Nu ook nog mijn spruitstuk gebroken is, is het een goed moment om het gehele uitlaatsysteem te herzien.
Ik had het oude systeem met de voorste pijp horizontaal via het spatscherm aangesloten op het spruitstuk (4bouts).
Ik ben nu bezig met de 3 bouts verticale aansluiting op het spruitstuk, waarbij de voorste pijp ergens tussen de dwarsbalk en versnellingsbak naar achteren kronkelt.
En hier wringt de schoen, de uitlaat komt tegen de versnellingsbak aan. Heeft iemand wellicht een aantal foto's van hoe de uitlaat hoort te zitten en wat ik eventueel kan doen zodat het zaakje beter past?
alvast bedankt!
Ronald
(SIIa 109d)
uitlaat 2.25d
-
Iwan Stuifzand
Re: uitlaat 2.25d
Je kunt volgende uitlaatdelen gebruiken Voorstuk 624196; Tussenstuk 503456; Einddemper 599378 (einddemper in lengterichting zoals bij een Stawag met tank achteraan)
Uitlaat loopt ter hoogte van je vliegwiel onder de crossmember door en gaat dan over de versnellingsbak steun heen en verder evenwijdig aan linker chassis hoofdbalk.
De draagbeugel die nu links zit aan de outrigger vervalt en waar de handrem aan het chassis vastzit komt een extra draagbeugel.
Waarschijnlijk zul je ook een nieuw bevestigingspunt moeten maken voor de einddemper aan de binnenkant van de hoofdbalk ter hoogte van de linker achterschokbreker.
Heb geen foto's maar wel een filmpje [www.youtube.com]
Vanaf 3:30 kun je ongeveer zien hoe de uitlaat loopt.
Iwan
Uitlaat loopt ter hoogte van je vliegwiel onder de crossmember door en gaat dan over de versnellingsbak steun heen en verder evenwijdig aan linker chassis hoofdbalk.
De draagbeugel die nu links zit aan de outrigger vervalt en waar de handrem aan het chassis vastzit komt een extra draagbeugel.
Waarschijnlijk zul je ook een nieuw bevestigingspunt moeten maken voor de einddemper aan de binnenkant van de hoofdbalk ter hoogte van de linker achterschokbreker.
Heb geen foto's maar wel een filmpje [www.youtube.com]
Vanaf 3:30 kun je ongeveer zien hoe de uitlaat loopt.
Iwan