Hoofdremcilinder 110
-
laro
Hoofdremcilinder 110
Hoi, ik heb een 110 die oorspronkelijk een achteras met trommelremmen had die ik vervangen heb door een as met schijfremmen,moet ik de hoofdremcilinder nu ook vervangen door een later model, zo ja welk partno heeft die dan en waar het beste te kopen voor welke prijs ongeveer,welk merk ?
-
Aluhok
Re: Hoofdremcilinder 110
Hallo laro,
Ik weet het partnummer voor de 110 van 1987 tot 2006 wel: STC441
Voor vroegere 110's is het partnummer NRC8690
Misschien dat je met deze nummers wat verder komt.
Met vriendelijke groet,
Michel
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2012 18:40 door Aluhok.
Ik weet het partnummer voor de 110 van 1987 tot 2006 wel: STC441
Voor vroegere 110's is het partnummer NRC8690
Misschien dat je met deze nummers wat verder komt.
Met vriendelijke groet,
Michel
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2012 18:40 door Aluhok.
-
Exfietser
Re: Hoofdremcilinder 110
De cilinders van een trommelrem werken op een lagere druk en een grotere vloeistof verplaatsing. Als je niets aanpast remmen je achterremmen waarschijnlijk veel minder dan de oorspronkelijke trommelremmen. Dat is is iets dat je alleen maar merkt als je een noodstop met een aanhanger maakt. De aanhanger duwt dan de achterkant van de wagen weg zodat die schaart. Of als je met 30 km/u op een woonerf een noodstop moet maken voor een overstekend kind dat achter een bal aanrent. De wagen staat dan net een meter (te laat) later stil. Bij de apk komt dit ook niet naar boven omdat ze daar alleen kijken of de achterwielen even hard remmen. Niet hoe hard. Dat wordt alleen bij de vooras getest.
Dus ja, waarschijnlijk moet je iets aanpassen en wat dat is zul je moeten uitrekenen aan de hand van de vloeistof verplaatsing en de druk die opgewekt wordt. Misschien is de remcilinder goed van type dat rondom schijven heeft. Dat zul je moeten uitpluizen.
Ik begrijp ook niet waarom je deze conversie gedaan hebt. Ook als de remmen wel goed functioneren heeft het geen meerwaarde t.o.v. trommels. Trommels opzich remmen ook uitstekend. Als dat niet zo is, is er gewoon technisch iets niet in orde. Bij de dakar rally zijn een aantal teams ook niet voor niets terug gegaan naar trommelremmen. Schijven waren volgens sommige teams gewoon te kwetsbaar.
Maar er rijden hier meer mensen met deze conversie rond. Sommige daarvan hebben het gedaan omdat het kan en zijn niet geïnteresseerd het technisch goed maken van het systeem. Daar komen straks wel reacties van denk ik.
Arnold.
Dus ja, waarschijnlijk moet je iets aanpassen en wat dat is zul je moeten uitrekenen aan de hand van de vloeistof verplaatsing en de druk die opgewekt wordt. Misschien is de remcilinder goed van type dat rondom schijven heeft. Dat zul je moeten uitpluizen.
Ik begrijp ook niet waarom je deze conversie gedaan hebt. Ook als de remmen wel goed functioneren heeft het geen meerwaarde t.o.v. trommels. Trommels opzich remmen ook uitstekend. Als dat niet zo is, is er gewoon technisch iets niet in orde. Bij de dakar rally zijn een aantal teams ook niet voor niets terug gegaan naar trommelremmen. Schijven waren volgens sommige teams gewoon te kwetsbaar.
Maar er rijden hier meer mensen met deze conversie rond. Sommige daarvan hebben het gedaan omdat het kan en zijn niet geïnteresseerd het technisch goed maken van het systeem. Daar komen straks wel reacties van denk ik.
Arnold.