andere motor in Laro 90
-
wesley
andere motor in Laro 90
Hallo iedereen,
ik heb onlangs mijn dieseldistributiepomp (2,5 NA) moeten lekdicht maken,
daarvoor heb ik de hendel ervanaf gehaald en er een nieuwe o-ring onder gelegd,
nu heb ik het idee dat ik een stuk minder vermogen heb, bedoel ermee dat hij niet meer zo lekker "trekt" zullen we maar zeggen,
omdat ik dagelijks met een tandemasser rij, en het nogal heuvelachtig is in het zuiden des lands en ik nogal een afstand moet afleggen naar mijn werk, ben ik er zelfs over aant denken om een andere motor in te bouwen,
wil graag een diesel, maar landrover.. nog geen idee..
zat eerder te denken aan een nissan?
iemand ervaring met een nissan motor in de laro?
heeft ook iemand dit zelf gedaan?
moet je de hele aandrijflijn overzetten?
of past de motor zo op mijn lt77? (middels een adapterplaat misschien?)
hoop dat er wat uitkomt,
groetjes wesley
ik heb onlangs mijn dieseldistributiepomp (2,5 NA) moeten lekdicht maken,
daarvoor heb ik de hendel ervanaf gehaald en er een nieuwe o-ring onder gelegd,
nu heb ik het idee dat ik een stuk minder vermogen heb, bedoel ermee dat hij niet meer zo lekker "trekt" zullen we maar zeggen,
omdat ik dagelijks met een tandemasser rij, en het nogal heuvelachtig is in het zuiden des lands en ik nogal een afstand moet afleggen naar mijn werk, ben ik er zelfs over aant denken om een andere motor in te bouwen,
wil graag een diesel, maar landrover.. nog geen idee..
zat eerder te denken aan een nissan?
iemand ervaring met een nissan motor in de laro?
heeft ook iemand dit zelf gedaan?
moet je de hele aandrijflijn overzetten?
of past de motor zo op mijn lt77? (middels een adapterplaat misschien?)
hoop dat er wat uitkomt,
groetjes wesley
-
Rick90
Re: andere motor in Laro 90
Kan allemaal, Toyota, Nissan, enz.
Maar wat is er mis met gewoon een 200 of 300 Tdi?
Goede betrouwbare sterke motor en een 200Tdi kun je er eigenlijk zo in hangen zonder aanpassingen.
Desnoods draai je de pomp wat bij of plaats je een grotere intercooler als je nog meer vermogen wilt en dan nog
heb je een betrouwbaar blok.
Maar wat is er mis met gewoon een 200 of 300 Tdi?
Goede betrouwbare sterke motor en een 200Tdi kun je er eigenlijk zo in hangen zonder aanpassingen.
Desnoods draai je de pomp wat bij of plaats je een grotere intercooler als je nog meer vermogen wilt en dan nog
heb je een betrouwbaar blok.
-
wesley
Re: andere motor in Laro 90
een 200 of 300 kan natuurlijk ook en deze opties zijn ook bekend, maar ik wilde ook eens buiten t plaatje denken.. wat allemaal mogelijk is.. dat binnendoor crossen smorgens en savonds word je ook gaar van.. en als het een beetje bergop loopt dan valt die naald op de snelheidsmeter als een baksteen naar beneden...
groetjess wes
groetjess wes
-
defendertje90
Re: andere motor in Laro 90
Er bestaat een lijst met de bekende conversies die gedaan zijn. Steve parker levert verschillende delen om alles mooi passend te krijgen.
engine%20swap.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fa9b6f026174b16358c7d59721b1e08e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.solidebolide.nl%2Fdownloads%2Fengine%2520swap.jpg', 'http://www.solidebolide.nl/downloads/engine%20swap.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.solidebolide.nl%2Fdownloads%2Fengine%2520swap.jpg', '', 15560963, 600, 600, 'Loading image ...', false);
engine%20swap.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fa9b6f026174b16358c7d59721b1e08e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.solidebolide.nl%2Fdownloads%2Fengine%2520swap.jpg', 'http://www.solidebolide.nl/downloads/engine%20swap.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.solidebolide.nl%2Fdownloads%2Fengine%2520swap.jpg', '', 15560963, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
jan-
Re: andere motor in Laro 90
Ik las laatst dat iemand zijn 'Nissan blok uit een landrover 110 te koop had
-
sander "one10"
Re: andere motor in Laro 90
Ja klopt is mijn blok , maar dat is een ongeblazen blok !
