ervaring met VNT en grote intercooler op .............
-
Bart van Dessel
ervaring met VNT en grote intercooler op .............
Iemand ervaring of weet een interessante link op het internet voor het aanpassen van de electronisch inspuitpomp van een Discovery 300 tdi automaat met EDC. Ik heb een grote intercooler liggen en een VNT turbo die ik erop wil zetten, daardoor moet de inspuiting wat aangepast worden, bij een mechanische pomp (hand geschakelde) is dat aanpassen heel makkelijk maar bij een electronische kun je volgens mij niks draaien...
groetjes, Bart
groetjes, Bart
-
wilberth
Re: ervaring met VNT en grote intercooler op .............
teveel 3-letterige afkortingen voor mij Bart, maar welk merk is die pomp? Beetje dieselservice organisatie zou je toch moeten kunnen helpen (desnoods op zaterdag als de baas er officieel niets van wil weten). Lijkt me dat er toch of iets te draaien moet zijn (in de basis is de 30 tdi toch een mechanische pomp dacht ik, maar goed, nooit zelf zo'n ding gehad) of iets met een ECU te programmeren.
Loopt dit hele verhaal nu ook nog parallel met LPG injectie?
Heb toch het gevoel dat iemand hier aan een heel steile leercurve bezig is
Hoe dan ook, succes ermee
Groet, Wilberth
als ik je niet heb kunnen helpen weet je in ieder geval dat er iemand met je mee leeft en staat je draadje weer bovenaan.
Loopt dit hele verhaal nu ook nog parallel met LPG injectie?
Heb toch het gevoel dat iemand hier aan een heel steile leercurve bezig is
Groet, Wilberth
als ik je niet heb kunnen helpen weet je in ieder geval dat er iemand met je mee leeft en staat je draadje weer bovenaan.
-
Bart van Dessel
Bedankt Wilberth,
een disco automaat heeft EDC (v.a. '95/96) en staat voor electr. diesel control, electronische pomp dus, rijdt standaard al veel beter dan een mechanische. LPG injectie nog niet mee doorgegaan, toekomst misschien, ik hoor er de laatste tijd ook heel erg weinig over, op Google ook geen recente berichten, allemaal jaartje of 4 of ouder. De VNT laat ik even op m'n RRC zitten.
Gr, Bart
een disco automaat heeft EDC (v.a. '95/96) en staat voor electr. diesel control, electronische pomp dus, rijdt standaard al veel beter dan een mechanische. LPG injectie nog niet mee doorgegaan, toekomst misschien, ik hoor er de laatste tijd ook heel erg weinig over, op Google ook geen recente berichten, allemaal jaartje of 4 of ouder. De VNT laat ik even op m'n RRC zitten.
Gr, Bart
-
Mud Machine
Hoi Bart,
Allisport heeft er een setje voor. Beste icm hun intercooler etc.... Maar informeer eens bij de in NL bekende dieseltuners. EDC op 300Tdi is erg basic (niet vergelijkbaar met Td5) dus vrij simpel te tunen door het foppen van wat signalen. Natuurlijk wel icm grotere intercooler anders resulteerd het alleen in hoger verbruik en een zwarte pluim. Beetje tuner moet dat met een universele tuningbox zo voor elkaar krijgen. Die dingen zijn echter allemaal zwaar overprised.
[www.ebay.co.uk]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/08/2012 09:45 door Mud Machine.
Allisport heeft er een setje voor. Beste icm hun intercooler etc.... Maar informeer eens bij de in NL bekende dieseltuners. EDC op 300Tdi is erg basic (niet vergelijkbaar met Td5) dus vrij simpel te tunen door het foppen van wat signalen. Natuurlijk wel icm grotere intercooler anders resulteerd het alleen in hoger verbruik en een zwarte pluim. Beetje tuner moet dat met een universele tuningbox zo voor elkaar krijgen. Die dingen zijn echter allemaal zwaar overprised.
[www.ebay.co.uk]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/08/2012 09:45 door Mud Machine.
-
Bart van Dessel
Grote intercooler (volledige breedte voor de radiateur) heb ik liggen, zal hier in de buurt 's informeren. Allisport is véél te duur, net als de rest van hun spul. met wat zoeken is alles veel gunstiger te koop. Ik ga in ieder geval een turbodrukmeter en een boost controller van Force monteren, goedkoop en leuk speelgoed!
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Andrew Colville
Jouw EDC heeft niet meer het boost pijpje van turbo naar pomp, deze gaat naar een MAP sensor ( dat kastje met slang tegen je schutbord ) deze sensor gebruikt de ECU om te weten of de turbo al opgang is en dus of er meer diesel kan worden ingespoten.
Ik denk dat met jouw VNT en grote intercooler je wel duidelijk verschil moet voelen omdat de elektronica aan de hand van sensoren uitrekent wat er wordt ingespoten.
In het ergste gevan krijg je een storing omdat de ECU het niet begrijpt, maar dat kan met een re-map worden opgelost.
Op VW forum's wordt de 1.9 tdi EDC pomp ook vaak voor zien van een VNT( van de PD motoren ), mijn inziens zonder aanpassingen en toch met resultaat.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Ik denk dat met jouw VNT en grote intercooler je wel duidelijk verschil moet voelen omdat de elektronica aan de hand van sensoren uitrekent wat er wordt ingespoten.
In het ergste gevan krijg je een storing omdat de ECU het niet begrijpt, maar dat kan met een re-map worden opgelost.
Op VW forum's wordt de 1.9 tdi EDC pomp ook vaak voor zien van een VNT( van de PD motoren ), mijn inziens zonder aanpassingen en toch met resultaat.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )