Remlichtschakelaar series 2a
-
Raoul Winckels
Remlichtschakelaar series 2a
Hallo iedereen,
Ik heb even een vraagje met betrekking tot de remlichtschakelaar van een series
2a. Ik had mijn remlichtschakelaar altijd bij mijn rempedaal zitten maar als ik bij iemand anders kijk ook
Met een series 2a zit deze schakelaar op het messingblokje rechts bij het chassis. Heb wel eens gehoord
Dat dit ook vaak bij het rempedaal zit. Heb de auto nog uit elkaar liggen dus ik weet niet meer hoe dat zat bij mij. Heeft misschien iemand een foto of kan iemand misschien een foto maken
Hoe dat in elkaar zit als je de schakelaar bij het pedaal hebt. Tevens wil ik een nieuwe kabelboom bestellen moet ik
Dan hiervoor de kabelboom laten aanpassen?
Groetjes Raoul
Ik heb even een vraagje met betrekking tot de remlichtschakelaar van een series
2a. Ik had mijn remlichtschakelaar altijd bij mijn rempedaal zitten maar als ik bij iemand anders kijk ook
Met een series 2a zit deze schakelaar op het messingblokje rechts bij het chassis. Heb wel eens gehoord
Dat dit ook vaak bij het rempedaal zit. Heb de auto nog uit elkaar liggen dus ik weet niet meer hoe dat zat bij mij. Heeft misschien iemand een foto of kan iemand misschien een foto maken
Hoe dat in elkaar zit als je de schakelaar bij het pedaal hebt. Tevens wil ik een nieuwe kabelboom bestellen moet ik
Dan hiervoor de kabelboom laten aanpassen?
Groetjes Raoul
-
Exfietser
Re: Remlichtschakelaar series 2a
Er zijn best wel wat mogelijkheden geweest op de s2a.
Het enkel lijn systeem met de schakelaar in het messing blokje. Dat messing blokje heeft dan vier aansluitingen voor een remleiding en een vijfde voor het schakelaartje.
Verder kan het enkel lijn systeem ook nog uitgerust zijn met een bekrachtiger.
Er kan ook een dubbel lijnsysteem met of zonder bekrachtiger in zitten.
De remschakelaartjes kunnen in het pedaalhuis zitten, in remcircuit op het messing blokje en ook gewoon aan de binnenkant van de voetenbak. Dus boven je voeten.
Maar ik begrijp je vraag niet helemaal. Je kunt toch aan de onderdelen zien welke configuratie je hebt. Bij een dubbel systeem zitten er twee leidingen aangesloten op je hoofdremcilinder. 1 leiding gaat rechtstreeks naar de achteras. Het enige dat er tussen zit is mischien de remdrukverschilschakelaar voor het remcontrole lampje. Dat is ook een messing blokje maar een stuk groter dan dat andere kruisstukje van het enkel lijns systeem. Het ziet er ook anders uit. Bij een enkel lijns systeem vertrekt er maar 1 leiding van je hoofdremcilinder. Die leiding wordt in het kruistukje verdeelt over twee leidingen naar de vooras en een leiding naar de achteras die daar weer met een messing t stuk verdeelt wordt over links en rechts.
Als jij in jouw losse onderdelen een messing blokje hebt zitten met vijf gaten (Een voor de leiding van de hoofdremcilinder, een voor de leiding naar achter en twee voor de leidingen naar voren en de laatste voor het remlichtschakelaartje.) dan weet je dat dat daar je remlichtschakelaartje hebt zitten. Verder is het niet lastig om te zien of je een schakalaar in je pedaalhuis hebt zitten.
Ik heb in mijn s2 een s3 remsysteem gebouwd. Dubbel lijns met bekrachtiger. Het schakalaartje met messing kruisstukje is dus bij mij vervangen door een schakelaartje in het pedaalhuis. Ik heb een s3 pedaalhuis geplaatst waar gewoon alles inzit. In plaats van het het messing kruisje heb ik een t-stukje dat de leiding van de vooras splitst naar de linker en rechter voorrem. De andere leiding gaat van de hoofdremcilinder rechtstreeks naar het t stukje op de achteras.
