Wielhubs overzetten

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ad

Wielhubs overzetten

Bericht door Ad »

Ben een 110 aan het opknappen en wil hem gelijk Lhd maken.
Nu moet ik dan natuurlijk lhd wielhubs hebben.

Nu heb ik een schade donor uit 1999. Die zat rechtsvoor goed in elkaar. Dus helaas is het ashuis krom en staan de wielen naar buiten. Nu wil ik eigenlijk de wielhubs over zetten op mijn oude vooras. Kan dat zomaar?
Ik weet niet of de splines gelijk zijn, maar ik kan natuurlijk mijn oude steekassen blijven gebruiken neem ik aan. Zijn er nog meer verschillen, waarom dit wellicht niet gaat werken?

Tips voor hoe ik dit het makkelijkst aan kan pakken zijn welkom.

Nog een vraagje: de donor heeft hoezen ter bescherming van de swivelbollen. Is dat nou handig? Komt minder rotzooi bij natuurlijk. Maar kapotte hoes zal wel apk afkeur zijn? Iemand ervaring mee?
dirk ambu

Re: Wielhubs overzetten

Bericht door dirk ambu »

beste ad

ik heb de vooras van me 110 uit 85 voorzien van de hub van een td5 uit 2001 en dat paste omdat ik ook het diff heb gebruikt uit de td5
dit blijkt de zelfde vertanding te hebben wel even goed uitzoeken anders gaat het mis

maar als je nog iets zoek voor een oudere 110 ik heb nog hubs liggen die in elkaar gezet moeten worden zijn gestraald en staan in de lak de bol natuurlijk niet en heb ik over

dan zou je ook alleen de hubs zelf kunnen wisselen en de rest hergebruiken aan onderdelen voor de voor as mis ik alleen het ashuis zelf dat heb ik gebruikt de rest heb ik liggen voor een lhd

groet dirk ambu
Dixo

Re: Wielhubs overzetten

Bericht door Dixo »

dirk ambu Schreef:
-------------------------------------------------------

> dit blijkt de zelfde vertanding te hebben wel even
> goed uitzoeken anders gaat het mis

Diff ratio's uit standaard RRC/P38A/Disco1/Disco2/90/110/127/130 zijn allemaal gelijk, alleen die van de Series wijkt af.
Plaats reactie