Hallo, kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de klepseals van mijn landrover series IIA 2.25 Diesel moet vervangen?
Het gaat om een 3x gelagerd blok.
Ik wil eraan beginnen maar weet niet precies hoeveel werk het is en hoe lang dat gaat duren.
alvast bedankt
Vervangen klepseals
-
bas88pickup
Re: Vervangen klepseals
seals kun je vervangen door de injectoren eruit te halen en daar perslucht op te zetten, zodat de kleppen omhoog blijven(betreffende cylinder wel in bdp!!).
Makkelijker, maar meer werk, gewoon kop eraf, met een klepverentang de veren verwijderen, en nieuwe seals monteren.
Gr, Bas
Makkelijker, maar meer werk, gewoon kop eraf, met een klepverentang de veren verwijderen, en nieuwe seals monteren.
Gr, Bas
-
88Cees
Re: Vervangen klepseals
Ik zou de injectoren laten zitten en een oude gloeiplug doorboren en aansluiten op persluchtslang.
Gr Cees
Gr Cees
-
Marcel
Re: Vervangen klepseals
Ik weet niet hoe 't bij een diesel zit, maar bij een benzinemotor van Land Rover moet je de tuimelaaras demonteren. Helaas zit deze ook met een paar kopbouten vast en die kun je niet zomaar losdraaien. Lees er anders even je werkplaatshandboek op na!
Succes,
Marcel
Succes,
Marcel
-
Buffy SIII 109
Re: Vervangen klepseals
de tuimelaaras zit bij een diesel hetzelfde als bij de benzine.
volgens mij mag je de kopbouten die de tuimelaaras vasthouden wel losdraaien, ik heb het laatst ook gedaan.
maar aan de andere kant kun je dan net zogoed de kop eraf halen als je de klepseals vervangt. dan kun je de klepseals makkelijker vervangen omdat je dan goed bij iedere klep kunt komen.
als je de kop erop laat en je gaat met perslucht werken kost het heel veel kracht om de klepschotel zover in te drukken zodat de spietjes loskomen.
met de kop eraf kun je dat met een paar lijmtangen doen. aan de onderkant een blokje hout die de klep dichthoud en aan de bovenkant een steeksleutel(of een grote dop van de doppenset) die de klepschotel indrukt.
martin
volgens mij mag je de kopbouten die de tuimelaaras vasthouden wel losdraaien, ik heb het laatst ook gedaan.
maar aan de andere kant kun je dan net zogoed de kop eraf halen als je de klepseals vervangt. dan kun je de klepseals makkelijker vervangen omdat je dan goed bij iedere klep kunt komen.
als je de kop erop laat en je gaat met perslucht werken kost het heel veel kracht om de klepschotel zover in te drukken zodat de spietjes loskomen.
met de kop eraf kun je dat met een paar lijmtangen doen. aan de onderkant een blokje hout die de klep dichthoud en aan de bovenkant een steeksleutel(of een grote dop van de doppenset) die de klepschotel indrukt.
martin