Je kunt er van maken wat je wilt. Alles staat zeer duidelijk (getekend)in de parts en repair manuals.
Arnold.
Het enkel lijn systeem met de schakelaar in het messing blokje. Dat messing blokje heeft dan vier aansluitingen voor een remleiding en een vijfde voor het schakelaartje.
Verder kan het enkel lijn systeem ook nog uitgerust zijn met een bekrachtiger.
Er kan ook een dubbel lijnsysteem met of zonder bekrachtiger in zitten.
De remschakelaartjes kunnen in het pedaalhuis zitten, in remcircuit op het messing blokje en ook gewoon aan de binnenkant van de voetenbak. Dus boven je voeten.
Maar ik begrijp je vraag niet helemaal. Je kunt toch aan de onderdelen zien welke configuratie je hebt. Bij een dubbel systeem zitten er twee leidingen aangesloten op je hoofdremcilinder. 1 leiding gaat rechtstreeks naar de achteras. Het enige dat er tussen zit is mischien de remdrukverschilschakelaar voor het remcontrole lampje. Dat is ook een messing blokje maar een stuk groter dan dat andere kruisstukje van het enkel lijns systeem. Het ziet er ook anders uit. Bij een enkel lijns systeem vertrekt er maar 1 leiding van je hoofdremcilinder. Die leiding wordt in het kruistukje verdeelt over twee leidingen naar de vooras en een leiding naar de achteras die daar weer met een messing t stuk verdeelt wordt over links en rechts.
Als jij in jouw losse onderdelen een messing blokje hebt zitten met vijf gaten (Een voor de leiding van de hoofdremcilinder, een voor de leiding naar achter en twee voor de leidingen naar voren en de laatste voor het remlichtschakelaartje.) dan weet je dat dat daar je remlichtschakelaartje hebt zitten. Verder is het niet lastig om te zien of je een schakalaar in je pedaalhuis hebt zitten.
Ik heb in mijn s2 een s3 remsysteem gebouwd. Dubbel lijns met bekrachtiger. Het schakalaartje met messing kruisstukje is dus bij mij vervangen door een schakelaartje in het pedaalhuis. Ik heb een s3 pedaalhuis geplaatst waar gewoon alles inzit. In plaats van het het messing kruisje heb ik een t-stukje dat de leiding van de vooras splitst naar de linker en rechter voorrem. De andere leiding gaat van de hoofdremcilinder rechtstreeks naar het t stukje op de achteras.
Je kunt er van maken wat je wilt. Alles staat zeer duidelijk (getekend)in de parts en repair manuals.
Arnold.
-
Raoul Winckels
Re: Remlichtschakelaar series 2a
arnold bedankt voor je antwoord,
ik heb een enkel lijns onbekrachtigd remsysteem. 1 leiding gaat naar de splitsing op het chassis vanwaar 1 leiding naar achter gaat (die dus door het Tstuk op de achteras zelf weer wordt opgesplits naar
de 2 zijdes. en 2 leidingen die vanaf het blokje op het chassis naar de beide voorwielen gaan. maar daar zit bij mij dus niet de remschakelaar. dus het is geen pressure operated schakelaartje.
ik heb dus zo'n schakelaar die als die ingedrukt is "uit" is en als ik rempedaal indruk is die niet meer ingedrukt en gaan de remlichten aan. weet even de benaming niet van dit soort schakelaar. hij zat bij mij dus
altijd op het schutbord tegen het pedaal zelf aan boven mijn voeten. nu weet ik dus niet meer precies hoe dat precies geconstrueerd zat. in de wph vind ik dit ook niet vandaar dat ik naar een foto vraag.
