Omdat ik zelf erg weinig ervaring heb met (en verstand van) Range Rovers en ik van een aantal mensen begreep dat er hier veel RRC liefhebbers rondhangen ben ik op zoek naar redenen om het niet te doen: we hebben al een 110 Td5 en een 88 IIa 2,25 dieseltje en in ons achterhoofd al een verlanglijstje waar o.a. een RRC en "iets met een V8" op staan. Nou rij ik elke dag langs een RRC en een tijdje geleden stond er ineens een bord te koop bij. Dat bleek dat het om het woonhuis ging. Maar vrijdag stond er een tweede bordje te koop. En deze keer stond de RRC er erg dicht bij. Vandaag even het kenteken opgesnord en bij de RDW bekeken.
Blijkt dat de eerste te naam stelling exact 3 jaar na de dag was waarop ik ben geboren. Tja, dan slaat de twijfel hard toe...
Wat ik weet is dat het een 3,5 V8 is op LPG (heb zelf altijd LPG gereden en weet dus wat ik wat dat betreft kan verwachten), chassis is van 1974 maar de opbouw is van 1986. Verder moet hij weg omdat ze naar Zweden gaan verhuizen. Het bodywerk ziet er bobbelig uit rond de randen, de achterklep ziet er redelijk gaar uit.
Ik weet zijn vraagprijs (voordat ik die noem: wat vinden jullie een fatsoenlijke prijs?) en dat hij misschien interesse heeft in een ruil met mijn C5 en wat euro's.
Eigenlijk ben ik op zoek naar de echte minpunten van RRC's zoals deze zodat ik goed weet waar ik naar moet kijken en waarom ik hem zou laten staan. Het is en blijft natuurlijk een bak met geld die ik eigenlijk voor wat anders heb bedacht. Maar ja, als je het zo krijgt op een presenteerblaadje krijgt...
Dat is de reden waarom ik op zoek ben naar punten die me kunnen helpen bij een weloverwogen beslissing. Mocht iemand in de buurt van Boxmeer eens met me mee willen kijken dan zorg ik wel dat die voorlopig geen dorst hoeft te hebben
Alvast bedankt voor de tips!
Joost
Land Rover Serie IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie:
Land Rover Defender 110 2002