remmen serie 3 help
-
dirk ambu
remmen serie 3 help
beste
ik weet dat er al veel geschreven is over remmen maar ik kom er niet uit wat zie ik over het hoofd ?
al enkelen maanden remt mijn serie 3 ambulance erg slecht en soms helemaal niet
nu was ik hier op voorbereid en wist dat bij de eerste keer trappen hij soms niet remde dus voor een stop eerst zachtjes remmen om te kijken of ik rem druk had
nu vond mijn apk station dit niet echt de manier ( waar hij gelijk mee heeft ) maar toen ?
me apk man had gezien dat er achter op de achter trommel een lekje was dit heb ik kunnen oplossen door de wartel iets vaster te zetten ik dacht gelijk probleem gevonden
echter raakte ik na mijn gevoel geen rem olie kwijt maar ik dacht misschien wordt er lucht naar binnen gezogen en dan klopt het dat het peil van de dot 3 gelijkt blijft
dus de boel ontluchten en proberen helaas nog niet goed wat mij opviel tijdens het rijden was dat ik bij een lag toerental een hard penaal had
als ik een beetje gas gaf was er geen hard pedaal dus eerst maar de vacuüm pomp vervangen (2,5 na ) geen verschil te bekennen helaas
dus verder zoeken en overleggen met mijn onderdelen leverancier die zei dan kan het haast niet anders dat de servo lek is dus deze vervangen
het lijkt een stuk beter maar nu remt hij haast helemaal niet meer
hmmm weer verder zoeken dan maar de trommels eraf de trommel voor waren erg versleten veel diepen strepen in de trommels en de schoenen erg gehavend ( stukken eruit en stukje metaal van de trommel zaten er vast in ) dus vervangen zowel schoenen als trommels van de vooras overigens ook een klein lekje van de bovenste cilinder dus deze ook vervangen
toen ik de trommels er achter af haalde waren deze nog als nieuw het lijkt erop dat de achterkant al enkelen tijden niet meer mee doen en dan bedoel ik enkelen jaren
schoen echt als nieuw en trommels ook en dat vond ik gek na wat onderzoek blijkt er aan 1 kant de zelfde remschoenen te zitten waardoor deze niet te stellen zijn een stel bout was met een beetje kracht door te draaien dus op internet zoeken hoe de schoenen er in moeten en nieuwe geplaatst maar nog geen remmen
vervolgens bij alle wielen de remmen gesteld zodat ze net aanlopen of anders gezegd vast draaien en dan 2 tikjes terug waardoor ze slepend met de hand te draaien zijn
maar nog niet goed bij de eerste keer trappen geen rem bij de tweede keer wel zelfs heel goed
omdat de wagen naar de apk moeste heb ik de remmen straker gezet zo strak dat ik de wagen niet meer kon weg duwen
op de remen test bank was het verschil voor 2% en achter 8 % zo mooi heb ik het nog nooit gehad
maar nu worden de velgen zo heet dat ik de verf bijna los komt dus alles 1 tikje terug zodat ze weer vrij kunnen draaien
ik weer een rondje rijden en weer geen remmen het gekken is dat ik een hard pedaal heb en als ik dan heel hard trap dan remt hij wel
wie o wie weet waar het probleem zit wat doe ik fout of wat kan er stuk zijn
dus even kleine opsomming
serie 3 2,5 na
trommels voor vervangen
remschoenen voor vervangen
1 remcilinder voor vervangen
rem servo vervangen
remschoenen achter vervangen
ik hoor graag wat het zou kunnen zijn
groet dirk ambu
ik weet dat er al veel geschreven is over remmen maar ik kom er niet uit wat zie ik over het hoofd ?
al enkelen maanden remt mijn serie 3 ambulance erg slecht en soms helemaal niet
nu was ik hier op voorbereid en wist dat bij de eerste keer trappen hij soms niet remde dus voor een stop eerst zachtjes remmen om te kijken of ik rem druk had
nu vond mijn apk station dit niet echt de manier ( waar hij gelijk mee heeft ) maar toen ?
