300Tdi inbouwen
-
Peter
300Tdi inbouwen
Hallo prikkers,
In het archief al veel over geschreven maar de zoekfunctie..
Als ik in ipv de standaard 200tdi conversie een 300 tdi (van 2.5 N/A naar Tdi bij een 85er 110) conversie wil doen wat is dat wijsheid?
-Een 300tdi met de Lt77, dus dan kan ik 1 motorsteun gebruiken.
-Of een 300Tdi met de korte R380 van ashcroft, dus ook 1 motorsteun her te gebruiken
-Of de originele setup, waarin het gehelr blok verder naar voren staat en dus 2 nieuwe motorsteunen nodig zijn.Tevens weet ik niet of de bak dan in de standaard steunen past en daar ook aanpassingen nodig?
Gaat hier dus niet om de voorkeur tussen 200 of 300, ook niet de goedkoopste het belangrijkst. Maar wat zijn de voor en nadelen van deze 3 opties?
Hoor jullie ideeen graag.
Grt Peter
In het archief al veel over geschreven maar de zoekfunctie..
Als ik in ipv de standaard 200tdi conversie een 300 tdi (van 2.5 N/A naar Tdi bij een 85er 110) conversie wil doen wat is dat wijsheid?
-Een 300tdi met de Lt77, dus dan kan ik 1 motorsteun gebruiken.
-Of een 300Tdi met de korte R380 van ashcroft, dus ook 1 motorsteun her te gebruiken
-Of de originele setup, waarin het gehelr blok verder naar voren staat en dus 2 nieuwe motorsteunen nodig zijn.Tevens weet ik niet of de bak dan in de standaard steunen past en daar ook aanpassingen nodig?
Gaat hier dus niet om de voorkeur tussen 200 of 300, ook niet de goedkoopste het belangrijkst. Maar wat zijn de voor en nadelen van deze 3 opties?
Hoor jullie ideeen graag.
Grt Peter
-
Exfietser
Re: 300Tdi inbouwen
Ik denk dat een 200tdi het makkelijkste is. De 300tdi heeft hele andere motorsteunen en die zitten op een andere plek ook.
Ik zou zelf proberen voor een 300 tdi te gaan en dan de v-bak configuratie aanhouden die landrover in de defender heeft. Desnoods met de aanpassingen van ashcroft als je alleen maar discospullen hebt. Ik zou ook de positie van de motor proberen te houden waar die nu zit. Terrein en rij eignschappen veranderen als het gewicht van de motor op een andere plaats komt. Veren worden anders belast enz.
Arnold.
Ik zou zelf proberen voor een 300 tdi te gaan en dan de v-bak configuratie aanhouden die landrover in de defender heeft. Desnoods met de aanpassingen van ashcroft als je alleen maar discospullen hebt. Ik zou ook de positie van de motor proberen te houden waar die nu zit. Terrein en rij eignschappen veranderen als het gewicht van de motor op een andere plaats komt. Veren worden anders belast enz.
Arnold.
-
Oscar
Re: 300Tdi inbouwen
Peter,
Ga altijd voor de R380 en probeer de motor zoveel mogelijk op dezelfde plek als de originele 2,5n/a te houden zoals Arnold al aangeeft.
Een n/a en een 200tdi (heb ik net ingebouwd met Short R380) zitten achter de vooras, heeft best wel voordelen in een auto waar het meeste gewicht voorin ligt.
En als je dan toch niet voor de goedkoopste oplossing gaat voeg dan vooral een oliekoeler toe aan de R380. Let er op dat je het een en ander moet verbouwen om de oliekoeleraansluiting kwijt te kunnen tussen bak en seatbase/tunnel plaatwerk.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Ga altijd voor de R380 en probeer de motor zoveel mogelijk op dezelfde plek als de originele 2,5n/a te houden zoals Arnold al aangeeft.
Een n/a en een 200tdi (heb ik net ingebouwd met Short R380) zitten achter de vooras, heeft best wel voordelen in een auto waar het meeste gewicht voorin ligt.
En als je dan toch niet voor de goedkoopste oplossing gaat voeg dan vooral een oliekoeler toe aan de R380. Let er op dat je het een en ander moet verbouwen om de oliekoeleraansluiting kwijt te kunnen tussen bak en seatbase/tunnel plaatwerk.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
Peter
Re: 300Tdi inbouwen
Hoi Oscar,
Als ik blok zoveel mogelijk voor de vooras wil houden, dan heb ik inderdaad de korte R380 nodig, volgens mij alleen gereviseerd te verkrijgen via Ashcroft? Dit heeft voordelen voor gewicht vermoede ik al, maar waarom ligt de originele 300 dan zo ver naar voren?
Dan dien ik enkel de linkermotorsteun aan te passen als ik me niet vergis, zijn hier geen ombouwplaten voor te krijgen zodat er niet gelast hoeft te worden, ik dacht ooit zoiets ergens gelezen te hebben in een UK fora.
Waarom jij niet voor een 300 gegaan?
Grt Peter
Als ik blok zoveel mogelijk voor de vooras wil houden, dan heb ik inderdaad de korte R380 nodig, volgens mij alleen gereviseerd te verkrijgen via Ashcroft? Dit heeft voordelen voor gewicht vermoede ik al, maar waarom ligt de originele 300 dan zo ver naar voren?
