Radiator 200tdi
-
laro
Radiator 200tdi
Hoi,ik mijn radiator lekt van mijn 200tdi motor,wat kost het ongeveer voor daar een nieuw binnenwerk in te laten zetten en waar,of kan ik beter een nieuwe radiator kopen waar en wat kost die ongeveer ?
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: Radiator 200tdi
zelfde probleem.... ben eerst naar Autotemp in A'dam gegaan... nieuwe core kost me € 238,- ex..... daarna spul gehaald om in reservoir te gooien, is nieuw, werkt als een dolle en kostte € 8,50.... en een nieuwe 200tdi radiator gekocht bij Paddocks.... € 107,- ( 95 pond, incl verzenden ) maar rij nu al 3 weken met nieuwe radiator op de achterbank rond want door dat spul doet m'n oude het nog prima.... komt niet boven de 96 gr. uit... in file, 30 gr+ buiten enz. en dat zonder de fan aan te zetten.
maar tzt toch maar even vervangen
maar tzt toch maar even vervangen
-
Frans Bonnes
Maar je vergeet er volgens mij wel bij te vertellen dat die radiator van Paddock hoogstwaarschijnlijk helemaal van ijzer is en dus zo weer doorgeroest is.
En dus ook veel troep in je koelsysteem kan geven.
Tenminste dat denk ik, neem niet aan dat ze voor 95 pond een alu of koperlegering rad. kunnen maken.
De prijs voor oud koper is zowat al meer dan de prijs van de radiator.
fb
En dus ook veel troep in je koelsysteem kan geven.
Tenminste dat denk ik, neem niet aan dat ze voor 95 pond een alu of koperlegering rad. kunnen maken.
De prijs voor oud koper is zowat al meer dan de prijs van de radiator.
fb
-
Jup haans-klunder
@ Sjorsboomschors , weer een memory uit 1980 .Was met de '' 88'' Devil '' op , '' Schier '', voor metingen . Reed al maanden rond , met een radiator in doos ( dichtgeplakt ) . Kom op vrijdag , vande '' Lauwers '', naar Mokum , bij '' Watergang '', Lekke Radiator , kon zo bij knooks de garage inrijden . Dus het is altijd makkellijk , als je het spul bij je hebt , maar monteer het bij tijds , want Juppe massel komt zeer weinig voor . Juppe ???? Ja ; wat is er ? Wat is dat voor een verhaal met de waterpomp ??? Daar gaat deze Prik niet over .Gr ; Juppe .
-
Jup haans-klunder
Juppe vraagt ; wat is dat toch met Paddock , Ik zal daar nooit wat bestellen . Kan Ik ook niet met mijn Engels . Kwaliteit kost wat . Vraag ? Wat is kwaliteit . Dat is het fijnste van het fijnste voor zo weinig als mogelijk . Gr ; Juppe .
-
Everhard Mulder
Ik heb een 110 uit 1984 met daarin een 200TDI, die de vorige eigenaar erin heeft gezet. De motor werd de laatste tijd steeds erg heet, tot ik ontdekte dat de radiateur dus helemaal verrot was (alle lamelletjes vielen eruit) en ook helemaal verstopt.
Dus heb ik een nieuwe radiateur gekocht; er bleek er een van een 300TDI in te zitten. Kostte iets van 370 euro, maar is van alluminium en doet het als een tierelier: fan slaat niet (meer) aan. Is wel veel geld, maar 4 jaar geleden had ik de oyude radiateur voor iets van 250 euro geheel laten reviseren..... dus ik wilde geen goedkoop ding meer: nu meteen een goede en ik hoop dat ik de komende 10 jaar klaar ben met die radiateur!
E. Mulder
Dus heb ik een nieuwe radiateur gekocht; er bleek er een van een 300TDI in te zitten. Kostte iets van 370 euro, maar is van alluminium en doet het als een tierelier: fan slaat niet (meer) aan. Is wel veel geld, maar 4 jaar geleden had ik de oyude radiateur voor iets van 250 euro geheel laten reviseren..... dus ik wilde geen goedkoop ding meer: nu meteen een goede en ik hoop dat ik de komende 10 jaar klaar ben met die radiateur!
E. Mulder
-
Puffino
Juppe, Paddock is berucht voor de goedkope bagger die ze verkopen, maar ..... geliefd want ze verkopen van veel zaken OOK de WEL goeie variant. Dus heb je bij hen een swivelpin voor 3 euro en eentje van 20. Bijv. Als je die van 3 euro koopt moet je niet denken na 10 jaar zwaar karren er nog mee rond te rijden.
Zo kun je ook voor remmenspul terecht, goedkoop of duurder. Aan jou de keus. Als er GEEN keus is bij ze, wel effe opletten welke van de twee categorien het betreft.
Zo kun je ook voor remmenspul terecht, goedkoop of duurder. Aan jou de keus. Als er GEEN keus is bij ze, wel effe opletten welke van de twee categorien het betreft.
-
Puffino
Dat is dus alleen het binnenwerk, prima.
Let op, Laro, dat je dus wel alleen het binnenwerk kunt kopen, OF het geheel inclusief de IC en het buitenraam.
En.... dat je een radiator voor 200tdi hebt met rechte maar ook met bolle fitting op de oliekoeler. Dus kijk even goed of je een VROEGE 200tdi hebt (bol) of een later model, met rechte aansluiting. Die rechte aansluiting is dezelfde als bij 300tdi.
Let op, Laro, dat je dus wel alleen het binnenwerk kunt kopen, OF het geheel inclusief de IC en het buitenraam.
En.... dat je een radiator voor 200tdi hebt met rechte maar ook met bolle fitting op de oliekoeler. Dus kijk even goed of je een VROEGE 200tdi hebt (bol) of een later model, met rechte aansluiting. Die rechte aansluiting is dezelfde als bij 300tdi.
-
neef Henk
Vorige week mijn radiator van mijn 101FC laten reviseren bij Bijl in Haarlem, kostte 320 euro. Er is een geheel nieuw binnenwerk ingezet (koper) en opnieuw zwart gespoten.
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
-
Bart van Dessel
De radiatoren van Paddock zijn aluminium, kost inderdaad geen drol en gaan lang mee, als je trouwens goede koelvloeistof gebruikt dan heb je geen problemen met doorroesten. De mijne doet het al een paar jaar prima. 99 pond istrouwens wel iets meer dan € 107,-....je moet ook de btw erbij tellen.
gr, Bart
gr, Bart
-
Exfietser
Lijkt me een goede keuze Henk. Gaat hij lek in de rimboe dan kun je het tenminste zelf of de lokale smit het even dichtsolderen.
Arnold.
Arnold.
-
René de Geeter
Ook goede ervaringen met Bijl in Haarlem. Ben er al wel een aantal jaar niet meer geweest, maar hadden destijds voor mijn Volvo echt van alles op de plank staan.
Kwam met mijn lekke rad binnenlopen en ze wisten meteen om welke auto het ging.
René
109 serie III StaWag
Kwam met mijn lekke rad binnenlopen en ze wisten meteen om welke auto het ging.
René
109 serie III StaWag