me apk man had gezien dat er achter op de achter trommel een lekje was dit heb ik kunnen oplossen door de wartel iets vaster te zetten ik dacht gelijk probleem gevonden
echter raakte ik na mijn gevoel geen rem olie kwijt maar ik dacht misschien wordt er lucht naar binnen gezogen en dan klopt het dat het peil van de dot 3 gelijkt blijft
dus de boel ontluchten en proberen helaas nog niet goed wat mij opviel tijdens het rijden was dat ik bij een lag toerental een hard penaal had
als ik een beetje gas gaf was er geen hard pedaal dus eerst maar de vacuüm pomp vervangen (2,5 na ) geen verschil te bekennen helaas
dus verder zoeken en overleggen met mijn onderdelen leverancier die zei dan kan het haast niet anders dat de servo lek is dus deze vervangen
het lijkt een stuk beter maar nu remt hij haast helemaal niet meer
hmmm weer verder zoeken dan maar de trommels eraf de trommel voor waren erg versleten veel diepen strepen in de trommels en de schoenen erg gehavend ( stukken eruit en stukje metaal van de trommel zaten er vast in ) dus vervangen zowel schoenen als trommels van de vooras overigens ook een klein lekje van de bovenste cilinder dus deze ook vervangen
toen ik de trommels er achter af haalde waren deze nog als nieuw het lijkt erop dat de achterkant al enkelen tijden niet meer mee doen en dan bedoel ik enkelen jaren
schoen echt als nieuw en trommels ook en dat vond ik gek na wat onderzoek blijkt er aan 1 kant de zelfde remschoenen te zitten waardoor deze niet te stellen zijn een stel bout was met een beetje kracht door te draaien dus op internet zoeken hoe de schoenen er in moeten en nieuwe geplaatst maar nog geen remmen
vervolgens bij alle wielen de remmen gesteld zodat ze net aanlopen of anders gezegd vast draaien en dan 2 tikjes terug waardoor ze slepend met de hand te draaien zijn
maar nog niet goed bij de eerste keer trappen geen rem bij de tweede keer wel zelfs heel goed
omdat de wagen naar de apk moeste heb ik de remmen straker gezet zo strak dat ik de wagen niet meer kon weg duwen
op de remen test bank was het verschil voor 2% en achter 8 % zo mooi heb ik het nog nooit gehad
maar nu worden de velgen zo heet dat ik de verf bijna los komt dus alles 1 tikje terug zodat ze weer vrij kunnen draaien
ik weer een rondje rijden en weer geen remmen het gekken is dat ik een hard pedaal heb en als ik dan heel hard trap dan remt hij wel
wie o wie weet waar het probleem zit wat doe ik fout of wat kan er stuk zijn
dus even kleine opsomming
serie 3 2,5 na
trommels voor vervangen
remschoenen voor vervangen
1 remcilinder voor vervangen
rem servo vervangen
remschoenen achter vervangen
ik hoor graag wat het zou kunnen zijn
groet dirk ambu
-
Hans N
Re: remmen serie 3 help
hmm als je de servo ( bekrachtiger\) al hebt vervangen dan lijkt het te draaien om de hoofdremcilinder.
Ik neem aan dat het een auto is met gescheiden remssyteem ( voor en achter) apart.
Uit ervaring weet ik dat wanneer de vloeistof eens compleet uit het systeem is gehaald door af te tappen en er ook nog eens het pedaal is gepomt , pers je ook de vloeistof weg die zit tussen de twee membraamen in de hoofdremcilinder . Bij het vullen wil er gemakkelijk een luchtbel tussen blijven zitten. Door nu snel veel volume met veel kracht op het pedaal er door te persen kan de luchtbel meekomen.
Zelf met een ezbleed is ie niet zomaar weg.
