Remmen ontluchten AARRGH^^&*%$#^%$*(()(
-
Santana 2a diesel 88"
Remmen ontluchten AARRGH^^&*%$#^%$*(()(
Hoofdremcylinder en wielremcylinders allemaal vervangen. Systeem lekt nergens.
Heb mijn remleidingen nu al een keer of 5 helemaal doorgespoeld. Op de standdard manier met 2 man, en met een druksysteem via druk uit het wiel dat het oliereservoir op peil houdt.
Er komt GEEN lucht uit bij het ontluchten.
De voorkant van de Laro met een kraantje helemaal omhoog getild zodat de hoofdremcylinder meer dan horizontaal stond, zodat eventueel ingesloten lucht eruit kon.
Ik heb type CB hoofdremcylinder, en deze is ongeveer 2 maanden oud en van het merk Bearmach.
Maar het wil niet lukken. De 1e keer kan ik bijna tot op de bodem trappen, wagen remt wel goed maar niet 100%.
De 2e keer trappen is het perfect. Maar na 2 seconden is de opgebouwde druk weer weg.
Nu vraag ik me af, kan het zijn dat het rubber membraam in de hoofdremcylinder door een vuiltje, bv zandkorreltje, iets van de wand gedrukt wordt, en dan bij hogere druk wel goed afsluit, maar de druk toch weer wegzakt richting reservoir ?
En kan ik de grote afsluitdop op de achterkant van de hoofdremcylinder er af draaien terwijl hij nog gemonteerd zit ? Of krijg ik hem dan nooit meer n elkaar ?
Vragen, vragen, vragen....
Heb mijn remleidingen nu al een keer of 5 helemaal doorgespoeld. Op de standdard manier met 2 man, en met een druksysteem via druk uit het wiel dat het oliereservoir op peil houdt.
Er komt GEEN lucht uit bij het ontluchten.
De voorkant van de Laro met een kraantje helemaal omhoog getild zodat de hoofdremcylinder meer dan horizontaal stond, zodat eventueel ingesloten lucht eruit kon.
Ik heb type CB hoofdremcylinder, en deze is ongeveer 2 maanden oud en van het merk Bearmach.
Maar het wil niet lukken. De 1e keer kan ik bijna tot op de bodem trappen, wagen remt wel goed maar niet 100%.
De 2e keer trappen is het perfect. Maar na 2 seconden is de opgebouwde druk weer weg.
Nu vraag ik me af, kan het zijn dat het rubber membraam in de hoofdremcylinder door een vuiltje, bv zandkorreltje, iets van de wand gedrukt wordt, en dan bij hogere druk wel goed afsluit, maar de druk toch weer wegzakt richting reservoir ?
En kan ik de grote afsluitdop op de achterkant van de hoofdremcylinder er af draaien terwijl hij nog gemonteerd zit ? Of krijg ik hem dan nooit meer n elkaar ?
Vragen, vragen, vragen....
-
Pike
Re: Remmen ontluchten AARRGH^^&*%$#^%$*(()(
Het kan misschien ook een remslang zijn die een "ballon" geworden is. Is een tweepersoons klusje om te controleren. Eentje rem intrappen en de ander per slang kijken en / of voelen.
Pike
grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9bc715d5232c9f6eebf0f5527a8773e2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 15563657, 600, 600, 'Loading image ...', false);
On the eighth day God created Land Rover.
Pike
grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9bc715d5232c9f6eebf0f5527a8773e2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 15563657, 600, 600, 'Loading image ...', false);
On the eighth day God created Land Rover.
-
Jup haans-klunder
Re: Remmen ontluchten AARRGH^^&*%$#^%$*(()(
En zekers niet skelde niet . Gr ; Juppe .
-
bas88pickup
Re: Remmen ontluchten AARRGH^^&*%$#^%$*(()(
Skelden èn vleuken dat helpt bes wá goed heur.....
-
plaetje
Re: Remmen ontluchten AARRGH^^&*%$#^%$*(()(
heb je de remschoenen ook vast gedraaid aan de trommels, ja dat is goed, nee opnieuwe ontluchten
ben je ook bij het verste wiel begonnen, ja dat is goed, nee opnieuw ontluchten vanaf het verste viel langste leiding
heb je ook rustig het pendaal in getrapt, te snel is niet goed ook het loslaten bij het druk opbouwen is niet goed
de auto moet horizontaal staan, mijn hoodremcylinder staat ook iets naar beneden
en mijn auto remt goed (niet dicht achter mij rijden ) dat geeft gegarandeerd een botsing
ik heb een serie 3 met 2,5na motor type 88
voren 11" achter 10" remtrommels
ik hoob je hiermee iets te hebben geholpen
woon je in Midden-Limburg dan kan ik helpen
limburgrover
ben je ook bij het verste wiel begonnen, ja dat is goed, nee opnieuw ontluchten vanaf het verste viel langste leiding
heb je ook rustig het pendaal in getrapt, te snel is niet goed ook het loslaten bij het druk opbouwen is niet goed
de auto moet horizontaal staan, mijn hoodremcylinder staat ook iets naar beneden
en mijn auto remt goed (niet dicht achter mij rijden ) dat geeft gegarandeerd een botsing
ik heb een serie 3 met 2,5na motor type 88
voren 11" achter 10" remtrommels
ik hoob je hiermee iets te hebben geholpen
woon je in Midden-Limburg dan kan ik helpen
limburgrover
-
Sanatana 2a diesel 88"
Re: Remmen ontluchten AARRGH^^&*%$#^%$*(()(
Hey Plaetje, toen ik je bericht las, ging ineens het licht aan !
Dit zijn GEEN zelfstellende remmen en ik heb niet zoveel aandacht gegeven aan het terug instellen van de stelnokken.
Dat zal het zijn, ga het meteen proberen.
Dit zijn GEEN zelfstellende remmen en ik heb niet zoveel aandacht gegeven aan het terug instellen van de stelnokken.
Dat zal het zijn, ga het meteen proberen.
-
plaetje
Re: Remmen ontluchten AARRGH^^&*%$#^%$*(()(
wel na het instellen 2 klikjes terug zetten
limburgrover (plaetje)
limburgrover (plaetje)