Ja, ja, ik weet het: het is geen technisch hoogstandje, maar er blijft toch nog genoeg over om vreselijk verkeerd te doen natuurlijk...
Ik wil morgen namelijk de voorveren van m'n 110 vervangen om het hoogteverschil door het gewicht van de lier + bumper te neutraliseren.
De (HD) veren zijn verschillend in hoogte. De hoogste zal bedoeld zijn voor de berijderskant, neem ik aan.
Het gekke is echter dat op deze veer een draaggewicht van 5.200 kg vermeld staat en op de 'kortere' een draaggewicht van 5.300 kg. Klopt dat?
En dan de werkwijze...
Wat is de handigste aanpak? Wat is de juiste volgorde? Wat moet ik juist wél en wat juist níet doen...
Dank alvast!
Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
Handige tips gevraagd
-
Frank 110V8
Re: Handige tips gevraagd
Hoi
De stuggere veer zakt minder in en is dus nu al korter zodat ze onder blasting even lang zijn. Dus de korte aan de bestuurderskant. Klusjeis heel simoel schokbrekers los aan de onderkant, auto opktikken, veren los aan de onderkant, eventueel nig iets verder krikken veren wisselen ( li en re gelijk krikken) vastzetten klaar.
succes Frank
De stuggere veer zakt minder in en is dus nu al korter zodat ze onder blasting even lang zijn. Dus de korte aan de bestuurderskant. Klusjeis heel simoel schokbrekers los aan de onderkant, auto opktikken, veren los aan de onderkant, eventueel nig iets verder krikken veren wisselen ( li en re gelijk krikken) vastzetten klaar.
succes Frank
-
Teun
Re: Handige tips gevraagd
Dank Frank,
Als de onderste moer van de schokdemper eenmaal los is ( ), is het inderdaad een fluitje van een cent. Man, wat een kreng is dat zeg...
Gelukkig had ik hulp van Trucky André, want in je eentje red je dit toch echt niet. Dank André!
Bram zat weer mooi 'potent' op de wieltjes!
Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
Als de onderste moer van de schokdemper eenmaal los is ( ), is het inderdaad een fluitje van een cent. Man, wat een kreng is dat zeg...
Gelukkig had ik hulp van Trucky André, want in je eentje red je dit toch echt niet. Dank André!
Bram zat weer mooi 'potent' op de wieltjes!
Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
-
André met Truckie
Re: Handige tips gevraagd
Ha Teun,
Dankjewel een graag gedaan! Bram ziet er nu super stoer uit. Smoelt perfect!
Met koffie en gevulde koek kon het klusje ook haast niet misgaan
André
Truckie, 1974 swb 2.25 diesel (met Bakkie, 1/4 ton Polynorm trailer 1954)
P1110122_zps06f130c0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('19dafd7bb8948c35591fe893c1e2f956', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://i662.photobucket.com/albums/uu347/sobat110/P1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', '', 15661765, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dankjewel een graag gedaan! Bram ziet er nu super stoer uit. Smoelt perfect!
Met koffie en gevulde koek kon het klusje ook haast niet misgaan
André
Truckie, 1974 swb 2.25 diesel (met Bakkie, 1/4 ton Polynorm trailer 1954)
P1110122_zps06f130c0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('19dafd7bb8948c35591fe893c1e2f956', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://i662.photobucket.com/albums/uu347/sobat110/P1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', '', 15661765, 600, 600, 'Loading image ...', false);