dwarsbalken onder body vervangen voor APK ?
-
gertnijhof
dwarsbalken onder body vervangen voor APK ?
Ik heb dus inderdaad onder de body van m'n 110 hardtop wat roestgaten in dwarsbalken waar de bak op ligt. Ik lees dat een methode is om ze doormidden te slijpen en dan ook ook in twee delen de nieuwe weer te monteren. Is dat enigszins te doen zonder de body te liften ? En is het eigenlijk een APK afkeurpunt ? Een tweetal vertonen toch wel wat gaten ...
-
G-men (Gargamel)
Re: dwarsbalken onder body vervangen voor APK ?
Ik had hier ook wat sores mee met de laatste APK.
Heb het opgelost door een 3mm dikke plaat in een U te zetten en deze met de dichte kant naar boven in het bestaande profiel te lassen.
NIet de mooiste oplossing, maar werkt wel. Wel even wat afwateringsgaatjes maken, zodat het water eruit kan.
Werd daarna probleemloos goedgekeurd.
Gerrit
Heb het opgelost door een 3mm dikke plaat in een U te zetten en deze met de dichte kant naar boven in het bestaande profiel te lassen.
NIet de mooiste oplossing, maar werkt wel. Wel even wat afwateringsgaatjes maken, zodat het water eruit kan.
Werd daarna probleemloos goedgekeurd.
Gerrit
-
gertnijhof
was dat makkelijker dan vervangen ?
-
G-men (Gargamel)
In elk geval sneller, tenzij je de balk hebt liggen.
Volgens mij wel. In 1 stuk kan de balk er volgens mij niet tussen zonder de koets te lichten.
Doorslijpen en weer lassen heb ik weleens van gehoord, maar dan kan ik me weer niet voorstellen hoe je deze in het midden goed kunt lassen. Je kunt er n.l. niet goed bij. Zetbank was er wel, en dan is dit vrij simpel plaat van 2,5mm zetten en een paar gaten boren zodat water er niet tussen blijft staan.
Aan de onderzijde kun je hem dan probleemloos vastlassen; het is n.l. altijd de bovenzijde die doorrot omdat er zand en rommel op blijft liggen.
Ben er eigenlijk van overtuigd dat deze constructie de wagen wel gaat overleven...
De APK keurmeester vond het een prima oplossing.
Volgens mij wel. In 1 stuk kan de balk er volgens mij niet tussen zonder de koets te lichten.
Doorslijpen en weer lassen heb ik weleens van gehoord, maar dan kan ik me weer niet voorstellen hoe je deze in het midden goed kunt lassen. Je kunt er n.l. niet goed bij. Zetbank was er wel, en dan is dit vrij simpel plaat van 2,5mm zetten en een paar gaten boren zodat water er niet tussen blijft staan.
Aan de onderzijde kun je hem dan probleemloos vastlassen; het is n.l. altijd de bovenzijde die doorrot omdat er zand en rommel op blijft liggen.
Ben er eigenlijk van overtuigd dat deze constructie de wagen wel gaat overleven...
De APK keurmeester vond het een prima oplossing.