Onderzoek bij de RDW?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hugo

Onderzoek bij de RDW?

Bericht door Hugo »

Maandag een 110 aangeboden bij de RDW en daar werd vastgesteld dat de letter voor het bouwjaar niet klopt in het
chassisnummer, volgens het engelse kentekenbewijs moet het een b zijn maar er staat een a.
Ook op het typeplaatje onder de motorkap staat een a.
Dit is volgens de keurmeester een typefout maar levert toch een onderzoek op in Engeland.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand hoe lang zo'n onderzoek kan duren?
Bij de RDW hadden ze daar geen duidelijk antwoord op.
Alvast bedankt voor de reacties.
Franc

Re: Onderzoek bij de RDW?

Bericht door Franc »

Dat zal heus niet lang duren (enkele weken).

Het serienummer (de laatste cijfers) zijn uniek. Dit doort dingen gebeurt wel vaker en in de ons omringende klanten lijken ze het allemaal niet zo nauw te nemen.
Je kunt eventueel zelf een heritage certificate opvragen van beide nummer (1 zal er falen). Ga dan weer langs bij de keurmeester met die informatie, dat scheelt ze zoeken. Kost wel wat (40GBP) per stuk.

De heritage geeft overigens aan dat het tot 28 dagen kan duren, maar dat is een ruime veiligheidsmarge.

Groeten,
Franc.

Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Wiel

Bericht door Wiel »

Ik had bij mijn 110 exact het zelfde, heb toen enkele foto's van het chassisnummer naar de DVLA in Swansea via mail gestuurd en kreeg toen een certificaat voor export, wat toen goed was voor de RDW. Dit certificaat heeft na nog enkele keren gebeld te hebben met de DVLA nog 3 a 4 weken geduurd.
Maar de aanhouder wint. Succes
Hugo

Bericht door Hugo »

Ik denk dat ik eerst maar even het onderzoek van de RDW afwacht, mocht dat niet goed komen dan zal ik zelf maar eens gaan informeren anders wordt het voor de dvla in Engeland wel erg verwarrend.
Geert Oude Luttighuis

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Tja, dat is een keuze. Ik denk echter dat als uit het onderzoek van de RDW blijkt dat het allemaal niet goed zit, je ze daarna niet meer zult kunnen overtuigen dat het toch wel klopt.
Wat mij betreft kun je dus nu meer invloed uitoefenen dan straks?
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Precies. Ik zou ook even kijken naar de route van het "Heritage certificate".
Mocht er discussie ontstaan dan heb je direct iets in handen, anders moet je vanuit achterstand beginnen.
Was het niet nodig dan heeft het je de kop niet gekost en je hebt wel een leuk certificate.
(Wellicht als je de Heritage-mannen uitlegt waar het om gaat dat het wat vlotter kan en je niet eens twee chassisnummers hoeft te betalen.)

Marc
Edwin

Bericht door Edwin »

He Hugo, ik heb het zelfde probleem, bij mij is er een cijfer vergeten op het Engelse V5 kenteken. Ik heb ook alle bewijzen met een begeleidend schrijven gefaxt naar de dvla in Engeland (faxnr: 00441792788378) section export.
Zijn gaan nu een aanpassing maken en een nieuwe kloppende V5 opsturen. Bij mijn 110 zijn het chassis, motornr kloppend en alleen het kenteken dus fout.

Groet Edwin

Ps het idd verstandig om er zelf achteraan te zitten daar de RDW en DVLA zo snel als dikke stront zijn
Hugo

Bericht door Hugo »

Net alvast een mail naar de dvla gestuurd.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik reactie krijg.
Mud Machine

Bericht door Mud Machine »

Heb ook hetzelfde gehad met een ontbrekende letter op de Franse papieren. Eerst heel veel moeite gedaan om dat in Frankrijk gecorrigeerd te krijgen zonder resultaat. Toen maar zo naar de RDW en zonder problemen een kenteken want het was een duidelijke typefout volgens de keurmeester omdat er een karakter ontbrak.

Echter ook meegemaakt mat een Franse 90 waar op typeplaatje en kenteken een A stond en op het chassis een B (deels weggeslepen). Certificaten opgevraagd zoals Franc aangeeft en een officiële verklaring gehad dat de A niet bestond maar de B wel. Op Heritage certificaat alle nummers kloppend met het voertuig dus in mijn ogen af fabriek een verkeerde letter op het alu plaatje en zo overgenomen op Franse papieren en ooit door een ijverige CT keurmeester de B verminkt.

Het geheel voorgelegd aan de RDW (met bewijs documenten en foto's) met de vraag of dit een probleem was om op kenteken te zetten. Kort samengevat: we kunnen de identiteit van het voertuig zo niet vaststellen dus niet mogelijk.
Maar geen risico genomen en de auto laten staan.
Plaats reactie