Verder is ontluchtten zowie zo lastig vooral met de latere series met dubbele remcilinders op de vooras( dit door de constructie van de leiding en de plaats van de nippel.
Mogelijk is het reviseren van de hoofdremcilinder een optie. anders vervangen als geld geen issue is.
Groet,
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]
Ik neem aan dat het een auto is met gescheiden remssyteem ( voor en achter) apart.
Uit ervaring weet ik dat wanneer de vloeistof eens compleet uit het systeem is gehaald door af te tappen en er ook nog eens het pedaal is gepomt , pers je ook de vloeistof weg die zit tussen de twee membraamen in de hoofdremcilinder . Bij het vullen wil er gemakkelijk een luchtbel tussen blijven zitten. Door nu snel veel volume met veel kracht op het pedaal er door te persen kan de luchtbel meekomen.
Zelf met een ezbleed is ie niet zomaar weg.
Verder is ontluchtten zowie zo lastig vooral met de latere series met dubbele remcilinders op de vooras( dit door de constructie van de leiding en de plaats van de nippel.
Mogelijk is het reviseren van de hoofdremcilinder een optie. anders vervangen als geld geen issue is.
Groet,
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]
-
Hans
Re: remmen serie 3 help
Bollen je flexibele remslangen niet op?
Foto-HE7XGDFF.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1df21c9a0e76159d9ebcf1ebc14ccda9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HE7XGDFF.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-HE7XGDFF.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HE7XGDFF.jpg', '', 15859581, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-HE7XGDFF.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1df21c9a0e76159d9ebcf1ebc14ccda9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HE7XGDFF.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-HE7XGDFF.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HE7XGDFF.jpg', '', 15859581, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
jamaar
Re: remmen serie 3 help
vacuüm systeem testen door de rem in te trappen en dan de motor te staren, als het goed werkt moet je het pedaal iets voelen wegzakken. zo niet zit daar een fout.
het laatste wat je schrijft, een hard pedaal en niet remmen wijst daar op of al je remslangen zitten verstopt, kan ook
hoe oud zijn je remslangen? zou die zeker vervangen (wel de lange nemen, liefst met stalen mantel), is ook niet zo duur en kan je dot 4 gebruiken
verder is ontluchten een rotklus bij de series en het kleinste belletje zorgt voor problemen
als je de voering helemaal tegen de trommels aandraait mag er geen beweging in het rempedaal zitten, zowel dan is er toch lucht in aanwezig en zal je verder moeten ontluchten
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d0d184e566a6a2a51e137be4d3a0769d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 15860039, 600, 600, 'Loading image ...', false);
het laatste wat je schrijft, een hard pedaal en niet remmen wijst daar op of al je remslangen zitten verstopt, kan ook
hoe oud zijn je remslangen? zou die zeker vervangen (wel de lange nemen, liefst met stalen mantel), is ook niet zo duur en kan je dot 4 gebruiken
verder is ontluchten een rotklus bij de series en het kleinste belletje zorgt voor problemen
als je de voering helemaal tegen de trommels aandraait mag er geen beweging in het rempedaal zitten, zowel dan is er toch lucht in aanwezig en zal je verder moeten ontluchten
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d0d184e566a6a2a51e137be4d3a0769d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 15860039, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
dirk ambu
Re: remmen serie 3 help
beste hans
het lijkt er op dat er iets is met de hoofdrem cilinder
het vreemde is dat toen ik vanochtend wegreed hij erg slecht remde ik moest echt heel hard trappen dan dan nog remde hij erg matig
net als of de je de handrem 1 tikje aantrekt
maar toen ik smiddag weer weg ging en remde remde hij ineens heel goed de wagen duikt echt alsof alleen de voorkant remde maar dan wel echt goed tot piepende bande toe
