Ik had een uitlaat met in het eerste deel een verdikking (demper) en een middendemper.
nu heb ik een nieuw eerste deel, zonder die verdikking en ik heb een eindstuk met wel een demper helemaal aan het einde erin.
Wat zal ik als middenstuk doen? een gewone middendemper ESR2386 of een rechte buis, die zijn ook te koop voor dit deel.
defender 110 300TDi
uitlaat 300Tdi mogelijkheden
-
disco ronl
Re: uitlaat 300Tdi mogelijkheden
die verdikking was een soort catalisator.
Onder mijn Disco 300tdi had ik die ook met een middendemper en einddemper.
Nu rijd ik al een paar jaar zonder de cat en midden demper met nog wel een einddemper.
geeft een mooi zwaar geluid en voor mijn gevoel extra power vooral bij lagere toeren en een zware brom boven de 2500tpm als je stevig gas geeft, die je niet meer hoort als je harder gaat rijden (dan het geluid).
Maar dat is in een Disco, een defender is niet zo geluidgeisoleerd als een Disco dus zal het uitlaat geluid sterker hoorbaar zijn.
Mogelijk ben jij dan beter af met aleen de midden demper zonder einddemper.
Onder mijn Disco 300tdi had ik die ook met een middendemper en einddemper.
Nu rijd ik al een paar jaar zonder de cat en midden demper met nog wel een einddemper.
geeft een mooi zwaar geluid en voor mijn gevoel extra power vooral bij lagere toeren en een zware brom boven de 2500tpm als je stevig gas geeft, die je niet meer hoort als je harder gaat rijden (dan het geluid).
Maar dat is in een Disco, een defender is niet zo geluidgeisoleerd als een Disco dus zal het uitlaat geluid sterker hoorbaar zijn.
Mogelijk ben jij dan beter af met aleen de midden demper zonder einddemper.
-
Bart van Dessel
Ik heb van alles geprobeerd, 1 demper, geen dempers, wel en geen cat (eerste verdikking in voorpijp is catalisator). Ik heb nu een cat-loze voorpijp en gewoon 2 dempers. Hij is nu fijn stil en qua power maakt het niks uit. Met 1 demper lijkt hij misschien krachtiger maar dat lijkt maar vanwege het extra geluid. Mijn 300 tdi moet vaak 3000-3500 kg trekken en dan merk je echt het verschil wel.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
paul be
oke bedankt. ik dacht ook niet dat het veel met vermogen zou doen. Het enige verschil is nu dat ik iets sneller een rechte pijp kan verkrijgen dan een middendemper. Het moet alleen niet teveel lawaai maken.
-
Bart van Dessel
Op zich valt het met het geluid wel mee, ze noemen het bescheiden sportief. In een comfortabele Disco heb je er binnenin geen last van.
gr, bart
gr, bart