En de reden dat ik naar 300tdi ga is dat ik nu ook te weinig trekkracht heb !
Dus denk niet dat mijn blok wat voor hem is .
Is trouwens een td27blok maar td staat niet voor turbo.....
Groetjes
Sander
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2012 21:47 door sander "one10".
En de reden dat ik naar 300tdi ga is dat ik nu ook te weinig trekkracht heb !
Dus denk niet dat mijn blok wat voor hem is .
Is trouwens een td27blok maar td staat niet voor turbo.....
Groetjes
Sander
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2012 21:47 door sander "one10".
-
René de Geeter
Re: andere motor in Laro 90
Als ik de openingspost goed lees, is het gebrek aan trekkracht begonnen bij het "reviseren" van de inspuitpomp.
Dan zou ik daar eerst alles nog eens goed nalopen of alles wel goed is afgesteld,
Als het gemis aan trekkracht al van daarvoor speelt, zou ik een 200 of 300 Tdi er in lepelen.
René
109 serie III StaWag
Dan zou ik daar eerst alles nog eens goed nalopen of alles wel goed is afgesteld,
Als het gemis aan trekkracht al van daarvoor speelt, zou ik een 200 of 300 Tdi er in lepelen.
René
109 serie III StaWag
-
Ruud Lemmens
Re: andere motor in Laro 90
Wesley,
300 TDI VNT Turbo is mooi blok (zie Bart van Dessel)
En anders kom eens langs, rijden we een stuk TD5
groeten, Ruud
300 TDI VNT Turbo is mooi blok (zie Bart van Dessel)
En anders kom eens langs, rijden we een stuk TD5
groeten, Ruud
-
Hugo
Re: andere motor in Laro 90
Hallo Wesley,
Ik ga morgen een 110 halen in Engeland met een Nissan 3.5 td blok dus over een paar dagen kan ik je mijn ervaringen vertellen.
Gr Hugo
Ik ga morgen een 110 halen in Engeland met een Nissan 3.5 td blok dus over een paar dagen kan ik je mijn ervaringen vertellen.
Gr Hugo
-
sjaak109
Re: andere motor in Laro 90
ik heb er een sd33 van Nissan in mijn 109 stawag inzitten incl. vbak, echter wel met (denkik) originele assen.
hij rijd als een luxe auto (mwoah) en een trailer merkt hij amper. zelfs de stuurbekrachtiging is meegekomen van Nissan.
ik ben der blij mee.
Sjaak.
109 met 3.3 Nissanmotor en bak.
larolibelle.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9a5a138e3582633c304453a8ad5f9501', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-a95vYdUvAso%2FTiFKpv8OCpI%2FAAAAAAAADfk%2FETrA0XAthVM%2Flarolibelle.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-a95vYdUvAso/TiFKpv8OCpI/AAAAAAAADfk/ETrA0XAthVM/larolibelle.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-a95vYdUvAso%2FTiFKpv8OCpI%2FAAAAAAAADfk%2FETrA0XAthVM%2Flarolibelle.jpg', '', 15561690, 600, 600, 'Loading image ...', false);
hij rijd als een luxe auto (mwoah) en een trailer merkt hij amper. zelfs de stuurbekrachtiging is meegekomen van Nissan.
ik ben der blij mee.
Sjaak.
109 met 3.3 Nissanmotor en bak.
larolibelle.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9a5a138e3582633c304453a8ad5f9501', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-a95vYdUvAso%2FTiFKpv8OCpI%2FAAAAAAAADfk%2FETrA0XAthVM%2Flarolibelle.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-a95vYdUvAso/TiFKpv8OCpI/AAAAAAAADfk/ETrA0XAthVM/larolibelle.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-a95vYdUvAso%2FTiFKpv8OCpI%2FAAAAAAAADfk%2FETrA0XAthVM%2Flarolibelle.jpg', '', 15561690, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Hugo
Re: andere motor in Laro 90
Hallo Wesley,
Gister in Engeland de 110 opgehaald met '3.5 td nissan blok.