en dat snap ik niet morgen ochtend maar weer kijken of hij wel of niet wil remmen
overigens is het een dubbel systeem voor wat volgens mij wel goed ontlucht is
ik heb hem bij de garage laten ontluchten met een soort olie compressor die olie door het systeem pompt vanaf de hoofremcilinder
groet drik
het lijkt er op dat er iets is met de hoofdrem cilinder
het vreemde is dat toen ik vanochtend wegreed hij erg slecht remde ik moest echt heel hard trappen dan dan nog remde hij erg matig
net als of de je de handrem 1 tikje aantrekt
maar toen ik smiddag weer weg ging en remde remde hij ineens heel goed de wagen duikt echt alsof alleen de voorkant remde maar dan wel echt goed tot piepende bande toe
en dat snap ik niet morgen ochtend maar weer kijken of hij wel of niet wil remmen
overigens is het een dubbel systeem voor wat volgens mij wel goed ontlucht is
ik heb hem bij de garage laten ontluchten met een soort olie compressor die olie door het systeem pompt vanaf de hoofremcilinder
groet drik
-
dirk ambu
Re: remmen serie 3 help
deze heb ik vorig jaar vervangen door rvs stalen slangen dus ik hoop het niet
ik heb dit alleen nog niet kunnen controleren omdat ik alleen was
maar anders probeer morgen het pedaal even klem te zetten met druk op het systeem
groet dirk
ik heb dit alleen nog niet kunnen controleren omdat ik alleen was
maar anders probeer morgen het pedaal even klem te zetten met druk op het systeem
groet dirk
-
dirk ambu
Re: remmen serie 3 help
ik heb een test gedaan met een ander serie 3 door de vacuüm slang te verwijderen maar die remden dan toch nog beter en lichter dan mijn serie 3
en de slangen zijn vorig jaar al vervangen door slangen met een stalen mantel dus dat zou het niet kunnen zijn lijkt me maar ik ga ze toch even controleren
ik heb hem ook al ontlucht door de trommels er af te halen en een spanband om de schoenen te spannen en met de nokstelschroeven zo vermogelijk terug gedraaid
in de hoop dat ik het lucht eruit krijg mocht het er in zitten maar dat leverde niets op
ik hoorde dat er ook lucht kan zitten in de hoofdremcilinder zelf tussen de 2 rem kamers in ik denk dat ik dat maar eens ga proberen te ontluchten van de week
en anders weet ik het even niet meer
groet dirk ambu
en de slangen zijn vorig jaar al vervangen door slangen met een stalen mantel dus dat zou het niet kunnen zijn lijkt me maar ik ga ze toch even controleren
ik heb hem ook al ontlucht door de trommels er af te halen en een spanband om de schoenen te spannen en met de nokstelschroeven zo vermogelijk terug gedraaid
in de hoop dat ik het lucht eruit krijg mocht het er in zitten maar dat leverde niets op
ik hoorde dat er ook lucht kan zitten in de hoofdremcilinder zelf tussen de 2 rem kamers in ik denk dat ik dat maar eens ga proberen te ontluchten van de week
en anders weet ik het even niet meer
groet dirk ambu
-
pieter k
Re: remmen serie 3 help
Ik heb ook zo'n eindeloze zoek en vervangtocht gehad. Bij mij is het toen opgelost door met een stok het rempedaal een nacht ingedrukt te houden.
-
Lennart SII 109 2.25B
Re: remmen serie 3 help
Dirk,
je zou onderstaande ontluchtingsmethode nog eens kunnen proberen.
Foto-WBVU36XL.jpg --> mod_embed_images_loadimage('25a58c70857d7eb06e16a130abc2b6ea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-WBVU36XL.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-WBVU36XL.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-WBVU36XL.jpg', '', 15865000, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet,
Lennart
je zou onderstaande ontluchtingsmethode nog eens kunnen proberen.
Foto-WBVU36XL.jpg --> mod_embed_images_loadimage('25a58c70857d7eb06e16a130abc2b6ea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-WBVU36XL.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-WBVU36XL.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-WBVU36XL.jpg', '', 15865000, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet,
Lennart
-
René de Geeter
Re: remmen serie 3 help
Ik lees dat je heel veel kracht op het pedaal moet uitoefenen voor je remvertraging hebt.
