Verven/rollen Defender 90
-
Frans Wit
Verven/rollen Defender 90
Ik wil de Defender 90 uit 1984 een nieuw kleurtje geven. Hierbij zelfs na het lezen over dit onderwerp op het prikbord nog enkele vragen.
Waar kan ik de verf Epsom Green bestellen?
Welke roller bevalt het best in de praktijk?
Is het zinvol de verf te verdunnen met 5 % Owatrol.
Alvast dank voor de adviezen.
Met groet
Frans Wit
Waar kan ik de verf Epsom Green bestellen?
Welke roller bevalt het best in de praktijk?
Is het zinvol de verf te verdunnen met 5 % Owatrol.
Alvast dank voor de adviezen.
Met groet
Frans Wit
-
De Waldpiek
Re: Verven/rollen Defender 90
ik heb de mijne gewoon geverfd met een 5 cm roller en een 7 mm kwasje van de Action en wat afplaktape een literje verf.
De verf verdunnen hangt ook wat af in welke temperatuur je aan de gang gaat .of in directe zon bijvoorbeeld.
gaat prima en is leuk om te doen.
succes groet Nimrod
De verf verdunnen hangt ook wat af in welke temperatuur je aan de gang gaat .of in directe zon bijvoorbeeld.
gaat prima en is leuk om te doen.
succes groet Nimrod
-
richard
Re: Verven/rollen Defender 90
hallo,
ik heb mijn 110 geverfd met zijde glans experience sand
maar volgens mij word het niet goed met metallic epson green
ik kan het fout hebben maar mettalic word denk ik niet mooi als je het rold
mvg richard
ik heb mijn 110 geverfd met zijde glans experience sand
maar volgens mij word het niet goed met metallic epson green
ik kan het fout hebben maar mettalic word denk ik niet mooi als je het rold
mvg richard
-
Roelie
Re: Verven/rollen Defender 90
Ik verf alles met lakrolletje en met deze verf van Paddock.
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d0bec3a6458e406969e6b5f1916d157a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 15598160, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d0bec3a6458e406969e6b5f1916d157a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 15598160, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
-
Mudbuster
Re: Verven/rollen Defender 90
Heb mijn 109 gerold met een mohair roller, had 5% Owaterol door de verf gedaan. Hierdoor vloeit de verf mooi maar droogt slechter. Als ik het weer zou doen zou ik zeker weer Owaterol gebruiken
Greetz, Marcel
larofilm.gif --> mod_embed_images_loadimage('dcf9090ff42137ba496f34f3a2349a5e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', 'http://evertzen.com/laro/larofilm.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', '', 15598397, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hypo S3 109" LHD 2.25 D / Willem S2 88" RHD 200Di
Greetz, Marcel
larofilm.gif --> mod_embed_images_loadimage('dcf9090ff42137ba496f34f3a2349a5e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', 'http://evertzen.com/laro/larofilm.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', '', 15598397, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hypo S3 109" LHD 2.25 D / Willem S2 88" RHD 200Di
-
Hansstawag
Re: Verven/rollen Defender 90
Frans,
Epsom Green gaat je niet lukken met de roller. Is n.l. een metallic lak. Ik zou gaan voor de verf van Paddock en geen Owatrol toevoegen. De verf van Paddock is er helaas maar in een beperkt aantal kleuren en duurt lang voordat ie uitgehard is, maar met het opbrengen vloeit ie erg mooi uit en is ook nog eens spotgoedkoop! Ik heb er diverse LR's mee gerold. Gewoon een mohair rollertje in 2 breedtes gebruiken.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2012 10:20 door Hansstawag.
Epsom Green gaat je niet lukken met de roller. Is n.l. een metallic lak. Ik zou gaan voor de verf van Paddock en geen Owatrol toevoegen. De verf van Paddock is er helaas maar in een beperkt aantal kleuren en duurt lang voordat ie uitgehard is, maar met het opbrengen vloeit ie erg mooi uit en is ook nog eens spotgoedkoop! Ik heb er diverse LR's mee gerold. Gewoon een mohair rollertje in 2 breedtes gebruiken.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2012 10:20 door Hansstawag.
-
Oscar
Re: Verven/rollen Defender 90
Frans,
Waarom niet spuiten?
Ik wilde mijn One Ten ook eerst rollen en op zich gaat dat best maar de gedeelten die je met de kwast moet doen worden niet mooi vergeleken bij het gerolde gedeelte.
