Ik krijg er bij de RDW ook geen duidelijk antwoord op en de pliesie weet het ook niet,
Een Sankey mag ongekentekend getrokken worden mits de Sankey geen identificatie meer heeft en het totaal gewicht niet meer dan 750kg is. ( heeft de rdw mij verteld), maaaaaaarrrrr, op het kentekenbewijs staat vermeld dat ik met mijn 110 niet meer dan 500kg mag trekken?! Dat is het ledig gewicht van een Sankey.
De Sankey is prima geremd, maar heeft dus geen eigen kenteken.
Geremd mag ik 3500kg trekken.
Ben ff de weg kwijt
Groet, Paul
geremd/ongeremd>kenteken?!
-
Dirk109
Re: geremd/ongeremd>kenteken?!
Wat is nu je vraag?
Het kenteken is bepalend voor wat je mag trekken achter die auto, onafhankelijk van het soort aanhanger.
Boven de 750kg moet een aanhanger geremd zijn en een kenteken hebben.
Voor jou maakt dat dus niks meer uit want je mag officieel niet meer als 500 trekken met je 110.
Overigens wel vreemd want met een dergelijke auto mag je normaal veel meer trekken.
Je zou dit kunnen laten aanpassen door de RDW die je kenteken veranderd met de juiste aanvraag papieren(bewijs van LR Nederland).
Het kenteken is bepalend voor wat je mag trekken achter die auto, onafhankelijk van het soort aanhanger.
Boven de 750kg moet een aanhanger geremd zijn en een kenteken hebben.
Voor jou maakt dat dus niks meer uit want je mag officieel niet meer als 500 trekken met je 110.
Overigens wel vreemd want met een dergelijke auto mag je normaal veel meer trekken.
Je zou dit kunnen laten aanpassen door de RDW die je kenteken veranderd met de juiste aanvraag papieren(bewijs van LR Nederland).
-
Frans Bonnes
Re: geremd/ongeremd>kenteken?!
Paul, het is eigenlijk vrij eenvoudig.
Jij mag met de landrover ONgeremd 500 Kg trekken.
Als je iets trekt dat geremd is, maar zonder kenteken, je sankey dus, mag je 750 kg trekken.
Geremd en met kenteken mag je 3500 kg trekken.
Eigenlijk zijn de regels iets anders, maar dat maakt in jou geval niks uit.
fb
Jij mag met de landrover ONgeremd 500 Kg trekken.
Als je iets trekt dat geremd is, maar zonder kenteken, je sankey dus, mag je 750 kg trekken.
Geremd en met kenteken mag je 3500 kg trekken.
Eigenlijk zijn de regels iets anders, maar dat maakt in jou geval niks uit.
fb