Koppelingspedaal defender laag master cylinder?
-
Frank 110V8
Koppelingspedaal defender laag master cylinder?
Prikkers,
Het koppelingspedaal van mijn 110 V8 met lt95 zit opeens erg laag. Olieniveau is nog goed, lijkt mij de master cylinder af kan het ook de slave zijn? Is wisselen appeltje eitje of moet het voorscherm eraf? En bij paddocs zqg ik de slave alleen als aftermarket artikel staan, zijn ze origineel niet meer leverbaar?
Groet Frank
Het koppelingspedaal van mijn 110 V8 met lt95 zit opeens erg laag. Olieniveau is nog goed, lijkt mij de master cylinder af kan het ook de slave zijn? Is wisselen appeltje eitje of moet het voorscherm eraf? En bij paddocs zqg ik de slave alleen als aftermarket artikel staan, zijn ze origineel niet meer leverbaar?
Groet Frank
-
René de Geeter
Re: Koppelingspedaal defender laag master cylinder?
Een flexibel slangetje wat gaat uitzetten bij bedienen koppeling ??
René
109 serie III StaWag
René
109 serie III StaWag
-
Frank 110V8
Re: Koppelingspedaal defender laag master cylinder?
Bedankt voor de suggestie, het pedaal krijgt pas onderin de slag weerstand dus dat lijkt mij niet.
Groet Frank
Groet Frank
-
René de Geeter
Re: Koppelingspedaal defender laag master cylinder?
Als hij pas onderin weerstand krijgt dan betekend dat (volgens mij) lucht. Normaal zou dan de reservoir niet meer vol moeten zijn (been there, done that).
Heb het net zelf aan den lijve ondervonden, flexibel stukje slang voorzien van 2 gaatjes
René
109 serie III StaWag
Heb het net zelf aan den lijve ondervonden, flexibel stukje slang voorzien van 2 gaatjes
René
109 serie III StaWag
-
Henk Bossinade
Re: Koppelingspedaal defender laag master cylinder?
Frank ,ze zijn orgineel natuurlijk nog steeds leverbaar.Vr gr Henk B.
-
Frank 110V8
Re: Koppelingspedaal defender laag master cylinder?
Henk,
Weet jij dan welk nummer je moet hebben? Er zijn een paar verschillende en de sites zijn niet duidelijk of de voor de lt 77 nou afwijkt van die voor de lt 95 en mijn onderdelenboek is niet voor de early 110
Groet Frank
Weet jij dan welk nummer je moet hebben? Er zijn een paar verschillende en de sites zijn niet duidelijk of de voor de lt 77 nou afwijkt van die voor de lt 95 en mijn onderdelenboek is niet voor de early 110
Groet Frank
-
Henk Bossinade
Re: Koppelingspedaal defender laag master cylinder?
Frank, als ik het goed begrijp heb jij een LT 95?Er zijn diverse nrs. in omloop voor de slave nl. 591231 , UKC8677L , FTC5071 . De laatste is volgens mij de meest recente. Vr gr Henk B.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2012 23:39 door Henk Bossinade.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2012 23:39 door Henk Bossinade.
-
Frank 110V8
Re: Koppelingspedaal defender laag master cylinder?
Bedankt,
Bij de vrienden van paddock wordt de 591231 voor de 4 cyl aangeboden en is als twr leverbaar. De 5071 voor de v8 maar is niet van twr dus dan maar de 591231 bestellen. Nu nog de vraag montage is dat simpel of moet de wing eraf?
Bij de vrienden van paddock wordt de 591231 voor de 4 cyl aangeboden en is als twr leverbaar. De 5071 voor de v8 maar is niet van twr dus dan maar de 591231 bestellen. Nu nog de vraag montage is dat simpel of moet de wing eraf?
-
Stage-2
Re: Koppelingspedaal defender laag master cylinder?
Bij de RHD hoeft de wing er niet af. Tamelijk simpel zelfs.
Hoe dat bij de LHD zit weet ik niet.
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('01692502b393b80b1c01730171b47308', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 15856282, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ab8a77827141bb3f593351d27a70bd35', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 15856282, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hoe dat bij de LHD zit weet ik niet.
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('01692502b393b80b1c01730171b47308', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 15856282, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ab8a77827141bb3f593351d27a70bd35', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 15856282, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
douwe
Re: Koppelingspedaal defender laag master cylinder?
ik heb als ik langdurig zwaar terrein rijd of veel koppel met een aanhanger dat het lijkt of de koppeling steeds hoger komt
en ik heb me ook al eens verbeeld dat hij dan tegen het slippen aan hangt
iemand al eens zoiets gehad ??
en ik heb me ook al eens verbeeld dat hij dan tegen het slippen aan hangt
iemand al eens zoiets gehad ??
-
Henk Bossinade
Re: Koppelingspedaal defender laag master cylinder?