Ik heb veel geprobeerd om als amateur een mooi resultaat te krijgen zonder dat de hele buurt van kleur veranderd
Uiteindelijk een Airbrush aflak pistool aangeschaft en dat gaat fantastisch.
Je hebt nauwelijks "overspray" omdat je op lage druk spuit en met een relatief klein spuitoppervlak.
Na afloop blaas je de neergeslagen verfpoeder zo weg, het kleeft nergens aan (behalve de auto dan) omdat het droog neerdaalt.
Je moet alleen wel goede mond-, neus- en oogbescherming gebruiken.
Resultaat:
P1040248.jpg --> mod_embed_images_loadimage('524721ce72b9e1f64621305869a00a6e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.verroen.org%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F05%2FP1040248.jpg', 'http://www.verroen.org/wp-content/uploads/2012/05/P1040248.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.verroen.org%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F05%2FP1040248.jpg', '', 15601931, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Waarom niet spuiten?
Ik wilde mijn One Ten ook eerst rollen en op zich gaat dat best maar de gedeelten die je met de kwast moet doen worden niet mooi vergeleken bij het gerolde gedeelte.
Ik heb veel geprobeerd om als amateur een mooi resultaat te krijgen zonder dat de hele buurt van kleur veranderd
Uiteindelijk een Airbrush aflak pistool aangeschaft en dat gaat fantastisch.
Je hebt nauwelijks "overspray" omdat je op lage druk spuit en met een relatief klein spuitoppervlak.
Na afloop blaas je de neergeslagen verfpoeder zo weg, het kleeft nergens aan (behalve de auto dan) omdat het droog neerdaalt.
Je moet alleen wel goede mond-, neus- en oogbescherming gebruiken.
Resultaat:
P1040248.jpg --> mod_embed_images_loadimage('524721ce72b9e1f64621305869a00a6e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.verroen.org%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F05%2FP1040248.jpg', 'http://www.verroen.org/wp-content/uploads/2012/05/P1040248.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.verroen.org%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F05%2FP1040248.jpg', '', 15601931, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
sander "one10"
Re: Verven/rollen Defender 90
Deze is ook gespoten het grijze en het dak , met 2k verf .
Drooggtijden kun je verkorten door verharder toe te voegen maar pas hier mee wel op want je verwerkingstijd word wel verkort , je hebt verharder voor 1comp en 2 Comp. Verf .
Wel goed kijken welk soort verf je hebt als je dit toevoegd en of het geschikt is daarvoor .
Heb het verschil gezien op de prikkersdag met het rollen en het spuiten , je moet goed kijken maar er is wel degelijk verschil , maar goed vind het allebei wel wat hebben .... Het is maar net waar jezelf tevreden mee bent...
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
Drooggtijden kun je verkorten door verharder toe te voegen maar pas hier mee wel op want je verwerkingstijd word wel verkort , je hebt verharder voor 1comp en 2 Comp. Verf .
Wel goed kijken welk soort verf je hebt als je dit toevoegd en of het geschikt is daarvoor .
Heb het verschil gezien op de prikkersdag met het rollen en het spuiten , je moet goed kijken maar er is wel degelijk verschil , maar goed vind het allebei wel wat hebben .... Het is maar net waar jezelf tevreden mee bent...
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
-
Frans Mien Mesjien
Re: Verven/rollen Defender 90
Voor wat verdunnen betreft: bij lage temperaturen verdunnen met wasbezine en bij hoge temperaturen verdunnen met terpentine. Beide maximaal 5%. Als het om alkydverf gaat.
Zorg dat de roller volledig verzadigd is met verf, anders krijg je belletjes. Verf even laten aantrekken/licht opdrogen en dan met weinig druk op de roller nog even narollen.
Succes.
Zorg dat de roller volledig verzadigd is met verf, anders krijg je belletjes. Verf even laten aantrekken/licht opdrogen en dan met weinig druk op de roller nog even narollen.
Succes.
-
watergeus
Re: Verven/rollen Defender 90
Owatrol kan je goed toevoegen en tevens zien als verdunner
Voordeel van Owatrol is dat het beter vloeit, zowel met kwast als roller.
Tevens zorgt Owatrol voor een roest bescherming.
