dakprofielen ambulance

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
aart

dakprofielen ambulance

Bericht door aart »

hallo iedereen,heeft iemand een idee waar ik profielen zou kunnen vinden die onder het tropendak van een ambulance zitten, een sloopambubak of iets dergelijks, of iemand die zijn tropendak van zijn ambu heeft gesloopt ofzo
jamaar

Re: dakprofielen ambulance

Bericht door jamaar »

Ja heb ik maar nee verkoop het niet, wil het bewaren om het in oorspronkelijke staat terug te kunnen brengen

weet niet of de Ridder in soest nog bestaat maar die had sloop ambulances staan.
misschien heeft van Dam nog een sloopbak staan
als je er helemaal niet uit komt kan je hier alles goed bekijken opmeten en dan kan je de profielen zelf laten zetten, is niet zo moeilijk
Gert

Bericht door Gert »

Hey Aart,

Hoogstwaarschijnlijk zijn het gewoon in de handel verkrijgbare profielen. Kijk eens bij MCB.nl bijvoorbeeld, en er is ook zo'n online aluminiumwinkel voor particulieren.

Groeten,

Gert
aart

Bericht door aart »

bedankt voor de ideeen maar ik heb al in de mcb bijbel gekeken en daar kan ik ze niet in terugvinden en laten maken gaat me te duur worden ik heb laatst wat profielen laten en ik schrok van de prijs. dan toch maar even verder zoeken (bij van dam dan of zo)
de groeten aart
jamaar

Bericht door jamaar »

het zijn geen standaard profielen
als je het niet perse origineel hoeft te hebben dan kan je prima uit de voeten met U profiel 25 25 2 of 30 30 2 ook het originele dak is na montage niet te verwijderen zonder alle popnagels uit te boren
het is alleen wat lastiger om de boutgaatjes op de goede plek te boren en als je langere bouten gebruikt dan moet je aan de bovenkant een groter gat boren waar de kop door kan of het onderste gat ietsje groter zodat je alle bouten eerst schuin door het profiel steekt en dan monteert
je kan ook gleufjes maken in plaats van gaten, is nog makkelijker en is sterk genoeg
kortom oplossingen genoeg
heb net 6 meter 20 20 2 gehaald voor minder dan 20 euro
het profiel word op alu plaatjes gemonteerd zodat water en vuil weg kunnen, misschien ook om warmte overdracht te verminderen. ik zou daar kunststof voor gebruiken

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2012 08:55 door jamaar.
Landsy

Bericht door Landsy »

Slimme tip om die profielen iets te verhogen, i.v.m. afvoer vocht, stof, zand, blad. Je ziet daar soms een microklimaat ontstaan

Hou je dan de originele afstand aan voor de gaten en zet je daaronder zo'n plaatje? Dit i.v.m. de stevigheid (Doorzakken) als de onderlinge afstand te groot wordt.
Ligt er natuurlijk aan of spullen op dat dak gaat vervoeren, etc.

Groet! Ronald
jamaar

Bericht door jamaar »

de originele profielen zijn 25 mm hoog en de plaatjes die er onder zitten 6x25x50 bij ieder boutgat met 2 verzonken kop popnagel aan het profiel gezet
verder zit er nog een alu plaat van 6 dik waar aan de binnenkant de stretcher haken aan zitten
die ambulance bouwers waren zo gek nog niet
maar bladeren blijven toch op het dak hangen
Plaats reactie