hottie hottie , verwarmingskuren....

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ron

hottie hottie , verwarmingskuren....

Bericht door Ron »

Ik heb een Range, benzine/LPG die "waterkuren" heeft.

Kan soms 45 minuten op de snelweg rijden met de temp. naald netjes in het midden en de volgende dag al na 10 minuten rijden al de naald in rode vlak met het water uit het expansievat stromend. De ene keer dus mis, de andere keer dus niks aant handje. Heeft iemand een suggetie wat het zou kunnen zijn?

Nieuwe thermostaat dezelfde kuren en schijnt zonder thermostaat overigens geen kuren te hebben.

bvd,
Frans Bonnes

Re: hottie hottie , verwarmingskuren....

Bericht door Frans Bonnes »

Wanneer / waardoor is het begonnen, ga daar eens naar zoeken.

Ik verwacht lucht of een slecht werkende thermostaat.

fb
Ron

Bericht door Ron »

Dag Frans,

Ik heb het "probleem" overgenomen van een ander en daarmee is het waar en wanneer mij onduidelijk.....

Thermostaat is dus vervangen maar hetzelfde senario. Lucht zou idd een optie kunnen zijn.
Everhard Mulder

Bericht door Everhard Mulder »

Ergens verstopping in het koelsysteem???? Zie andere recente draadjes hier op het forum over doorspoelen....zou ik ook eens proberen!
E. Mulder
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

of je massa, achter op je klokjes......
Anton (Rumble)

Bericht door Anton (Rumble) »

sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> of je massa, achter op je klokjes......

met overstromen van je expansie vat tot gevolg?

ik denk eerder een verkeerde termostaat, verkeerd gemonteerde termostaat (kan dat eigenlijk) , stukke fisco fan of storing in electrische fan. zit er vuil in je radiator binnen of buiten?

Verder kan het nog een kappotte koppakking zijn............
Ron

Bericht door Ron »

Het feit dat er iets mis is, is idd duidelijk alleen ik vat het niet dat er de ene keer niks aant handje is en de andere keer binnen no time de boel warm wordt.
Luchtbel kan ik me idd voorstellen, visco misschien ook die af en toe hapert. Kachel is het in ieder geval niet, want die is inmiddels ook buitengesloten maar zonder resultaat.

Ik zal de aangevulde optielijst maar eens langs lopen om te kijken hoe en wat.

Bedankt zover gentlemen,

Ron

ps. Zou de optie losse cilinderbus tot de mogelijkheden kunnen horen?
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Ron,nog even over het ''buitensluiten'' van de kachel.Dit mag bij een V8 absoluut niet , aangezien deze deel uitmaakt van het circulatiecircuit. Wil je deze buitensluiten ,dan zul je deze moeten doorverbinden,maar dat had je mischien al gedaan.Vr gr Henk B.
Ron

Bericht door Ron »

Dag Henk,

Is idd wel gedaan
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Een tijdje geleden is zo'n probleem hier ook eens voorbij gekomen, de ene keer wel warmlopen, de andere keer niet. Toe bleek de waaier van de waterpomp los te zitten. M.a.w. soms draaide hij wel mee en soms niet.

groeten
Wim Janssen
Ron

Re: hottie hottie , verwarmingskuren....update

Bericht door Ron »

Thermostaat vervangen en geen lucht meer uit te krijgen maar helaas geen invloed op het euvel.
Merkte de eerste rit dat de temperatuur aardig opliep, maar daarna opeens netjes zakte en de geheel verdere rit netjes bleef. De rit van een paar uur later was helaas weer knudde. Zou haast denken dat er af en toe een ei voor het gat zit

Zou de carburateur/inlaat (Edelbrock) voor problemen kunnen zorgen, gezien er, als de auto op benzine loopt, benzine uit de carburateur loopt en het mij opviel dat met het heen en weer duwen van het thermostaathuis, dit invloed had op de hoeveelheid benzine dat er uit kwam??? (soort van zuigende werking)
Plaats reactie