LT77 of R380
-
Mario
LT77 of R380
Hallo,
Ik heb sinds 2 maanden een defender 110 300tdi.
Ik weet niet wat voor een versnellingsbak in mijn defender zit. Een R380 of LT77.
Kan iemand mij vertellen hoe ik herken welke versnellingsbak in mijn defender heb.
Alvast bedankt
Mario
Ik heb sinds 2 maanden een defender 110 300tdi.
Ik weet niet wat voor een versnellingsbak in mijn defender zit. Een R380 of LT77.
Kan iemand mij vertellen hoe ik herken welke versnellingsbak in mijn defender heb.
Alvast bedankt
Mario
-
Oscar
Re: LT77 of R380
Mario,
Waar zit de R (van Racen ) op de pook ?
Tegenover 5 "rechtsonder" is een R380.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Waar zit de R (van Racen ) op de pook ?
Tegenover 5 "rechtsonder" is een R380.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
Oscar
Re: LT77 of R380
Maar waarom wil je het weten?
Pure nieuwsgierigheid ???
Duik morgen even onder de auto, kan je kijken welk type (suffix) je precies hebt en gelijk welke LT230 je hebt.
Altijd leuk om te weten en in te vullen bij Ashcroft in de ratio calculator
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Pure nieuwsgierigheid ???
Duik morgen even onder de auto, kan je kijken welk type (suffix) je precies hebt en gelijk welke LT230 je hebt.
Altijd leuk om te weten en in te vullen bij Ashcroft in de ratio calculator
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
Oscar
Re: LT77 of R380
Links naast de 1 ...
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
Mario
Re: LT77 of R380
He Oscar,
Het is irritant als je niet weet welke versnellingsbak je hebt.
Ik heb de voetplaten eruit gehad, maar niet gekeken met mijn stomme kop.
Ik zal morgen onder mijn defender kruipen om zelf kijken of er enige herkenning is
nog bedankt op dit late uur.
Groet
Mario
Arnold,
Jij ook bedankt
Welterusten
Het is irritant als je niet weet welke versnellingsbak je hebt.
Ik heb de voetplaten eruit gehad, maar niet gekeken met mijn stomme kop.
Ik zal morgen onder mijn defender kruipen om zelf kijken of er enige herkenning is
nog bedankt op dit late uur.
Groet
Mario
Arnold,
Jij ook bedankt
Welterusten
-
Oscar
Re: LT77 of R380
Mario,
Aan de rechterzijde van de R380 voor de aftapplug zit een ovaal metalen plaatje. Daarin staat het nr van de bak incl. prefix en suffix.
Voorzichtig schoonmaken met ontvetter (wasbenzine of thinner o.i.d.) de cijfers zitten er niet heel stevig in dus niet met een plamuurmes of schroevendraaier gaan krassen.
Aan de achterkant van de LT230 staat het nummer links onder de vulplug.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Aan de rechterzijde van de R380 voor de aftapplug zit een ovaal metalen plaatje. Daarin staat het nr van de bak incl. prefix en suffix.
Voorzichtig schoonmaken met ontvetter (wasbenzine of thinner o.i.d.) de cijfers zitten er niet heel stevig in dus niet met een plamuurmes of schroevendraaier gaan krassen.
Aan de achterkant van de LT230 staat het nummer links onder de vulplug.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
Bart van Dessel
Re: LT77 of R380
Als het goed is een 56A bak, dat is een orig. Defender bak, 53A is Discovery/RRC en 50A is een te zwakke 2.5 NA bak. 56A kan een LT77 en R380 zijn, maar als de R tegenover de 5 zit (eronder) dan is het een R380 bak.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Oscar
Re: LT77 of R380
Bart,
Dan vergeet je nog de 51A, militaire R380 ontwikkeld voor Mod als vervanging van de LT77 achter de 2,5n/a.
Hele korte 1e, korte 2e versnelling en extreem korte achteruit..
Ik heb nog een goed schakelend exemplaar liggen..