Heb altijd mijn stalen boot zelf geschilderd met kwast en roller en voegde altijd Owatrol toe.
Zeer goede resultaten.
succes
Voordeel van Owatrol is dat het beter vloeit, zowel met kwast als roller.
Tevens zorgt Owatrol voor een roest bescherming.
Heb altijd mijn stalen boot zelf geschilderd met kwast en roller en voegde altijd Owatrol toe.
Zeer goede resultaten.
succes
-
Jelle
Re: Verven/rollen Defender 90
Vooer de prijs hoef je een "dure" verf niet te laten.. Je hebt aan 750ml al genoeg om n 110 te lakken.
N liter sigma s2u lak kost rond de 30 euro.. Dat is toch geen geld eigenlijk.. Je auto knapt er van op en t kost relatief weinig.
Verder goede mohair rolletjes gebruiken en n zachte kwast met echt haar voor de onmogelijke hoekjes. Ziet er dan ook gewoon netjes uit.
N liter sigma s2u lak kost rond de 30 euro.. Dat is toch geen geld eigenlijk.. Je auto knapt er van op en t kost relatief weinig.
Verder goede mohair rolletjes gebruiken en n zachte kwast met echt haar voor de onmogelijke hoekjes. Ziet er dan ook gewoon netjes uit.
-
TVR
Re: Verven/rollen Defender 90
De verf van paddock is niet bepaald een krasvaste kwalitatieve verf. Verwerkt wel erg makkelijk.
Verder zie ik het zin van owatrol bijmengen op aluminium panelen niet echt? Zorg op het allu wel voor een goede primer.
Voor het schutbord zou ik dat zeker wel doen, alhoewel je dat eigenlijk in de primer moet doen. (gebruik dan de loodmenieverf van owatrol als primer)
De toplaag kan je er as is overheen doen,
Succes,
Succes,
Groet, Tom
PS de kleur die je noemt is metallic en daardoor een erg dure verf om te rollen, dus ik zou voor iets anders kiezen in een (zijdeglans oid) kleur.
Verder zie ik het zin van owatrol bijmengen op aluminium panelen niet echt? Zorg op het allu wel voor een goede primer.
Voor het schutbord zou ik dat zeker wel doen, alhoewel je dat eigenlijk in de primer moet doen. (gebruik dan de loodmenieverf van owatrol als primer)
De toplaag kan je er as is overheen doen,
Succes,
Succes,
Groet, Tom
PS de kleur die je noemt is metallic en daardoor een erg dure verf om te rollen, dus ik zou voor iets anders kiezen in een (zijdeglans oid) kleur.
-
mvd1968
Re: Verven/rollen Defender 90
Dubbel
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2012 22:23 door mvd1968.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2012 22:23 door mvd1968.
-
mvd1968
Re: Verven/rollen Defender 90
Leuk topic om te lezen..
Ga wellicht mijn 90 rollen.
Iemand een volgorde van werken?
Waarmee ontvetten?
Primer gebruiken?
Wanneer plamuren?
Hoe alluminum uit deuken?
Hoeveel keer schuren met welke korrel?
Waterproof schuren?
Hoeveel keer rollen met hoeveel tijd er tussen?
Verf verdunnen met?
Welke merk verf is het beste? Zoek een matte kleur.
Wat allemaal verwijderen? Ook de ruiten en rubbers?
Durf het best aan maar zou graag een stappen plan willen hebben.
Misschien s er een evaringsdeskundige die mij en misschien andere prikkers op weg kunnen helpen.
Ga wellicht mijn 90 rollen.
Iemand een volgorde van werken?
Waarmee ontvetten?
Primer gebruiken?
Wanneer plamuren?
Hoe alluminum uit deuken?
Hoeveel keer schuren met welke korrel?
Waterproof schuren?
Hoeveel keer rollen met hoeveel tijd er tussen?
Verf verdunnen met?
Welke merk verf is het beste? Zoek een matte kleur.
Wat allemaal verwijderen? Ook de ruiten en rubbers?
Durf het best aan maar zou graag een stappen plan willen hebben.
Misschien s er een evaringsdeskundige die mij en misschien andere prikkers op weg kunnen helpen.
-
BlueMotion
Re: Verven/rollen Defender 90
Iemand een volgorde van werken?
Waarmee ontvetten? Dasty?
Voordat je begint met schuren goed schoonmaken met sopje en water en na het schuren zou ik kleefdoekjes gebruiken.