Dan dien ik enkel de linkermotorsteun aan te passen als ik me niet vergis, zijn hier geen ombouwplaten voor te krijgen zodat er niet gelast hoeft te worden, ik dacht ooit zoiets ergens gelezen te hebben in een UK fora.
Waarom jij niet voor een 300 gegaan?
Grt Peter
-
Dixo
Re: 300Tdi inbouwen
Beide motorsteunen op het chassis gebruiken kan ook, je moet dan 1 motorsteun aan het blok zelf maken om de oliefilter heen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2012 22:08 door Dixo.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2012 22:08 door Dixo.
-
Peter
Re: 300Tdi inbouwen
Hoi,
Heb j daar afbeeldingen e.d. ook van? Dit is niet te verkrijgen in de aftermarket scene?
Grt Peter
Heb j daar afbeeldingen e.d. ook van? Dit is niet te verkrijgen in de aftermarket scene?
Grt Peter
-
Dixo
Re: 300Tdi inbouwen
[www.lro.com]
[forums.lr4x4.com]
Untitled-2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2ab617c03c2e5c5f90c6323f75d61f96', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi167.photobucket.com%2Falbums%2Fu121%2Ffoggy3061%2FUntitled-2.jpg', 'http://i167.photobucket.com/albums/u121/foggy3061/Untitled-2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi167.photobucket.com%2Falbums%2Fu121%2Ffoggy3061%2FUntitled-2.jpg', '', 15666358, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2012 22:37 door Dixo.
[forums.lr4x4.com]
Untitled-2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2ab617c03c2e5c5f90c6323f75d61f96', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi167.photobucket.com%2Falbums%2Fu121%2Ffoggy3061%2FUntitled-2.jpg', 'http://i167.photobucket.com/albums/u121/foggy3061/Untitled-2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi167.photobucket.com%2Falbums%2Fu121%2Ffoggy3061%2FUntitled-2.jpg', '', 15666358, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2012 22:37 door Dixo.
-
De Defender
Re: 300Tdi inbouwen
Ook ik ben bezig met het inbouwen van een 300tdi met automaat.
De motor en bak zaten in onze Discovery en komen nu in een 90 (2.5d)
De bak steunen/rubbers heb ik van de oude (1.6) 90 tussenbak overgezet op de disco (1.2) tussenbak.
Hierdoor kon ik de bestaande chassis-bak steunen gebruiken, dit was mijn begin punt.
De motor-chassis steunen heb ik van het disco chassis geslepen en op het 90 chassis gelast.
Nu is mijn voorste aandrijfas (dubbeljoint DII) een paar centimeter te kort.
Volgens mij zijn alle tussenbakken gelijk en daarom heb ik hier geen verklaring voor.
Nu heb ik een vraag; weet iemand het verschil tussen de achterste aandrijfassen van een 300 en een 200tdi?
Wanneer ik nu een wide angle achteraandrijfas wil bestellen zijn er namelijk twee verschillende bestel nummers, eentje voor een 300tdi en eentje voor een 200tdi (ook geschikt voor 2.5d 2.5td enz.)
Doordat ik het verschil met de vooras heb wil ik graag, voordat ik hem bestel, weten of het verschil in de achterassen misschien in de lengte zit.
B.v.d.
Groeten,
Sybolt
De motor en bak zaten in onze Discovery en komen nu in een 90 (2.5d)
De bak steunen/rubbers heb ik van de oude (1.6) 90 tussenbak overgezet op de disco (1.2) tussenbak.
Hierdoor kon ik de bestaande chassis-bak steunen gebruiken, dit was mijn begin punt.
De motor-chassis steunen heb ik van het disco chassis geslepen en op het 90 chassis gelast.
Nu is mijn voorste aandrijfas (dubbeljoint DII) een paar centimeter te kort.
Volgens mij zijn alle tussenbakken gelijk en daarom heb ik hier geen verklaring voor.
Nu heb ik een vraag; weet iemand het verschil tussen de achterste aandrijfassen van een 300 en een 200tdi?
Wanneer ik nu een wide angle achteraandrijfas wil bestellen zijn er namelijk twee verschillende bestel nummers, eentje voor een 300tdi en eentje voor een 200tdi (ook geschikt voor 2.5d 2.5td enz.)
Doordat ik het verschil met de vooras heb wil ik graag, voordat ik hem bestel, weten of het verschil in de achterassen misschien in de lengte zit.
B.v.d.
Groeten,
Sybolt
-
Bart van Dessel
Re: 300Tdi inbouwen
Heeft een 300 tdi geen "gewone" Roverdiff. , net als je ex-Disco, en een 200 tdi een Salisbury as? Daar zit het verschil in lengte waarschijnlijk in. Op de site van Paddock staan trouwens veel verschillende cardanassen voor de voorzijde, ik weet niet of die van Def dezelfde lengte heeft.
300 tdi met automaat trouwens perfecte keuze!
gr, Bart
300 tdi met automaat trouwens perfecte keuze!
gr, Bart