men zegt dat de landcruiser beter is dan de LR
-
Edgar
Re: men zegt dat de landcruiser beter is dan de LR
Ik ben in 1989 met twee Landcruisers door africa gereden. Onderstaand het schade lijstje
9 gebroken voor veren
Gat in de zuiger van onze 6 cil landrcruser bj 84
Gebroken klep zitting van onze landcruiser bj 86 4 cil
4 afgebroken voor spatborden
Kappote 4 wheel drive van onze 6 cilinder. Was erg handig toen we vast zaten in Zaire (Kongo)
Gebroken diesel leiding inlaat brandstof pomp. Dat was twee dagen zoeken. Brandstof pomp zoog zo nu en dan lucht, dus soms deed de motor het wel en soms niet.
Achter aandrijf as viel onder de auto vandaan in de sahara.
Slechts 1 lekke band gehad, een stuk staalplaat rukte de zijwand van de band open. Dus de band had geen schuld. Maar ja die waren dan ook nieuw van Micheline.
Dit alles bij een trip van 10,000 KM van Nederland naar Kenia.
Ik woon in Thailand, daar rijdt nog de wereld aan series II en III landrovers rond, maar geen oude landcruisers. Naast Ford Rangers en Isuzu D-max zie je wel veel Hilux Toyata's pick-up in Thailand, maar die worden daar ook gemaakt
Ik heb zelf diverse landrovers gehad, 3 discoveries en 2 series. De discoveries zijn echt super auto's 300 Tdi is echt geweldig. Als je de 300Tdi netjes onderhoud dan is het ding bijna bomproef.
Ik heb nu nog een 109 Stage I V8 deze heb ik totaal gerestoreerd. De restauratie is echt gedaan vanwege een slechter wordend chasis en schutbord. Uiteraard heb ik hierbij motor en bak ook volledig onder handen genomen.
Succes met je keuze, ik ben niet objectief. Ik ga per definitie voor een Landrover, maar het zou mij niets verbazen als de nieuwe Landcruiser veel beter is als de Defender. Maar goed dan betaal je ook de hoofdprijs.
Edgar 109 Satge I V8
9 gebroken voor veren
Gat in de zuiger van onze 6 cil landrcruser bj 84
Gebroken klep zitting van onze landcruiser bj 86 4 cil
4 afgebroken voor spatborden
Kappote 4 wheel drive van onze 6 cilinder. Was erg handig toen we vast zaten in Zaire (Kongo)
Gebroken diesel leiding inlaat brandstof pomp. Dat was twee dagen zoeken. Brandstof pomp zoog zo nu en dan lucht, dus soms deed de motor het wel en soms niet.
Achter aandrijf as viel onder de auto vandaan in de sahara.
Slechts 1 lekke band gehad, een stuk staalplaat rukte de zijwand van de band open. Dus de band had geen schuld. Maar ja die waren dan ook nieuw van Micheline.
Dit alles bij een trip van 10,000 KM van Nederland naar Kenia.
Ik woon in Thailand, daar rijdt nog de wereld aan series II en III landrovers rond, maar geen oude landcruisers. Naast Ford Rangers en Isuzu D-max zie je wel veel Hilux Toyata's pick-up in Thailand, maar die worden daar ook gemaakt
Ik heb zelf diverse landrovers gehad, 3 discoveries en 2 series. De discoveries zijn echt super auto's 300 Tdi is echt geweldig. Als je de 300Tdi netjes onderhoud dan is het ding bijna bomproef.
Ik heb nu nog een 109 Stage I V8 deze heb ik totaal gerestoreerd. De restauratie is echt gedaan vanwege een slechter wordend chasis en schutbord. Uiteraard heb ik hierbij motor en bak ook volledig onder handen genomen.
Succes met je keuze, ik ben niet objectief. Ik ga per definitie voor een Landrover, maar het zou mij niets verbazen als de nieuwe Landcruiser veel beter is als de Defender. Maar goed dan betaal je ook de hoofdprijs.
