Na eindelijk weer met de motor aan de slag te zijn gegaan kwam ik vandaag ontdekte ik dat ipv een ketting ik een setje tandwielen in mn distributiehuis heb.
Dat ik een van de laatste ontwikkelingen had van de 2,25diesel wist ik al daar de olievulpijp is vervangen door een vulopening op t kleppendeksel en dat ie natuurlijk 5x gelagerd is.
Nou is het alleen, in mn onderdelenboek staat maar magertjes wat over de 5x gelagerde versie. Waar vind ik meer info en mischien n paar sheets met onderdeelnummers.
Overigens bemerk ik geen speling op de tandwielen dus die zal ik niet hoeven te vervangen.
Groetjes,
Rickske
2,25 5brg Partnummers
-
Dennis101
Re: 2,25 5brg Partnummers
De tandwielen zijn niet standaard van Land Rover.
Afhankelijk van de herkomst zijn alle onderdelen in het series 3 of 90/110 onderdelen boek te vinden.
De tandwielen zijn er of later in gemonteerd (bv. Zeus) of je hebt een Santana motorblok, want Santana heeft op het gegeven moment wel tandwielen toegepast.
Dennis B
Afhankelijk van de herkomst zijn alle onderdelen in het series 3 of 90/110 onderdelen boek te vinden.
De tandwielen zijn er of later in gemonteerd (bv. Zeus) of je hebt een Santana motorblok, want Santana heeft op het gegeven moment wel tandwielen toegepast.
Dennis B
-
Rickske
Re: 2,25 5brg Partnummers
ok, dus die zijn mischien met een vorige revisie meegekomen of ik heb n spanjaard haha. Ik weet dat t blok uit n uit england geimporteerde vroege 110 komt. Is er ergens een site waar ik mischien motornummers kan opsnorren om te kijken of t echt n spanjool is?
Rickske
Rickske