ik heb een enkel lijns onbekrachtigd remsysteem. 1 leiding gaat naar de splitsing op het chassis vanwaar 1 leiding naar achter gaat (die dus door het Tstuk op de achteras zelf weer wordt opgesplits naar
de 2 zijdes. en 2 leidingen die vanaf het blokje op het chassis naar de beide voorwielen gaan. maar daar zit bij mij dus niet de remschakelaar. dus het is geen pressure operated schakelaartje.
ik heb dus zo'n schakelaar die als die ingedrukt is "uit" is en als ik rempedaal indruk is die niet meer ingedrukt en gaan de remlichten aan. weet even de benaming niet van dit soort schakelaar. hij zat bij mij dus
altijd op het schutbord tegen het pedaal zelf aan boven mijn voeten. nu weet ik dus niet meer precies hoe dat precies geconstrueerd zat. in de wph vind ik dit ook niet vandaar dat ik naar een foto vraag.
-
Raoul Winckels
Re: Remlichtschakelaar series 2a
Zie al hoe het zit eigenlijk heel simpel (natuurlijk het is een landrover keep it basic and simpel ) dus mensen die van plan waren een foto te gaan maken bedankt alvast maar het is niet meer nodig. Zit Ik nog let de vraag of de kabelboom hier Ook op aangepast moet worden maar leg deze vraag wel even neer bij Rob van landro die gaat me deze verzorgen.
Arnold nogmaals bedankt voor je input
Groetjes Raoul
Arnold nogmaals bedankt voor je input
Groetjes Raoul
-
Exfietser
Remlichtschakelaar series 2a Echt wel.
De schakelaar staat echt wel in de boeken. Het is nummer 11 in onderstaande tekening:
GroteFoto-MTRB7KLX.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4abf2adeae3de4c57133cbea958f232d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-MTRB7KLX.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MTRB7KLX.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-MTRB7KLX.jpg', '', 15593604, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-4TSND33B.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ebe2fada922ea502883b941f752805ea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-4TSND33B.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4TSND33B.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-4TSND33B.jpg', '', 15593604, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En als het anders zit in de kabelboom zou ik me daar niet al te druk over maken. Een langer draadje er aan breien om de draad naar de juiste plek te leiden is ook geen wereld probleem.
Arnold.
GroteFoto-MTRB7KLX.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4abf2adeae3de4c57133cbea958f232d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-MTRB7KLX.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MTRB7KLX.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-MTRB7KLX.jpg', '', 15593604, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-4TSND33B.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ebe2fada922ea502883b941f752805ea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-4TSND33B.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4TSND33B.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-4TSND33B.jpg', '', 15593604, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En als het anders zit in de kabelboom zou ik me daar niet al te druk over maken. Een langer draadje er aan breien om de draad naar de juiste plek te leiden is ook geen wereld probleem.
Arnold.
-
Raoul Winckels
Re: Remlichtschakelaar series 2a Echt wel.
Ah kijk dan heb ik waarschijnlijk niet verder gekeken dan me neus lang is( zou niet de eerste keer zijn)
Uit welk boek heb je dat vandaan? En is niet zo zeer dat ik me zorgen maak vroeg het me meer gewoon af.
Maar super bedankt voor de technische ondersteuning. Iedereen fijn weekend nog !!
Groetjes Raoul
Uit welk boek heb je dat vandaan? En is niet zo zeer dat ik me zorgen maak vroeg het me meer gewoon af.
Maar super bedankt voor de technische ondersteuning. Iedereen fijn weekend nog !!
Groetjes Raoul
-
Exfietser
Re: Remlichtschakelaar series 2a Echt wel.
Hieruit:
GroteFoto-P46YELXJ.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f728ac9a68bc582c87db7a41523b2451', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-P46YELXJ.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-P46YELXJ.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-P46YELXJ.jpg', '', 15594228, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Arnold.
GroteFoto-P46YELXJ.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f728ac9a68bc582c87db7a41523b2451', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-P46YELXJ.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-P46YELXJ.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-P46YELXJ.jpg', '', 15594228, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Arnold.