Je hebt dan volgens mij geen lucht in je leidingen (dan moet je de eerste keer remmen op de bodem staan met je pedaal en bij de 2e keer remmen druk op je pedaal hebben).
Je hebt ook alle remschoenen vervangen lees ik. Welk merk schoenen ?? Van vele merken (after market) is bekend dat ze een (hele) slechte pasvorm hebben en dus een slechte remwerking !!
Zelf kies ik bij remonderdelen altijd voor OEM (of G). Schoenen van Mintex.
Succes met je remmen.
René
109 serie III StaWag
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/08/2012 21:24 door René de Geeter.
Je hebt dan volgens mij geen lucht in je leidingen (dan moet je de eerste keer remmen op de bodem staan met je pedaal en bij de 2e keer remmen druk op je pedaal hebben).
Je hebt ook alle remschoenen vervangen lees ik. Welk merk schoenen ?? Van vele merken (after market) is bekend dat ze een (hele) slechte pasvorm hebben en dus een slechte remwerking !!
Zelf kies ik bij remonderdelen altijd voor OEM (of G). Schoenen van Mintex.
Succes met je remmen.
René
109 serie III StaWag
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/08/2012 21:24 door René de Geeter.
-
Geert 88 SIIID
Re: remmen serie 3 help
Hoi Dirk,
Ik had mijn chassis vervangen en ik heb toen ook avonden lang liters dot 3 op allerlei manieren door mijn remsysteem gepompt.
maar uiteindelijk werd alles toch weer hard.
\maar toen ben ik ook uitgebreid aan het zoeken geweest, en toen kwam dat remkracht verdeelventiel dat rechts meestal in de motorruimte op het chassis zit
als mogelijke oorzaak boven water. Was het bij mij niet. Deze klep moet er voor zorgen dat bij een groot lek alle remkracht naar de andere kant gaat, maar bij opnieuw vullen van het remsysteeem kan hij ook de verkeerde kant opslaan en een kant afsluiten, dan kan ook de achterkant niet remmen zoals bij jouw.
er is hier al meer over geschreven, je moet hier maar eens zoeken, succes met zoeken naar je remmenstoring.
Waar ergens woon je?
Als je in de buurt van Eindhoven woont wil ik je wel eens een avondje komen helpen, Misschien kan anders iemand uit de buurt je anders helpen.
Gr.
Geert 88 SIIID
Ik had mijn chassis vervangen en ik heb toen ook avonden lang liters dot 3 op allerlei manieren door mijn remsysteem gepompt.
maar uiteindelijk werd alles toch weer hard.
\maar toen ben ik ook uitgebreid aan het zoeken geweest, en toen kwam dat remkracht verdeelventiel dat rechts meestal in de motorruimte op het chassis zit
als mogelijke oorzaak boven water. Was het bij mij niet. Deze klep moet er voor zorgen dat bij een groot lek alle remkracht naar de andere kant gaat, maar bij opnieuw vullen van het remsysteeem kan hij ook de verkeerde kant opslaan en een kant afsluiten, dan kan ook de achterkant niet remmen zoals bij jouw.
er is hier al meer over geschreven, je moet hier maar eens zoeken, succes met zoeken naar je remmenstoring.
Waar ergens woon je?
Als je in de buurt van Eindhoven woont wil ik je wel eens een avondje komen helpen, Misschien kan anders iemand uit de buurt je anders helpen.
Gr.
Geert 88 SIIID
-
Wim Janssen
Re: remmen serie 3 help
Helaas.
Lees deze posting maar eens.
[landrover.startpagina.nl]
En deze
[landrover.startpagina.nl]
groeten
Wim Janssen
Lees deze posting maar eens.
