rhd-lhd
-
harro
Re: rhd-lhd
Ik niet, maar ik kan je toch al de antwoorden geven die je gaat krijgen 
Niet ombouwen... heel veel werk dat in geen verhouding staat tot de behaalde winst... uurtje wennen en je rijdt net zo makkelijk rechtsgestuurd...
Harro
Niet ombouwen... heel veel werk dat in geen verhouding staat tot de behaalde winst... uurtje wennen en je rijdt net zo makkelijk rechtsgestuurd...
Harro
-
Sjoerd
Hoi Harro,
Dat ben ik niet helemaal, en in mijn geval helemaal niet met je eens. Als je namelijk in de polder woont waar we overwegend provinciale wegen hebben waar dus ook langzaam verkeer rijdt is het zeer lastig al dan niet gevaarlijk om met een RHD wagen te rijden. Heb er twee gehad en heb de wagens nu nog steeds maar zijn voor mijn eigen veiligheid toch maar omgebouwd naar LHD. Het is dus maar net waar je rijdt. Achter een trekker, shovel, mobiele kraan, hakselaar, bietenrooier, combine, reachtruck of terreinheftruck vandaan moeten met een RHD wagen die ook nog eens slecht accelereert zoals een series went (bij mij) niet.
Groet, Sjoerd
Dat ben ik niet helemaal, en in mijn geval helemaal niet met je eens. Als je namelijk in de polder woont waar we overwegend provinciale wegen hebben waar dus ook langzaam verkeer rijdt is het zeer lastig al dan niet gevaarlijk om met een RHD wagen te rijden. Heb er twee gehad en heb de wagens nu nog steeds maar zijn voor mijn eigen veiligheid toch maar omgebouwd naar LHD. Het is dus maar net waar je rijdt. Achter een trekker, shovel, mobiele kraan, hakselaar, bietenrooier, combine, reachtruck of terreinheftruck vandaan moeten met een RHD wagen die ook nog eens slecht accelereert zoals een series went (bij mij) niet.
Groet, Sjoerd
-
Richard78
Bij het rijden in een rhd heb ik geen enkel probleem (zowel in wel en niet accelererende wagens) Om eelrijk te zijn had ik meer problemen toen ik in een LDH series III reed:-)
Persoonlijk vind ik de moeite en kosten niet waard om om te bouwen naar LHD.
Richard78
Persoonlijk vind ik de moeite en kosten niet waard om om te bouwen naar LHD.
Richard78
-
harro
Kan ik me helemaal voorstellen, zoals gezegd wilde ik alleen even antwoorden wat ik hier iedereen meestal hoor roepen. Ik heb voor m'n werk veel met rechtsgestuurde auto's gereden ook geregeld hier in Nederland en het beperkte zicht vanwege de zitpositie is, zeker op provinciale wegen, absoluut een nadeel. Je moet in ieder geval meer anticiperen, afstand houden en de inhaal-acties plannen.
Verder vind ik persoonlijk het rechtsgestuurd rijden geen probleem, in het stadsverkeer en op echt grote wegen in ieder geval. Volgens mij zit er trouwens ook veel verschil tussen een dichte hard-top of bijv. een stationwagon (meer een rijdende telefooncel met al dat glas) waarbij je door de auto heen tenminste kunt zien waar de overige verkeersdeelnemers uithangen...
Ik mocht bij de laatste prikkersrit in Limburg nog een tijdje met de rechtsgestuurde RRC van Rody rijden. Was prima te doen en ik had na 1,5 uur nog de meeste moeite om weer aan m'n eigen Peugeot te wennen
Bij een Series is ombouwen op zich een redelijke klus waarbij je toch wat onderdelen moet vervangen. Ik gok dus dat het ombouwen van een RRC nog iets meer voeten in aarde heeft?
Verder vind ik persoonlijk het rechtsgestuurd rijden geen probleem, in het stadsverkeer en op echt grote wegen in ieder geval. Volgens mij zit er trouwens ook veel verschil tussen een dichte hard-top of bijv. een stationwagon (meer een rijdende telefooncel met al dat glas) waarbij je door de auto heen tenminste kunt zien waar de overige verkeersdeelnemers uithangen...
Ik mocht bij de laatste prikkersrit in Limburg nog een tijdje met de rechtsgestuurde RRC van Rody rijden. Was prima te doen en ik had na 1,5 uur nog de meeste moeite om weer aan m'n eigen Peugeot te wennen
Bij een Series is ombouwen op zich een redelijke klus waarbij je toch wat onderdelen moet vervangen. Ik gok dus dat het ombouwen van een RRC nog iets meer voeten in aarde heeft?
-
Lucas van Lierop
Zoek ook even in het archief deze vraag komt nl iedere maand langs en zo zul je veel meer tips en opinies vinden.