Primer gebruiken? Tsja, sommigen hebben het over een etsprimer en zo. Ik heb een algemene grondverf gebruikt (welke ook op metaal en aluminium kon)
Wanneer plamuren? Autoplamuur en gaten aan de ene kant afplakken met schilderstape en vullen met glasvezelplamuur.
Hoe alluminum uit deuken? Ik heb mijn spatborden de deukjes met twee grote hamers weer plat geslagen en toen geplamuurd
Hoeveel keer schuren met welke korrel? 180 is wel het grofst wat je moet gebruiken denk ik, ik zou eerder naar de 220 of als je alleen maar wilt opschuren 360.
Waterproof schuren? Waarom? Ja het kan, geen ervaring mee.
Hoeveel keer rollen met hoeveel tijd er tussen? Dag op dag zou ik doen. Verf is dan nog niet helemaal uitgehard. En zo kun je de roller/kwast luchtdicht in boterhamzakjes één nacht bewaren en nog eens gebruiken. Dan heb je geen losse haren van een nieuwe kwast of een kwast vol met vocht van whatever je de kwast anders in gaat bewaren.
Verf verdunnen met? Hangt van de verf af.
Welke merk verf is het beste? Zoek een matte kleur. Dat is persoonlijk denk ik. Jarenlang met Sikkens International gewerkt op schepen. Iedereen krijgt daar glans mee. De verf van paddockspares verwerkt super, blijft alleen wel lang zacht.
Wat allemaal verwijderen? Ook de ruiten en rubbers? Als ik ergens een hekel aan heb is het verven. Voorbereiding is alles. Alles wat je zonder heul veul moeite los krijgt eraf halen. Ruiten en Rubbers verwijderen komt zeker het verven ten goede. Maar heb je er zin in?
Afplakken kun je nog zo precies doen, vaak zie je toch dat het "schraler" is bij de tape. En geverfde raamrubbers staat echt niet mooi.
Succes!
En mijn wijsheden hierboven worden zeker en vast weer onderuit gehaald of gepareerd door betere alternatieven. Iedereen heeft namelijk z'n eigen werkwijze en trucjes
Waarmee ontvetten? Dasty?
Primer gebruiken? Tsja, sommigen hebben het over een etsprimer en zo. Ik heb een algemene grondverf gebruikt (welke ook op metaal en aluminium kon)
Wanneer plamuren? Autoplamuur en gaten aan de ene kant afplakken met schilderstape en vullen met glasvezelplamuur.
Hoe alluminum uit deuken? Ik heb mijn spatborden de deukjes met twee grote hamers weer plat geslagen en toen geplamuurd
Hoeveel keer schuren met welke korrel? 180 is wel het grofst wat je moet gebruiken denk ik, ik zou eerder naar de 220 of als je alleen maar wilt opschuren 360.
Waterproof schuren? Waarom? Ja het kan, geen ervaring mee.
Hoeveel keer rollen met hoeveel tijd er tussen? Dag op dag zou ik doen. Verf is dan nog niet helemaal uitgehard. En zo kun je de roller/kwast luchtdicht in boterhamzakjes één nacht bewaren en nog eens gebruiken. Dan heb je geen losse haren van een nieuwe kwast of een kwast vol met vocht van whatever je de kwast anders in gaat bewaren.
Verf verdunnen met? Hangt van de verf af.
Welke merk verf is het beste? Zoek een matte kleur. Dat is persoonlijk denk ik. Jarenlang met Sikkens International gewerkt op schepen. Iedereen krijgt daar glans mee. De verf van paddockspares verwerkt super, blijft alleen wel lang zacht.
Wat allemaal verwijderen? Ook de ruiten en rubbers? Als ik ergens een hekel aan heb is het verven. Voorbereiding is alles. Alles wat je zonder heul veul moeite los krijgt eraf halen. Ruiten en Rubbers verwijderen komt zeker het verven ten goede. Maar heb je er zin in?
Afplakken kun je nog zo precies doen, vaak zie je toch dat het "schraler" is bij de tape. En geverfde raamrubbers staat echt niet mooi.
Succes!
En mijn wijsheden hierboven worden zeker en vast weer onderuit gehaald of gepareerd door betere alternatieven. Iedereen heeft namelijk z'n eigen werkwijze en trucjes