Defender 110 3drs ombouwen naar 5drs
-
Richard R
Defender 110 3drs ombouwen naar 5drs
Hoi Allemaal,
Wie kan mij meer duidelijkheid geven over het ombouwen van een belastingvrije 3drs naar 5 drs?
Ik kan een belastingvrij chassis kopen van een 3drs maar wil graag naar 5drs.
Nu was mijn plan om een complete 110 300 tdi uit 1995 te kopen en deze overbouwen naar de 3drs chassis!
Zal ik dan bij de rdw een verandering op het kenteken krijgen,of is dit niet haalbaar omdat de opbouw uit een ander jaartal komt?
Groet Richard R
Wie kan mij meer duidelijkheid geven over het ombouwen van een belastingvrije 3drs naar 5 drs?
Ik kan een belastingvrij chassis kopen van een 3drs maar wil graag naar 5drs.
Nu was mijn plan om een complete 110 300 tdi uit 1995 te kopen en deze overbouwen naar de 3drs chassis!
Zal ik dan bij de rdw een verandering op het kenteken krijgen,of is dit niet haalbaar omdat de opbouw uit een ander jaartal komt?
Groet Richard R
-
neef Henk
Re: Defender 110 3drs ombouwen naar 5drs
Langs de RDW is de beste keus, wij kunnen alleen maar vertellen wat je kan doen, zij vertellen je wat je mag en moet doen
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
-
Nijhuis
Re: Defender 110 3drs ombouwen naar 5drs
Wat voor een motor staat er op het belastingvrije kenteken?
Je mag 1/3 deel vervangen door delen van een andere auto. Dus:
- OF de aandrijflijn (bijvoorbeeld van V8 naar 300tdi)
- OF de body (bijvoorbeeld van hard-top naar station wagon)
- OF het chassis (maar dat is natuurlijk niet van toepassing, haha)
Jouw plan om tussen een '95 station wagon en een antieke hard-top zomaar even een chassis swap te doen gaat dus niet werken. Dat zien ze (terecht) als belasting ontduiking.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2012 23:04 door Nhz.
Je mag 1/3 deel vervangen door delen van een andere auto. Dus:
- OF de aandrijflijn (bijvoorbeeld van V8 naar 300tdi)
- OF de body (bijvoorbeeld van hard-top naar station wagon)
- OF het chassis (maar dat is natuurlijk niet van toepassing, haha)
Jouw plan om tussen een '95 station wagon en een antieke hard-top zomaar even een chassis swap te doen gaat dus niet werken. Dat zien ze (terecht) als belasting ontduiking.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2012 23:04 door Nhz.
-
Lucas van Lierop
Re: Defender 110 3drs ombouwen naar 5drs
Helaad zo wil iedereen wel een belastingvije auto, door dit soort plannen is nu iedereen zo idioot streng. Het is of een moderne auto rijden en lappen of tevreden zijn met een oud brikkie.
-
Marc-my-Words
Re: Defender 110 3drs ombouwen naar 5drs
Bovendien zie ik de winst niet zo.
Je hebt een legale belastingvrije nodig en een goed werkende 1995-er Stationwagon, en een boel werk .... tel uit je winst.
Kijk, als je nu erg veel van klussen houdt (zoals sommigen onder ons ... naar het schijnt worden er zelfs Disco's gestreched in huisvlijt
Anyway: koop direct een belastingvrije Stationwagon, en begin daaraan te sleutelen. Koop "desnoods" een Stationwagon met veel werk, maar wel één met een "harde" origine en bijbehorend chassisnr en papieren, en koop daarnaast een sloper* (of "faler" dwz eentje die het bij de RDW niet gehaald heeft) om de auto op te knappen (let bij dat laatste wel weer op: een "ruil"motor moet wel weer een betrouwbare herkomst hebben, liefst compleet gedocumenteerd).
* Een dure "sloper" was indertijd de mijne: auto op z'n kop in de greppel geland, dus carrosserieschade, en een motorblok met vraagtekens. Verder een nette 110 HardTop 10 jaar oud met Td5 en ABS/ETC ... die haalde een kleine € 4000 (en dat werd toentertijd een stevige prijs genoemd), met wat geluk koop je dus voor minder een garage voor aan onderdelen, en het geluk is helemaal aan jou kant als de motor dan geen schade heeft.
Marc
Je hebt een legale belastingvrije nodig en een goed werkende 1995-er Stationwagon, en een boel werk .... tel uit je winst.
Kijk, als je nu erg veel van klussen houdt (zoals sommigen onder ons ... naar het schijnt worden er zelfs Disco's gestreched in huisvlijt
Anyway: koop direct een belastingvrije Stationwagon, en begin daaraan te sleutelen. Koop "desnoods" een Stationwagon met veel werk, maar wel één met een "harde" origine en bijbehorend chassisnr en papieren, en koop daarnaast een sloper* (of "faler" dwz eentje die het bij de RDW niet gehaald heeft) om de auto op te knappen (let bij dat laatste wel weer op: een "ruil"motor moet wel weer een betrouwbare herkomst hebben, liefst compleet gedocumenteerd).
* Een dure "sloper" was indertijd de mijne: auto op z'n kop in de greppel geland, dus carrosserieschade, en een motorblok met vraagtekens. Verder een nette 110 HardTop 10 jaar oud met Td5 en ABS/ETC ... die haalde een kleine € 4000 (en dat werd toentertijd een stevige prijs genoemd), met wat geluk koop je dus voor minder een garage voor aan onderdelen, en het geluk is helemaal aan jou kant als de motor dan geen schade heeft.
Marc
-
Geert LW79
Re: Defender 110 3drs ombouwen naar 5drs
Hallo,
Wil je belastingvrij rijden moet je een oltimer kopen. Vind het echt nergens op slaan we kopen een ouwe maar we bouwen hem om naar moderner en zijn goedkoop uit.
Geniet gewoon van het oltimer rijden, ik rijd in een range rover 1976 alle dagen en geniet volop. Zijn we ook niet van de moderne snufjes. (kan ook stuk)
Groeten van Aafke
Wil je belastingvrij rijden moet je een oltimer kopen. Vind het echt nergens op slaan we kopen een ouwe maar we bouwen hem om naar moderner en zijn goedkoop uit.
Geniet gewoon van het oltimer rijden, ik rijd in een range rover 1976 alle dagen en geniet volop. Zijn we ook niet van de moderne snufjes. (kan ook stuk)
Groeten van Aafke
-
Richard R
Re: Defender 110 3drs ombouwen naar 5drs
Hoi,
Een defender van 1995 lijkt me nou geen moderne wagen alleen de motor heeft meer vermogen!
Richard R
Een defender van 1995 lijkt me nou geen moderne wagen alleen de motor heeft meer vermogen!
Richard R
-
Marc-my-Words
Re: Defender 110 3drs ombouwen naar 5drs
Richard,
Ga dat dan eens aan de RDW en de MRB vertellen, misschien geven ze je korting, want je hebt helemaal gelijk.
Zelfs mijn Puma is geen moderne "wagen" - het is sowieso geen wagen, want er staan geen paarden voor
Marc
Ga dat dan eens aan de RDW en de MRB vertellen, misschien geven ze je korting, want je hebt helemaal gelijk.
Zelfs mijn Puma is geen moderne "wagen" - het is sowieso geen wagen, want er staan geen paarden voor
Marc