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Dan vergeet je nog de 51A, militaire R380 ontwikkeld voor Mod als vervanging van de LT77 achter de 2,5n/a.
Hele korte 1e, korte 2e versnelling en extreem korte achteruit..
Ik heb nog een goed schakelend exemplaar liggen..
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
Art
Re: LT77 of R380
Hoi Oscar,
Die 51A waar jij het over hebt, ligt dus in sommigen tithonussen? (zal jij vast wel weten)
Anders gezegd, als ik in een tithonus een 300tdi lepel met een 51 A bak, is dit niet gelijkwaardig aan een 300Tdi met de standaard 56A bak?
Dus als ik zo een aanschaf + conversie overweeg, is de 51A bak erin geen meerwaarde?
Grtn Art
Die 51A waar jij het over hebt, ligt dus in sommigen tithonussen? (zal jij vast wel weten)
Anders gezegd, als ik in een tithonus een 300tdi lepel met een 51 A bak, is dit niet gelijkwaardig aan een 300Tdi met de standaard 56A bak?
Dus als ik zo een aanschaf + conversie overweeg, is de 51A bak erin geen meerwaarde?
Grtn Art
-
Eric&Betty Boop
Re: LT77 of R380
Als de 300tdi het originele blok is zit er altijd een R380 achter volgens mij.
De 300tdi Defenders zijn nooit geleverd met LT77. Correct me if I'm wrong.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('883ebcd66ddf8e7830a6d894395d0e8d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15649370, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('eb0d7283a47d1823bf953e2867a0a1a4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15649370, 600, 600, 'Loading image ...', false);
De 300tdi Defenders zijn nooit geleverd met LT77. Correct me if I'm wrong.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('883ebcd66ddf8e7830a6d894395d0e8d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15649370, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('eb0d7283a47d1823bf953e2867a0a1a4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15649370, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Bart van Dessel
Re: LT77 of R380
Dat klopt maar uit zuinigheidsoverwegingen (we zijn tenslotte prikkers....) wordt vaak de oude LT77 van de 2.5D NA achter de 300 tdi gehangen bij een conversie, die past namelijk ook.
gr, Bart
gr, Bart
-
Eric&Betty Boop
Re: LT77 of R380
Klopt Bart. Daarom vraag ik ook of het het originele blok is.
Bouwjaar enzo vermelden bij de vraag geeft dan al heel wat opheldering.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('09cdcd3e183eef9c9db24040def74c29', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15649880, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('0fc850fad3ac0785cb53c81de97694fa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15649880, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bouwjaar enzo vermelden bij de vraag geeft dan al heel wat opheldering.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('09cdcd3e183eef9c9db24040def74c29', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15649880, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('0fc850fad3ac0785cb53c81de97694fa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15649880, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Oscar
Re: LT77 of R380
Art,
In mijn Tithonus zat inderdaad een 51A R380, lastig om in te schatten of het in meer conversies is toegepast door Mod.
Ik heb vooral het idee gekregen dat de conversie als volgt in z'n werk is gegaan:
- Pluk een knappe One Ten ht 2,5n/a van het parkeerterrein
- schroef alles er af / uit dat aan slijtage onderhevig is
- loop door het magazijn en pak alles wat je nodig hebt gereviseerd of nieuw
- schroef de One Ten weer in elkaar en voorzie van nieuwe laag verf
- plaats safety devices ROPS
- installeer exmoor trim geluiddemping
- plaats Outlast stoelen (ben ik heel blij mee )
Het gevolg is een niet standaard product in vele verschijningen, let dus op wat je koopt als je de keuze hebt.
Enfin jouw vraag over de meerwaarde van een 51A: Ik heb zelf stad en land af gezocht naar iemand om mijn bak te reviseren. Niemand durfde het aan....
Ik wilde de bak graag behouden, met name voor de zeer korte en krachtige achteruit die er op zit.
De eerste versnelling kan je met een 200 of 300tdi gerust overslaan, die is zo kort dat je linkervoet geen rust heeft van stilstand naar 1 en door naar 2.