Ik moet zeggen dat dit niet te vergelijken is met een 200tdi wat in mijn 90 ligt.
De nissan trekt veel beter, vooral bergop heeft ie geen problemen om ook nog eens te versnellen.
Ik moet er wel bij vertellen dat blok zo groot is dat de motorkap niet helemaal sluit.
Dit zal ongetwijfeld ook wel anders kunnen, heb er verder geen ervaring mee.
Gr Hugo
Gister in Engeland de 110 opgehaald met '3.5 td nissan blok.
Ik moet zeggen dat dit niet te vergelijken is met een 200tdi wat in mijn 90 ligt.
De nissan trekt veel beter, vooral bergop heeft ie geen problemen om ook nog eens te versnellen.
Ik moet er wel bij vertellen dat blok zo groot is dat de motorkap niet helemaal sluit.
Dit zal ongetwijfeld ook wel anders kunnen, heb er verder geen ervaring mee.
Gr Hugo
-
Puffino
Re: andere motor in Laro 90
200tdi: weinig gedoe met inbouwen, veel kennis over hoe het moet mocht er zich iets geks voordoen, goed verkrijgbaar en zo nog wel meer voordelen.
En het allerbelangrijkste: een goed blok.
Je hebt nu waarschijnlijk een 1.6 reductiebak, als je nooit op hoge snelheden rijdt (weinig snelweg) dan is dat erg leuk, dan trekt ie helemaal als een beest.
En het allerbelangrijkste: een goed blok.
Je hebt nu waarschijnlijk een 1.6 reductiebak, als je nooit op hoge snelheden rijdt (weinig snelweg) dan is dat erg leuk, dan trekt ie helemaal als een beest.
-
Marc-my-Words
Re: andere motor in Laro 90
QuoteHugo 90 Ik moet er wel bij vertellen dat blok zo groot is dat de motorkap niet helemaal sluit.
Misschien past een Puma-bultneus dan beter ?
Marc
Misschien past een Puma-bultneus dan beter ?
Marc
-
Wesley
Re: andere motor in Laro 90
hallo Hugo, ik weet niet waar je vandaan komt? kzou t interressant vinden om eens te komen kijken?
heb gister een stuk zonder aanhangwagen gereden, en dan trekt ie een stuk beter, maar nog niet helemaal zoals hetm oet.. dus toch maar nog eens naar de pomp gluren...
bedankt voor alle reacties tot dusver! groetjesss
heb gister een stuk zonder aanhangwagen gereden, en dan trekt ie een stuk beter, maar nog niet helemaal zoals hetm oet.. dus toch maar nog eens naar de pomp gluren...
bedankt voor alle reacties tot dusver! groetjesss
-
peter
Re: andere motor in Laro 90
- ik hebzelfde probleem gehad.
- zelf o-ringetje gewisseld en slecht trekken naderhand
- navraag gedaan, je moet de pomp bij demontage blokeren , doe je dat niet is er een grote kans dat
er een afstelling veranderd.
- ik heb deze wijsheid van iemand die brandstof pompen heeft gereviseerd bij bols en kooyman
een andere pomp geregeld en hij trekt weer verder super
als je een ander blok wilt, ik heb hier nog een 88 inch staan met een peugeot 2,5 td ( blok is gloed nieuw en heeft misschien
350 km gelopen)
zo'n blok zat vroeger in de daf 400 trucks en die zijn perfect vwb trekkracht en betrouwbaarheid
blok zit met een orginel conversion van steve parker aan de V bak
zit er perfect ingebouwd in.
maar door teveelprojecten geen tijd om deze verder aftewerken
mvg
- zelf o-ringetje gewisseld en slecht trekken naderhand
- navraag gedaan, je moet de pomp bij demontage blokeren , doe je dat niet is er een grote kans dat
er een afstelling veranderd.
