Niet starten op LPG, Impco model E / 300a

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Maartenb

Niet starten op LPG, Impco model E / 300a

Bericht door Maartenb »

Er is net een gereviseerde 3,9l V8 motor in de 110 geplaatst met weber 500 carburateur conversie. Hierdoor is de OMVL verdamper vervangen voor een IMPCO model E en IMPCO 300a mixer.

De motor wil nu echter niet starten op gas. Eerst deed hij niets, maar nadat ik de stationairschroef op de mixer flink open heb gedraaid start hij wel (1-2sec) als ik het chokeknopje op de verdamper in heb gedrukt.
Hierna gaat hij weer uit.
Ik heb gecontroleerd dat er gas komt als ik de startmotor laat draaien door de aanvoerleiding tussen het veiligheidsrelais bij de motor en de verdamper een slag los te draaien. Hier komt gas zolang ik de startmotor laat draaien.
Het feit dat ik ook gas uit de verdamper krijg dmv het chokeknopje doet mij vermoeden dat deze ook goed is/werkt.

Ik heb de mixer vanmiddag verwijderd om deze eens te inspecteren, maar ik snap de werking van de mixer niet. Ik heb hem staan bekijken,
nadat ik het deel waar de aanvoerslang van de verdamper op gaat had verwijderd. De stationairstelschroef komt dan vrij en deze heeft een conisch deel wat hem
afsluit op de mixer. Als je hem (ver) opendraait komt het conisch deel (wat) los en krijgt de motor gas en regel je het stationair toerental (denk ik).
De stelschroef is verbonden met het membraam, maar dat lijkt alleen verder open te kunnen gaan door een onderdruk in de aanvoerslang of een overdruk tussen
de mixer en de carb?????? Als ik namelijk aan de stelschroef trek komt deze verder los en neem het membraam mee. Alleen dan lijkt er meer gas naar de motor te kunnen?????

M.a.w. ik weet het niet. Misschien is er iemand die mij een en ander kan verduidelijken.

Groet, Maarten
Plaats reactie