Edgar 109 Satge I V8
-
Patrick Nieuwenhuis
Re: men zegt dat de landcruiser beter is dan de LR
nou Edgar een heel lijstje,ik had mn keuze 2 jaar geleden al gemaakt ,tis een disco 2 geworden uit 2003
-
jamaar
Re: men zegt dat de landcruiser beter is dan de LR
dat je 9 veren breekt vind ik knap
is inderdaad een hele lijst maar ik proef eigenlijk gebrek aan onderhoud, zwaar overbeladen en te hard over wasbord (of je had een maandagochtend auto)
gat in de zuiger ontstaat door vieze brandstof die een verstuiver laat druppelen
het zelfde overkomt je (of nog erger) als je met een vergelijkbare landrover op pad gaat
over het algemeen zijn landcruisers betrouwbaarder, helaas een vast staand feit.
maar ergens ben ik blij dat ik LR rij ook al is het masochistisch, het grootste voordeel is dat de onderdelen zo spot goedkoop zijn en overal te vinden
nadeel is dat je ze ook nodig hebt
het filmpje vind ik wel leuk maar heb wel het gevoel dat het niet echt objectief is
voor lange rijzen zal altijd mijn voorkeur uitgaan naar de 6 cill buschtaxie wegens betrouwbaarheid en souplesse van de motor
is inderdaad een hele lijst maar ik proef eigenlijk gebrek aan onderhoud, zwaar overbeladen en te hard over wasbord (of je had een maandagochtend auto)
gat in de zuiger ontstaat door vieze brandstof die een verstuiver laat druppelen
het zelfde overkomt je (of nog erger) als je met een vergelijkbare landrover op pad gaat
over het algemeen zijn landcruisers betrouwbaarder, helaas een vast staand feit.
maar ergens ben ik blij dat ik LR rij ook al is het masochistisch, het grootste voordeel is dat de onderdelen zo spot goedkoop zijn en overal te vinden
nadeel is dat je ze ook nodig hebt
het filmpje vind ik wel leuk maar heb wel het gevoel dat het niet echt objectief is
voor lange rijzen zal altijd mijn voorkeur uitgaan naar de 6 cill buschtaxie wegens betrouwbaarheid en souplesse van de motor
-
JanTD5
Re: men zegt dat de landcruiser beter is dan de LR
Ongetwijfeld geloof dat de hele VN en het Rode kruis er mee rijd in de wereld. Zal niet voor niks zijn. Maar een Laro is veeeeeleeeeeeeee malen leuker en met meeeeeeeeeeeeeeer karakter
Mvg Jan
Mvg Jan
-
jan-
Re: men zegt dat de landcruiser beter is dan de LR
Vergeet niet dat defensie in crisisgebieden, naast de vertrouwde mercedes GD, met landcruisers rijdt! Op Kandahar Airfield stikte het ervan.
De landrover van het korps mariniers rijden er ook wel maar niet zo veel. Ik geloof dat alle types hun problemen hebben door wisselende belasting en omstandigheden.
De mercedessen hebben voor en achter sperdif dus die staan hun mannetje wel. De landrovers schijnen wel eens iets te breken maar verder geen problemen dacht ik.
De landrover van het korps mariniers rijden er ook wel maar niet zo veel. Ik geloof dat alle types hun problemen hebben door wisselende belasting en omstandigheden.
De mercedessen hebben voor en achter sperdif dus die staan hun mannetje wel. De landrovers schijnen wel eens iets te breken maar verder geen problemen dacht ik.
-
sjaak109
Re: men zegt dat de landcruiser beter is dan de LR
In Irak waren de landmacht en de Amerikanen jaloers op onze laro,s.
vooral de Amerikanen met hun Humvee,s, die moesten uitstappen om een patrouille door de stad te doen wij konden blijven zitten(smallere wagen)
inderdaad ging er wel eens wat stuk maar het was ook gemakkelijker te repareren. vooral het stuur/as gedeelte brak nog wel eens af ivm. hoge stoepranden. heb nog een filmpje dat we door de woestijn komen met een 90, het horen en zien vergaat je, alles kraakt/piept/rammelt.
daarin waren de G,s wel weer fijner.
voordeel volgens de mariniers van de landrover was dat als we beschoten werden met een rpg, de raket er mooi doorheen vloog omdat er niets was om contact te maken. lekker dun aluminium of een zeiltje.
Sjaak.