- ik heb deze wijsheid van iemand die brandstof pompen heeft gereviseerd bij bols en kooyman
een andere pomp geregeld en hij trekt weer verder super
als je een ander blok wilt, ik heb hier nog een 88 inch staan met een peugeot 2,5 td ( blok is gloed nieuw en heeft misschien
350 km gelopen)
zo'n blok zat vroeger in de daf 400 trucks en die zijn perfect vwb trekkracht en betrouwbaarheid
blok zit met een orginel conversion van steve parker aan de V bak
zit er perfect ingebouwd in.
maar door teveelprojecten geen tijd om deze verder aftewerken
mvg
-
Hugo
Re: andere motor in Laro 90
Hallo Wesley,
Je bent van harte welkom, ik woon in Handel, zuid-oost Brabant.
Zal even een pb sturen met telefoonnummer.
Je bent van harte welkom, ik woon in Handel, zuid-oost Brabant.
Zal even een pb sturen met telefoonnummer.
-
Stage-2
Re: andere motor in Laro 90
Een Nissan FD35T is een heeeeel leuk blok. Zou niets anders meer willen.
Voordelen: veel 'oempf'. loopt redelijk beschaafd. Eigenlijk zijn alle specs vergelijkbaar of iets beter dan 300tdi.
Het past zomaar in een 110. Ik kan alleen een kleine aanpassing ontdekken aan de rechtermotorsteun, en dan nog het gedeelte op het blok. Verder zijn aan de motorzijde de gaten voor bevestiging van de v-bak iets aangepast in. Het vliegwiel is origineel Land Rover. De koppeling dus ook. Kortom: een redeljk probleemloze ombouw.
Het echte werk zit natuurlijk in de slangen. Daar zou je iets op maat moeten laten maken voor lucht, koelwater en uitlaat.
Aandachtspunten: Onderdelen zijn in Nederland maar beperkt te krijgen omdat het blok officieel nooit in West-Europa is gebruikt. Maar ik vermoed dat kleppen, klepveren en injectoren ook aftermarket goed geleverd kunnen worden. De rest van het blok is bomb proof.
Door de omvang van het blok is er geen ruimte meer voor een viscofan. Je zult dus iets electrisch moeten maken. En dan nog blazend ook. Normaal gebruik ik de fan helemaal niet, rijwind is genoeg (zelfs bij filerijden). Alleen op hellingen zet ik de fan er handmatig bij.
Denk aan een aangepast groter luchtfilter. Formaat V8. Bij mij zit het originele luchtfilter op de originele plaats tegen het schutbord.
Afgezien van het blok zelf zou ik rekenen op 1500-2000 euro voor de ombouw. 800 daarvan zijn voor een rvs uitlaat.
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('51243e0e102f2706d741d944f19024c5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 15565800, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a637502d6e21f6454db95a26facce0e1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 15565800, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Voordelen: veel 'oempf'. loopt redelijk beschaafd. Eigenlijk zijn alle specs vergelijkbaar of iets beter dan 300tdi.
Het past zomaar in een 110. Ik kan alleen een kleine aanpassing ontdekken aan de rechtermotorsteun, en dan nog het gedeelte op het blok. Verder zijn aan de motorzijde de gaten voor bevestiging van de v-bak iets aangepast in. Het vliegwiel is origineel Land Rover. De koppeling dus ook. Kortom: een redeljk probleemloze ombouw.
Het echte werk zit natuurlijk in de slangen. Daar zou je iets op maat moeten laten maken voor lucht, koelwater en uitlaat.
Aandachtspunten: Onderdelen zijn in Nederland maar beperkt te krijgen omdat het blok officieel nooit in West-Europa is gebruikt. Maar ik vermoed dat kleppen, klepveren en injectoren ook aftermarket goed geleverd kunnen worden. De rest van het blok is bomb proof.
Door de omvang van het blok is er geen ruimte meer voor een viscofan. Je zult dus iets electrisch moeten maken. En dan nog blazend ook. Normaal gebruik ik de fan helemaal niet, rijwind is genoeg (zelfs bij filerijden). Alleen op hellingen zet ik de fan er handmatig bij.
Denk aan een aangepast groter luchtfilter. Formaat V8. Bij mij zit het originele luchtfilter op de originele plaats tegen het schutbord.
Afgezien van het blok zelf zou ik rekenen op 1500-2000 euro voor de ombouw. 800 daarvan zijn voor een rvs uitlaat.
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('51243e0e102f2706d741d944f19024c5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 15565800, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a637502d6e21f6454db95a26facce0e1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 15565800, 600, 600, 'Loading image ...', false);