[landrover.startpagina.nl]
En deze
[landrover.startpagina.nl]
groeten
Wim Janssen
-
jamaar
Re: remmen serie 3 help
behalve dat ik wel degelijk ééntje in handen en gemonteerd heb gehad die wel afsloot, kan van een hele vroege serie3 geweest zijn, later vervangen en helaas weggegooid
mijn achterrem werkte echt niet meer na te hard ontluchten van de achterrem
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cf2dbed8b35c8d8adb335428a6a41aea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 15867599, 600, 600, 'Loading image ...', false);
mijn achterrem werkte echt niet meer na te hard ontluchten van de achterrem
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cf2dbed8b35c8d8adb335428a6a41aea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 15867599, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
dirk ambu
Re: remmen serie 3 help
ik heb mintex gemonteerd dus dat zou goed moeten zijn
ze komen uit gouda
groet dirk
ze komen uit gouda
groet dirk
-
dirk ambu
Re: remmen serie 3 help
die klep heb ik al als verdacht aangemerkt maar dan zou het volgens mij niet de een keer wel goed kunnen zijn en 4 uur later weer niet
daar naast lijkt het er op dat de achterkant nu wel werkt
het lijkt erop dat de hoofdrem cilinder niet vergenoeg terug komt waardoor er wel wat olie terug loopt maar ik bij het intrappen te weinig olie kan verplaatsen of zo
en bedankt voor het aanbod maar ik woon in capelle dus niet echt in de buurt
groet dirk
daar naast lijkt het er op dat de achterkant nu wel werkt
het lijkt erop dat de hoofdrem cilinder niet vergenoeg terug komt waardoor er wel wat olie terug loopt maar ik bij het intrappen te weinig olie kan verplaatsen of zo
en bedankt voor het aanbod maar ik woon in capelle dus niet echt in de buurt
groet dirk
-
dirk ambu
Re: remmen serie 3 help
hoi wim bedankt voor de linkjes
ik zal eens kijken of ik kan meten in welke stand hij staat
er brand namelijk geen lampje maar dat zou stuk kunnen zijn natuurlijk
groet dirk ambu
ik zal eens kijken of ik kan meten in welke stand hij staat
er brand namelijk geen lampje maar dat zou stuk kunnen zijn natuurlijk
groet dirk ambu
-
Pieter NB
Re: remmen serie 3 help
Vraagje,
Waar komt je vacuum vandaan?
Nog een originele aansluiting op de inlaat?
Ik vraag dit omdat het lijkt op een aansluitfoutje dat ik na een blokwissel naar 2,5 na blok gemaakt heb.
De verbinding van de carterventilatie naar het inlaatspruitstuk had ik doorgekoppeld naar het vacuunsysteem. (denkend vanuit een 2.25 situatie).
Gevolg bij carteroverdruk te veel druk op het vacuumsysteem, Hard pedaal maar geen remkracht.
Mijn carteroverdruk is zodanig dat ik het gauw genoeg in de gaten had, maar als je een "goede" 2.5na hebt........
Nu vacuumpomp enkel op remsysteem.
Misschien is het bij jou heel iets heel anders??
Succes ermee.
Pieter
Waar komt je vacuum vandaan?
Nog een originele aansluiting op de inlaat?
Ik vraag dit omdat het lijkt op een aansluitfoutje dat ik na een blokwissel naar 2,5 na blok gemaakt heb.
De verbinding van de carterventilatie naar het inlaatspruitstuk had ik doorgekoppeld naar het vacuunsysteem. (denkend vanuit een 2.25 situatie).
Gevolg bij carteroverdruk te veel druk op het vacuumsysteem, Hard pedaal maar geen remkracht.
Mijn carteroverdruk is zodanig dat ik het gauw genoeg in de gaten had, maar als je een "goede" 2.5na hebt........
Nu vacuumpomp enkel op remsysteem.
Misschien is het bij jou heel iets heel anders??
Succes ermee.
Pieter