dus mee, mits je zelf goed op de hoogte bent van de regels en het allemaal netjes volgens de veilige weg speelt.

Groeten,
Justin

"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bc25d3811c5fa939b3a6229e8396efd4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 15945102, 600, 600, 'Loading image ...', false);
D&G

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door D&G »

Ze vinden het volgens mij leuk om moeilijk te doen. Deden ze ook toen ik mijn 2a om ging keuren naar geel kenteken. Wielbasis nameten (alsof je de moeite doet om bladveren onder een 90" chassis te zetten) en zeuren dat het chassis te goed was voor 47 jaar oud....

Maar inderdaad: Met open vizier erin en dan komt het wel goed...

G
Art van Blondie

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door Art van Blondie »

Misschien is moeilijk doen ook wel een tactiek.
Als mensen dan zenuwachtig of zo worden, kan dat ook een indicatie zijn dat er dingen niet kloppen.

Groet, Art
jamaar

Re: Chassiswissel voorbereiden: Bezoek RDW, de feiten

Bericht door jamaar »

Als ze zo slim zijn, verwacht je dan dat ze bij de rdw werken?

voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('293f102ebb8b8ee528beea70bf870ecc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 15946378, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Plaats reactie