Controleren startmotor.
-
Corné van Dongen
Controleren startmotor.
Goedemorgen vanuit zonnig maar koel Zuid-Afrika. Iemand een idee hoe je kunt controleren of de startmotor nog goed werkt?
Wanneer ik wil starten hoor ik een klik... duw ik hem aan en heeft hij genoeg vaart dan start hij prima. Accu is vol, alle connecties zijn goed, aarde is goed etc.
Hoor het graag.
Groetjes vanuit de bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.
[www.facebook.com]
Wanneer ik wil starten hoor ik een klik... duw ik hem aan en heeft hij genoeg vaart dan start hij prima. Accu is vol, alle connecties zijn goed, aarde is goed etc.
Hoor het graag.
Groetjes vanuit de bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.
[www.facebook.com]
-
BlueMotion
Re: Controleren startmotor.
Mijn eerste ingeving is toch de accu... Je kan proberen om met startkabels een andere auto/accu op de accu aan te sluiten. Dat is vrij eenvoudig.
Je zegt de massa is goed, dit kun je nog extra controleren door met je startkabel een extra massa mee te geven rechtstreeks op de startmotor. Ook dit is vrij eenvoudig.
Anders toch je verder zoeken....
Succes!
Je zegt de massa is goed, dit kun je nog extra controleren door met je startkabel een extra massa mee te geven rechtstreeks op de startmotor. Ook dit is vrij eenvoudig.
Anders toch je verder zoeken....
Succes!
-
Corné van Dongen
Re: Controleren startmotor.
Accu is vol (12,65V) en laadt ook bij als de motor start. Extra massa heb ik al aangelegd.
Bedankt,
Corné.
Amukela Game Lodge.
[www.facebook.com]
Bedankt,
Corné.
Amukela Game Lodge.
[www.facebook.com]
-
Sj@rif
Re: Controleren startmotor.
Ik had laatst hetzelfde probleem. Bleek dat de contacten van de bendix vrijwel geheel verdwenen waren. Het bleek een bekend probleem door de grote krachten die erop staan, het koper verdwijnt in de loop van de tijd en dan heb je geen contact meer, terwijl de bendix wel 'klikt' . Dit is simpel te controleren door het kapje van de bendix te halen en de contactpunten te bekijken. Er zijn revisiekitjes voor te krijgen, kosten weinig. Zie deze link voor een voorbeeld van de plaatjes (heb deze niet gebruikt, deze plaatjes kon ik zo snel als eerste vinden). [repairkitsuk.com]
Succes, Sj@rif
Succes, Sj@rif
-
Jurgen van Aken
Re: Controleren startmotor.
Hoi,
heb je ook de aansluiting vanaf de solenoid op de startmotor gecontroleerd?
Als die los / gecorrodeerd is geeft dat ook de beschreven symptomen.
*edit* Uitgaande van een benzineversie
Groeten,
Jurgen
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/08/2012 15:19 door Jurgen van Aken.
heb je ook de aansluiting vanaf de solenoid op de startmotor gecontroleerd?
Als die los / gecorrodeerd is geeft dat ook de beschreven symptomen.
*edit* Uitgaande van een benzineversie
Groeten,
Jurgen
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/08/2012 15:19 door Jurgen van Aken.
-
G-men (Gargamel)
Re: Controleren startmotor.
Er staat niet bij welk bouwjaar; maar bij de oudere wagens 1985 en vroeger wordt het startrelais direct door je contactslot bediend.
Vraagt nogal wat stroom en een overgangsweerstand in je contactslot kan dus hetzelfde effect opleveren.
Even testen met een losse draad direct van de positieve accupool. Als ie het dan wel doet, weet je waar te zoeken. Werkt het dan ook niet, dan zullen zoals eerder vermeld de contacten van het startrelais wel hemelen zijn....
Vraagt nogal wat stroom en een overgangsweerstand in je contactslot kan dus hetzelfde effect opleveren.
Even testen met een losse draad direct van de positieve accupool. Als ie het dan wel doet, weet je waar te zoeken. Werkt het dan ook niet, dan zullen zoals eerder vermeld de contacten van het startrelais wel hemelen zijn....
-
Geert LW79
Re: Controleren startmotor.
12.65 V zegt niet zoveel, gaat erom hoeveel volt hij geeft tijdens het starten. bij een slechte accu zal bij belasting het voltage sterk dalen. meten is weten.
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e20b6828362868e3723e0769a2d0a1bf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15834943, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e20b6828362868e3723e0769a2d0a1bf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15834943, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Corné van Dongen
Re: Controleren startmotor.
Dat kan ik nog eens gaan nakijken, bedankt! Is idd een petrol (3,6 liter).
Groetjes vanuit zeer zonnig Balule,
Corné.
Amukela Game Lodge.
[www.facebook.com]
Groetjes vanuit zeer zonnig Balule,
Corné.
Amukela Game Lodge.
[www.facebook.com]