109 met 3.3 Nissanmotor en bak.
larolibelle.jpg --> mod_embed_images_loadimage('09792c9b4792a7930b85f49ba11843bb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-a95vYdUvAso%2FTiFKpv8OCpI%2FAAAAAAAADfk%2FETrA0XAthVM%2Flarolibelle.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-a95vYdUvAso/TiFKpv8OCpI/AAAAAAAADfk/ETrA0XAthVM/larolibelle.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-a95vYdUvAso%2FTiFKpv8OCpI%2FAAAAAAAADfk%2FETrA0XAthVM%2Flarolibelle.jpg', '', 15616277, 600, 600, 'Loading image ...', false);
vooral de Amerikanen met hun Humvee,s, die moesten uitstappen om een patrouille door de stad te doen wij konden blijven zitten(smallere wagen)
inderdaad ging er wel eens wat stuk maar het was ook gemakkelijker te repareren. vooral het stuur/as gedeelte brak nog wel eens af ivm. hoge stoepranden. heb nog een filmpje dat we door de woestijn komen met een 90, het horen en zien vergaat je, alles kraakt/piept/rammelt.
daarin waren de G,s wel weer fijner.
voordeel volgens de mariniers van de landrover was dat als we beschoten werden met een rpg, de raket er mooi doorheen vloog omdat er niets was om contact te maken. lekker dun aluminium of een zeiltje.
Sjaak.
109 met 3.3 Nissanmotor en bak.
larolibelle.jpg --> mod_embed_images_loadimage('09792c9b4792a7930b85f49ba11843bb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-a95vYdUvAso%2FTiFKpv8OCpI%2FAAAAAAAADfk%2FETrA0XAthVM%2Flarolibelle.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-a95vYdUvAso/TiFKpv8OCpI/AAAAAAAADfk/ETrA0XAthVM/larolibelle.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-a95vYdUvAso%2FTiFKpv8OCpI%2FAAAAAAAADfk%2FETrA0XAthVM%2Flarolibelle.jpg', '', 15616277, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Marc-my-Words
Re: men zegt dat de landcruiser beter is dan de LR
De keuze is door verschillende zaken ingegeven:
+ Degelijkheid is deels ook een kwestie van waarop geselecteerd wordt, en het programma van eisen (en verder natuurlijk de werkelijke "degelijkheid".
(Van een LandRover roest het chassis na verloop van tijd, een Steyr/Puch G of een Toyauto is na verloop van tijd geheel verroest)
+ Bruikbaarheid is in hoge mate een kwestie van optimalisatie, dus ook weer een keuze, dat zie je ook bij overlanders: extar banden, lieren etc. zijn best bruikbaar maar hoe meer je voorbereid bent op gedoe hoe meer je ook gedoe krijgt - al was het maar door de overbelasting
(Soms is een 2CV beter als welke 4x4 dan ook.)
+ De prijs is dan ook nog een factor: De Toyauto van mijn "keuze" dwz eentje die ± op een Defender lijkt is een stuk duurder als de Defender.
+ Soms spelen er naast zakelijke keuzen ook "rare" voorkeuren, soms een "evolutionaire" dwz een onderhoudsinfrastructuur die op één merk is afgestemd (omschakelen vraagt dan veel van de organisatie), soms is het ook echt iets "persoonlijks" dwz ergens in de top zit een man die gewoon niet over een andere oplossing wil denken of horen.
Anyway, om een leuk voorbeeld te nemen: Frankrijk.
Je kan bij de Fransen niet om een zeker chauvinisme heen. In Frankrijk hebben ze achtereenvolgens de Cournil/UMM gehad (een 4x4 met gemengd Frans/Portugese wortels), de Auverland, de Peugeot P4 (de G onder licentie) en daarnaast en tegenwoordig steeds meer Defenders !!
Reed al heel lang de Franse brandweer met Defenders, sinds al weer geruime tijd heeft ook de Gendarmerie Defenders voor het werk in de bergen (idem voor het Franse "staatsbosbeheer" ), en sinds een kleine 10 jaar rijdt het Franse leger meer en meer in Defenders ter vervanging van de P4.
