Remdruk 110

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sander van Beek

Remdruk 110

Bericht door Sander van Beek »

Ben m'n project klaar aan het maken voor de APK, gaat hier om een 110 uit 1985 met het originele remsysteem (voor schjfremmen, achter trommel). De auto remt erg slecht, maar het is me niet helemaal duidelijk waar het aan kan liggen. Alle remleidingen en slangen zijn nieuw, de servo en hoofdremcylinder gereviseerd (zelf gedaan dmv kitjes). Remklauwen en cylinders op de achteras zijn niet nieuw maar in goede staat. Geen lekkages oid.
Alles is ontlucht, en volgens mij zit er geen lucht meer in het systeem. Als de motor uit staat heb ik constante druk op het pedaal. Helemaal onderin voel ik dat ik echt hard moet gaan trappen. Als ik de auto start met het rempedaal ingedrukt voel ik dat deze verder inzakt, dus volgens mij werken de servo dn de vacuumpomp (of iig gedeeltelijk).
De afstelling kan nog wel wat beter (hoef liever niet het pedaal zo ver in te drukken), maar het rare is dat na een stukje rijden de remdruk veel lager lijkt te zijn. Het pedaal gaat dan opeens heel losjes en echt helemaal onderin remt de auto een beetje. Ook hoor ik bij het loslaten een soort sis. Met een paar keer remmen lijkt de druk daarna weer terug te komen.
Wat zou dit kunnen zijn? Bij lucht in het systeem zou je juist na even stilstaan toch geen druk meer moeten hebben? Wellicht toch de servo oid?
Exfietser

Re: Remdruk 110

Bericht door Exfietser »

Is het mogelijk dat je remvloeistof opwarmt (kookt). Loopt er ergens een remleiding heel dichtbij of tegen de uitlaat of spruitstuk?

Het er op alsof je na even rijden lucht (of gasbellen) in je systeem krijgt.

Arnold.
Mud Machine

Re: Remdruk 110

Bericht door Mud Machine »

Remmen achter op de juiste manier gesteld? Mijn ervaring is dat dit meestal niet goed gebeurt waardoor je een slechte remwerking hebt. Er zitten twee stelbouten per kant.
Verder kan het zijn dat het nog niet goed ontlucht is. Gaat het beste met zo'n overdruk setje van Midlock of vergelijkbaar.
Sander van Beek

Re: Remdruk 110

Bericht door Sander van Beek »

Lijkt me sterk, het treed ook al op als ik de auto net gestart heb. Dan heeft de auto nog geen tijd gehad om op te warmen. Ook alle leidingen liggen volgens mij zoals ze zouden moeten liggen, nergens dichtbij. Uitlaat heeft netjes een hitteschild etc.
Sander van Beek

Re: Remdruk 110

Bericht door Sander van Beek »

Afstellening van de remmen achter zal ik nog eens checken.
Heb zo'n slangetje gebruikt met 'terugslagventiel', het pedaal is hard dus had zelf het idee dat er geen lucht meer in zat. Of hoeft dat niet altijd op de gaan?
Roel

Re: Remdruk 110

Bericht door Roel »

Sander van Beek Schreef:
-------------------------------------------------------
.>Ook hoor ik bij het loslaten een soort sis.

Is dat niet het vacuum dat verdwijnt uit je servo?

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Rick90

Re: Remdruk 110

Bericht door Rick90 »

Het kan ook zijn dat een van de voorste wiellagers speling heeft. Tijdens het rijden druk de slingerende remschijf dan de zuigers terug en op het moment dat je wilt remmen moet je een paar keer pompen voordat je druk hebt.
Sander van Beek

Re: Remdruk 110

Bericht door Sander van Beek »

De wiellagers zijn nieuw, dus gok dat die het ook niet zijn. Ik ga vanavond nog eens goed luisteren of ik kan ontdekken waar die sis vandaan komt.
Ferdix

Re: Remdruk 110

Bericht door Ferdix »

Even een beetje up, ben wel benieuwd of er nog iets uit is gekomen.

FerdiX
Sander van Beek

Re: Remdruk 110

Bericht door Sander van Beek »

Nog niet. Heb de remmen achter proberen te stellen, nog een keer ontlucht maar nog geen verbetering. Heb nu een nieuwe servo besteld, want ik vertrouw die toch niet helemaal. Ik zie de remcylinders/schoenen achter wel bewegen als ik het pedaal intrap, maar ze drukken niet strak genoeg tegen de trommel om het wiel te laten blokkeren.
Als ie binnen is zal ik laten weten of er verbetering is..
FerdiX

Re: Remdruk 110

Bericht door FerdiX »

Okidokie, wachten we nog eventjes af. Heb namelijk het idee dat de mijne hetzelfde kuurtje vertoont dus ben ben neiuwsgierig naar hoe het afloopt.

FerdiX,


One life, live it ...... by working on your Land Rover ('s) ...

- Land Rover One-Ten 1983 (200 tdi)
- Range Rover Classic 1986 (V8 on LPG)
- Defender 110 1:16 rc
Sander van Beek

Re: Remdruk 110

Bericht door Sander van Beek »

Vanavond de servo vervangen, geen verbetering. Achter nog eens ontlucht, ook niets. Ga nu toch eens goed kijken naar de voorkant. Klauwen hebben lang op de plank gelegen, wellicht zitten de cylinders vast oid. Heb ook een andere hoofd cylinder besteld, hoop dat die morgen binnen is. Moet volgende week vrijdag voor herinslag van het chassis nummer, dan moet de auto wel rijden



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/06/2012 21:20 door Sander van Beek.
Eric&Betty Boop

Re: Remdruk 110

Bericht door Eric&Betty Boop »

Ten eerste is geeft reviseren van de hoofdremcilinder met een kitje meestal niet het gewenste resultaat.
Als de boring al te ver versleten/beschadigd is houd dit niet zo lang.
Gewoon vervangen door een nieuwe OEM. Geen goedkope imitatie.

Te tweede: heb je de binnenmaat van de remtrommels achter al gemeten?
Als die te ver versleten zijn krijg je ook deze symptomen.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f8f5a0ac21998e4c484d2565245daf66', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15584734, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('47573c877415eab04721f51fb7c363ff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15584734, 600, 600, 'Loading image ...', false);



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/06/2012 22:17 door Eric&Betty Boop.
Sander van Beek

Re: Remdruk 110

Bericht door Sander van Beek »

Vandaag verder geklust.. Kwam er achter dat de leidingen op de hoofdremcylinder verkeerd om zaten bij de PDWA valve. Die omgedraaid, hoofd remcylinder vervangen. En alles nog een keer ontlucht met een ezeebleed ipv het gammele slangetje met terugslagventiel dat ik eerst had. Remt nu prima!
Plaats reactie