Groet
Lucas
Groet
Lucas
-
Leendert
Ik heb net een RHD RRC uit elkaar gehaald om de body te gebruiken (alleen de ijzeren kooi) voor mijn eigen auto.
Volgens mij heb je een LHD stuurhuis nodig, andere fusee armen en veel onderdelen van het dashbord en zo.
Ik denk dat je ook een LHD kabelboom moet hebben, eventueel schakelpaneel electricheramen en airco unit.
Ook eigenlijk een andere paravaan en LHD ruitenwissers, maar ik zie ze ook wel eens niet omgebouwd, het zicht bij regen is dan wel minder denk ik.
Voor het gemaak is het mischien een idee om een slechte LHD te kopen (rot enof motorkapot) en deze als donor auto te gebruiken.
Het lijkt mij wel erg stevige klus maar het is te doen.
Volgens mij heb je een LHD stuurhuis nodig, andere fusee armen en veel onderdelen van het dashbord en zo.
Ik denk dat je ook een LHD kabelboom moet hebben, eventueel schakelpaneel electricheramen en airco unit.
Ook eigenlijk een andere paravaan en LHD ruitenwissers, maar ik zie ze ook wel eens niet omgebouwd, het zicht bij regen is dan wel minder denk ik.
Voor het gemaak is het mischien een idee om een slechte LHD te kopen (rot enof motorkapot) en deze als donor auto te gebruiken.
Het lijkt mij wel erg stevige klus maar het is te doen.
-
Jan Willem de Winter
Ik ben al blij als er een stuur inzit en het ook nog doet.
Maar idd RHD is voor mij geen enkel probleem.
Dagelijks A16/a15 in de spits mee gedaan.
JW
Maar idd RHD is voor mij geen enkel probleem.
Dagelijks A16/a15 in de spits mee gedaan.
JW
-
bram-rrc
mooi werkje
Citeer
Snap al die antwoorden niet. Hij vraagt toch of het ombouwen te doen is en
niet of iemand anders het geen probleem vind rechts het stuur te hebben zitten...
Maareeh, Heb mijn rrc wel omgebouwd omdat ik rechts zitten/sturen etc
wel k^&^&te vind.
Heb een paar maanden aan de verkeerde kant doorgebracht, maar vind
het niks. vooral als je achter een vrachtwagen zit en je er voorbij wilt heb je
pech want je ziet geen hol.
Mijn rrc is uit 73, en dan is de hoeveelheid werk wel te overzien. Heb ook
een vierdeurs uit 92, en dan wordt het iets meer werk...
Heb alle onderdelen gebruikt van een donor zonder blok, waar ik nog meer
van nodig had. Heb er met z'n tweeen twee dagen over gedaan. Wel een
beetje doorwerken
Bij een oude 3 deurs:
wat ik zo nog herinner
Dashboard, incl kap onder stuur. Alleen middendeel blijft hetzelfde
Beugels waar stuurkolom in hangt
Pedalenset op plaat omwisselen met kabeldoorvoerplaat met sproeier
resevoir eraan.
Kabels pedalen
Ruitenwisser moter
Ruitenwisser armen
Paravan
Schakelpook
Handrem verzetten
Andere swiffelhuizen
Stuurhuis (heb meteen een bekrachtigd erin gezet)
Remleidingen veranderen
Koppelingsleiding veranderen
Verschillend klein spul verplaatsen
Hendels stuur kan je gewoon gebruiken, alleen staat alles op z'n kop
niet of iemand anders het geen probleem vind rechts het stuur te hebben zitten...
Maareeh, Heb mijn rrc wel omgebouwd omdat ik rechts zitten/sturen etc
wel k^&^&te vind.
Heb een paar maanden aan de verkeerde kant doorgebracht, maar vind
het niks. vooral als je achter een vrachtwagen zit en je er voorbij wilt heb je
pech want je ziet geen hol.
Mijn rrc is uit 73, en dan is de hoeveelheid werk wel te overzien. Heb ook
een vierdeurs uit 92, en dan wordt het iets meer werk...
Heb alle onderdelen gebruikt van een donor zonder blok, waar ik nog meer
van nodig had. Heb er met z'n tweeen twee dagen over gedaan. Wel een
beetje doorwerken
Bij een oude 3 deurs:
wat ik zo nog herinner
Dashboard, incl kap onder stuur. Alleen middendeel blijft hetzelfde
Beugels waar stuurkolom in hangt
Pedalenset op plaat omwisselen met kabeldoorvoerplaat met sproeier
resevoir eraan.
Kabels pedalen
Ruitenwisser moter
Ruitenwisser armen
Paravan
Schakelpook
Handrem verzetten
Andere swiffelhuizen
Stuurhuis (heb meteen een bekrachtigd erin gezet)
Remleidingen veranderen
Koppelingsleiding veranderen
Verschillend klein spul verplaatsen
Hendels stuur kan je gewoon gebruiken, alleen staat alles op z'n kop