Op weg naar Montpellier voor de rdw keuring heb ik de afstand op het route printje vergeleken met wat er op de teller staat. Klopt geen hout van, ik mis 34 kilometer op een ritje van 124!!!
Dat de naald van de snelheidsmeter niet correct was wist ik wel maar dat de tachometer ook niet klopte is nieuw. Kan je dit ding ook afstellen? In het haynes boek staat dat je de naald met magneetjes kan bij stellen maar de tachometer lijkt me een ander verhaal. Een omwenteling van de kabel blijft hetzelfde. Ik heb een gloednieuwe, originele, kabel, de flens van de achteruitgaande as zit vast. Heb laatst de o-ring nog vervangen van de aandrijving en dat is ook ok, tandwieltje ziet er prima uit. De aansluiting kabel - kilometerteller is bij mijn weten ook niet uitgelubberd....
Bestaat er misschien een tandwieltje voor mijlen en één voor kilometers? Ik verzin het maar terplekke.
Banden, velgen etc is allemaal standaard.
Ik ben benieuwd, ik hoor regelmatig verhalen dat de snelheidindicatie niet klopt maar hebben jullie ook de afgelegde afstand die niet klopt? Kan altijd nog een fietscomputer aansluiten...
Michiel