Frank,de slave zit op het koppelingshuis.Jij had het over de slave die niet meer orgineel leverbaar zou zijn.Vandaar dus mijn antwoord ook over de slave.Zo ook de partsnrs. die ik je doorgaf.Nu vraag jij of voor de de/montage van de slave de wing eraf moet of bedoel je nu de master?
Vr gr Henk B
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2012 18:20 door Henk Bossinade.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2012 18:20 door Henk Bossinade.
-
Jan-Wijbrand Kolman
Re: Koppelingspedaal defender laag master cylinder?
Stage-2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij de RHD hoeft de wing er niet af. Tamelijk
> simpel zelfs.
> Hoe dat bij de LHD zit weet ik niet.
Als het vervangen van de hoofdkoppelingscilinder enigzins lijkt op vervanging bij een Series III V8, dan moet de linker wing er niet zozeer af, maar wel losgehaald worden ter hoogte van het schutbord. Ook het spatscherm in de wielbak, dat oa. vastzit aan de voetenbak moet gedemonteerd worden. Daarna is er voldoende bewegingsvrijheid om de gehele "assembly" van koppelingspedaal+cilinder er uit te wurmen.
Overigens vond ik het tamelijk goed beschrevenin het WPHB. Ik kan je van harte aanraden de procedure daarin op te zoeken
-------------------------------------------------------
> Bij de RHD hoeft de wing er niet af. Tamelijk
> simpel zelfs.
> Hoe dat bij de LHD zit weet ik niet.
Als het vervangen van de hoofdkoppelingscilinder enigzins lijkt op vervanging bij een Series III V8, dan moet de linker wing er niet zozeer af, maar wel losgehaald worden ter hoogte van het schutbord. Ook het spatscherm in de wielbak, dat oa. vastzit aan de voetenbak moet gedemonteerd worden. Daarna is er voldoende bewegingsvrijheid om de gehele "assembly" van koppelingspedaal+cilinder er uit te wurmen.
Overigens vond ik het tamelijk goed beschrevenin het WPHB. Ik kan je van harte aanraden de procedure daarin op te zoeken
-
Stage-2
Re: Koppelingspedaal defender laag master cylinder?
> 591231 voor de 4 cyl aangeboden
Welke v-bak had de vroege 4-cilinder 110? Niet de LT95.
> 5071 voor de v8
Dat is de de LT95
> ...dus dan maar de 591231 bestellen.
De logica ontgaat me ...
Ik heb niet de oplossing hier, want ik weet niet welke slave er op mijn bak zit. Maar waarom iets bestellen waarvan je vooraf weet dat het op een andere bak thuishoort?
Overigens zou ik er gelijk een master cilinder bij bestellen. Dikke kans dat die ook niet fris meer is.
Part# STC100411G (aan deze aanwijzing kunnen geen rechten worden ontleend)
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e989ef18a496136078c852e6713a169e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 15859288, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2403af5728227d7dbc93f0809a89beb8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 15859288, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Welke v-bak had de vroege 4-cilinder 110? Niet de LT95.
> 5071 voor de v8
Dat is de de LT95
> ...dus dan maar de 591231 bestellen.
De logica ontgaat me ...
Ik heb niet de oplossing hier, want ik weet niet welke slave er op mijn bak zit. Maar waarom iets bestellen waarvan je vooraf weet dat het op een andere bak thuishoort?
Overigens zou ik er gelijk een master cilinder bij bestellen. Dikke kans dat die ook niet fris meer is.
Part# STC100411G (aan deze aanwijzing kunnen geen rechten worden ontleend)
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e989ef18a496136078c852e6713a169e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 15859288, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2403af5728227d7dbc93f0809a89beb8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 15859288, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Stage-2
Re: Koppelingspedaal defender laag master cylinder?
Staat de drukstang op de master cilinder misschien wat krap tegen de zuiger aan?
Lijkt hierop.
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8a4038d75de509ce673dffd65d88a3e6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 15859314, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c4d331f01fd2b59115cb0bc5c30b5890', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 15859314, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lijkt hierop.
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8a4038d75de509ce673dffd65d88a3e6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 15859314, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c4d331f01fd2b59115cb0bc5c30b5890', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 15859314, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Frank 110V8
Re: Koppelingspedaal defender laag master cylinder?
@henk,
Ik denk dat de master niet meer goed is, maar ik wil direct de slave mee vervangen, anders heb ik straks wee r troubles. Dan moet hij natuurlijk niet van britpart zijn anders laat ik de oude zitten.
@Mo
De verschillende sites zijn niet geheel duidelijk en volgens mij is hij voor de tl 76 77 en 95 gelijk
Ik denk dat de master niet meer goed is, maar ik wil direct de slave mee vervangen, anders heb ik straks wee r troubles. Dan moet hij natuurlijk niet van britpart zijn anders laat ik de oude zitten.
@Mo
De verschillende sites zijn niet geheel duidelijk en volgens mij is hij voor de tl 76 77 en 95 gelijk