< Vlgs wikipedia werd het onderhoud van de P4 te duur. >
Een ander voorbeeld is Tsjechië, ook daar rijdt (of reed) politie en leger met Defenders (het leger had daar naast Tdi300 ook de Td5, dus ook de electronica kwam daar door de militaire toets). In Tsjechië zou je toch eerder een "home-made" 4x4 verwachten (de Tsjechische automobiele industrie is van hoog niveau), of gezien de oude banden iets van hetzij Oost-Europese danwel iets van Duitse komaf.
Er is dus geen reden om direct uit te gaan van een under-dog positie van de Defender. Het is dus vooral een optimalisatie vraag die de keuze bepaalt.
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/06/2012 10:20 door Marc-my-Words.
+ Degelijkheid is deels ook een kwestie van waarop geselecteerd wordt, en het programma van eisen (en verder natuurlijk de werkelijke "degelijkheid".
(Van een LandRover roest het chassis na verloop van tijd, een Steyr/Puch G of een Toyauto is na verloop van tijd geheel verroest)
+ Bruikbaarheid is in hoge mate een kwestie van optimalisatie, dus ook weer een keuze, dat zie je ook bij overlanders: extar banden, lieren etc. zijn best bruikbaar maar hoe meer je voorbereid bent op gedoe hoe meer je ook gedoe krijgt - al was het maar door de overbelasting
(Soms is een 2CV beter als welke 4x4 dan ook.)
+ De prijs is dan ook nog een factor: De Toyauto van mijn "keuze" dwz eentje die ± op een Defender lijkt is een stuk duurder als de Defender.
+ Soms spelen er naast zakelijke keuzen ook "rare" voorkeuren, soms een "evolutionaire" dwz een onderhoudsinfrastructuur die op één merk is afgestemd (omschakelen vraagt dan veel van de organisatie), soms is het ook echt iets "persoonlijks" dwz ergens in de top zit een man die gewoon niet over een andere oplossing wil denken of horen.
Anyway, om een leuk voorbeeld te nemen: Frankrijk.
Je kan bij de Fransen niet om een zeker chauvinisme heen. In Frankrijk hebben ze achtereenvolgens de Cournil/UMM gehad (een 4x4 met gemengd Frans/Portugese wortels), de Auverland, de Peugeot P4 (de G onder licentie) en daarnaast en tegenwoordig steeds meer Defenders !!
Reed al heel lang de Franse brandweer met Defenders, sinds al weer geruime tijd heeft ook de Gendarmerie Defenders voor het werk in de bergen (idem voor het Franse "staatsbosbeheer" ), en sinds een kleine 10 jaar rijdt het Franse leger meer en meer in Defenders ter vervanging van de P4.
< Vlgs wikipedia werd het onderhoud van de P4 te duur. >
Een ander voorbeeld is Tsjechië, ook daar rijdt (of reed) politie en leger met Defenders (het leger had daar naast Tdi300 ook de Td5, dus ook de electronica kwam daar door de militaire toets). In Tsjechië zou je toch eerder een "home-made" 4x4 verwachten (de Tsjechische automobiele industrie is van hoog niveau), of gezien de oude banden iets van hetzij Oost-Europese danwel iets van Duitse komaf.
Er is dus geen reden om direct uit te gaan van een under-dog positie van de Defender. Het is dus vooral een optimalisatie vraag die de keuze bepaalt.
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/06/2012 10:20 door Marc-my-Words.
-
RoLandrover
Re: men zegt dat de landcruiser beter is dan de LR
Voor Australie (en vast ook andere landen) lijkt dat LR zich daar de kaas van het brood heeft laten eten ; De Jappen zagen wèl in dat je een solide service-netwerk en onderdelen-distributiesysteem nodig hebt om de markt te veroveren. Vanaf eind jaren 70 hebben ze zeker laten zien hoe je een grote industrie op poten zet.
De Engelsen waren lui en dachten dat als 'het' altijd zo geweest is 'het' altijd zo zal blijven. Jammer,. nu rijdt 75% in een Japanner.
Waar overigens niets mis mee is.
Grtn
RoLandRover
De Engelsen waren lui en dachten dat als 'het' altijd zo geweest is 'het' altijd zo zal blijven. Jammer,. nu rijdt 75% in een Japanner.
Waar overigens niets mis mee is.
Grtn
RoLandRover