Een 51A heeft geen toegevoegde waarde tenzij je dagelijks met een zware trailer rondrijdt.
Wanneer je een 300tdi er in hangt kan je beter voor een 44A (= 56A gearing in vergelijking met LT77) suffix L gaan, veel prettiger in de dagelijkse omgang en een veel beter product.
Ik heb bovendien een Ashcroft / Mocal oliekoeler toegevoegd incl. thermostaat en temperatuur sensor. (door schade wijs geworden met een R380 in een td5)
Ben je in de buurt (van Utrecht) geef een seintje, je bent welkom.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2012 00:54 door Oscar.
In mijn Tithonus zat inderdaad een 51A R380, lastig om in te schatten of het in meer conversies is toegepast door Mod.
Ik heb vooral het idee gekregen dat de conversie als volgt in z'n werk is gegaan:
- Pluk een knappe One Ten ht 2,5n/a van het parkeerterrein
- schroef alles er af / uit dat aan slijtage onderhevig is
- loop door het magazijn en pak alles wat je nodig hebt gereviseerd of nieuw
- schroef de One Ten weer in elkaar en voorzie van nieuwe laag verf
- plaats safety devices ROPS
- installeer exmoor trim geluiddemping
- plaats Outlast stoelen (ben ik heel blij mee )
Het gevolg is een niet standaard product in vele verschijningen, let dus op wat je koopt als je de keuze hebt.
Enfin jouw vraag over de meerwaarde van een 51A: Ik heb zelf stad en land af gezocht naar iemand om mijn bak te reviseren. Niemand durfde het aan....
Ik wilde de bak graag behouden, met name voor de zeer korte en krachtige achteruit die er op zit.
De eerste versnelling kan je met een 200 of 300tdi gerust overslaan, die is zo kort dat je linkervoet geen rust heeft van stilstand naar 1 en door naar 2.
Een 51A heeft geen toegevoegde waarde tenzij je dagelijks met een zware trailer rondrijdt.
Wanneer je een 300tdi er in hangt kan je beter voor een 44A (= 56A gearing in vergelijking met LT77) suffix L gaan, veel prettiger in de dagelijkse omgang en een veel beter product.
Ik heb bovendien een Ashcroft / Mocal oliekoeler toegevoegd incl. thermostaat en temperatuur sensor. (door schade wijs geworden met een R380 in een td5)
Ben je in de buurt (van Utrecht) geef een seintje, je bent welkom.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2012 00:54 door Oscar.
-
Art
Re: LT77 of R380
Oscar,
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, komt overeen met mijn idee. Volgens mij past een 300Tdi niet eens op deze bak ivm de prise as.
Word dan denk ik toch een normale LHD (softtop) zoeken en hier een kooi en 300tdi+R380 in plaatsen.. nog paar nachtjes over denken
Grt Arthur
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, komt overeen met mijn idee. Volgens mij past een 300Tdi niet eens op deze bak ivm de prise as.
Word dan denk ik toch een normale LHD (softtop) zoeken en hier een kooi en 300tdi+R380 in plaatsen.. nog paar nachtjes over denken
Grt Arthur
-
Jup haans-klunder
Re: LT77 of R380
Zullen wij het nu eens hebben over een bak met tandwielen ; die niet versneld maar juist vertraagd . Want een krukasomwenteling x wielomtrek ( afloop lengte ) dat geeft me toch een snelheid . Of zal Ik , (Juppe dus ) weer een nieuw draadje rijgen . Hi, Hi . Gr : Juppe . ,
-
Exfietser
Re: LT77 of R380
gears.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ebfa1a0b1995ba7ae3af9cff6b53fd94', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi513.photobucket.com%2Falbums%2Ft333%2Fbmc-parts%2Fgears.jpg', 'http://i513.photobucket.com/albums/t333/bmc-parts/gears.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi513.photobucket.com%2Falbums%2Ft333%2Fbmc-parts%2Fgears.jpg', '', 15653588, 600, 600, 'Loading image ...', false);