td5 trilt
-
sytse
td5 trilt
goede avond onze discovery 2 uit 2000 trilt heel erg. bij het op trekken en er is een soort resonerend geluid op de snelweg dat begint bij 80 en trilt dan ook nogal erg het is mij ook opgevallen dat ze meer geluid maakt in het algemeen.
het is een discovery 2 uit 2000 td5 automaat
de krukas pulley is reeds vervangen en er zit geen olie in de rode stekker
alvast bedankt groeten sytse
het is een discovery 2 uit 2000 td5 automaat
de krukas pulley is reeds vervangen en er zit geen olie in de rode stekker
alvast bedankt groeten sytse
-
vincent
Re: td5 trilt
hoe zijn je kruisjes? veroorzaakt ook trilling als deze versleten zijn. als de auto verhoogt is zal je moeten denken aan een aandrijfas met dubbele kruisjes.
-
Bart van Dessel
Bij een automaat? Die heeft geen vliegwiel maar een zogenaamde starterkrans. Bij een Disco TD5 is het vliegwiel een dubbelmassa uitvoering bij een handgeschakelde, maar zoveel geluid of trillingen maken die niet, nog niet meegemaakt tenminste. Maar het kan van alles zijn, kruisje in cardanas, lager in tussenbak, differentieël. Toevallig dat ik zo eentje in de demontage heb staan
gr, bart
gr, bart
-
Bart van Dessel
TD5 heeft al een cardanas met dubbele kruisjes, aan de voorkant tenminste, maar die kunnen ook slecht zijn.
gr, Bart
gr, Bart
-
sytse
heeft de automaat ook een vliegwiel?
bedankt voor de snelle reactie
Gr. sytse
bedankt voor de snelle reactie
Gr. sytse
-
Exfietser
Oeps niet gelezen dat het automaat was. Dan blijven de gewone dingen over. Kruisjes, motorrubbers, assen, banden (geen bulten of andere rare plekken) velgen etc.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2012 00:24 door Exfietser.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2012 00:24 door Exfietser.
-
sytse
de voorste cardan as is reeds ook vervangen vorige zomer dus dat is hem denk ik niet.
ik heb enig idee dat het in de motor ligt want hij loopt ook niet echt lekker bij stationer en trilt dan ook soms slaat ie op 4 cilinders maar dat is dan voor 2 seconden ofzo
maar de rode stekker is schoon. Maar zit wel een psi performance kastje in dus miss kan dat het zijn?
bedankt Gr. sytse
ik heb enig idee dat het in de motor ligt want hij loopt ook niet echt lekker bij stationer en trilt dan ook soms slaat ie op 4 cilinders maar dat is dan voor 2 seconden ofzo
maar de rode stekker is schoon. Maar zit wel een psi performance kastje in dus miss kan dat het zijn?
bedankt Gr. sytse
-
Bart van Dessel
Laat 'm 'ns uitlezen. Op 4 cylinders lopen is zeker niet goed.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
JanTD5
Als je geen olie in de rode stekker hebt bij de ecu wil dat nog niet zeggen dat je geen olie in de kabel boom hebt die onder het kleppen deksel zit. Haal eens de stekker los daar waar hij uit de de kop komt. Dat is de voorkant van je kop. En kijk een of je daar olie hebt? Zoals Bart al zegt op 4 cilinders open is niet goed.
Mvg Jan
Mvg Jan