goedemorgen prikkers,
Mijn oude vadertje heeft een landrover 109 ex defensie staan. Graag willen we er nieuwe schokdempers onder gaan monteren. Na een mailtje naar paddock zijn we in verwarring. Ze willen graag weten of het een 1 tons model is of een 3/4 ton.
Ik heb werkelijk geen idee. Welk model heeft het nederlandse leger gebruikt ? hij is uit 1982.
Tevens: hebben jullie een advies over welke dempers handig zijn ? Het gebruik is normaal, dat wil zeggen een beetje offroad in de polders en de rest over de weg. Alvast bedankt voor de info !
Menno Lieuwens
Defender 90 TD5 ( Landie )
landrover 109 schokdempers
-
Peter T.
Re: landrover 109 schokdempers
Hoi,
Het orginele partnummer van de achterschokbrekers van een ex Nederlandse defensie 109 is: 508043 Ik zou het bij die schokbreker houden als de Land Rover van je vader verders orgineel is gebleven (dus ook met dezelfde defensie heavy duty bladveren).
Alternatieve partnummer (dezelfde schokbreker) zijn:
GSA412
508043
90508043
GDA1016
RTC4233
De RTC4233 staat omschreven als 1 tons schokbreker. Prijs orgineel is ongeveer 50 euto per stuk, namaak ongeveer 25 euro.
Als ik jou was zou ik deze partnummers doorgeven en krijg je vast de juiste thuisgestuurd. De ellende is vaak dat de Nederlandse 109 in Engeland gezien worden als 1 tons Land Rover terwijl een "zuivere" 1 ton's 109 veel andere onderdelen hebben dan de Nederlandse defensie 109. Sommige onderdelen zijn inderdaad van de 1 tons versie maar andere onderdelen (zoals versnellingsbak, aandrijfassen enz. enz.totaal niet).
Officieel is de Nederlandse defensie 109 de 0,75 ton versie.
Peter T.
SIII 109 "Jeltsin"
24V 2.25 Diesel 1981
Foto-PUEEMFGS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('574173042037c30736021a6ae9d20940', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEEMFGS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', '', 15545604, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Het orginele partnummer van de achterschokbrekers van een ex Nederlandse defensie 109 is: 508043 Ik zou het bij die schokbreker houden als de Land Rover van je vader verders orgineel is gebleven (dus ook met dezelfde defensie heavy duty bladveren).
Alternatieve partnummer (dezelfde schokbreker) zijn:
GSA412
508043
90508043
GDA1016
RTC4233
De RTC4233 staat omschreven als 1 tons schokbreker. Prijs orgineel is ongeveer 50 euto per stuk, namaak ongeveer 25 euro.
Als ik jou was zou ik deze partnummers doorgeven en krijg je vast de juiste thuisgestuurd. De ellende is vaak dat de Nederlandse 109 in Engeland gezien worden als 1 tons Land Rover terwijl een "zuivere" 1 ton's 109 veel andere onderdelen hebben dan de Nederlandse defensie 109. Sommige onderdelen zijn inderdaad van de 1 tons versie maar andere onderdelen (zoals versnellingsbak, aandrijfassen enz. enz.totaal niet).
Officieel is de Nederlandse defensie 109 de 0,75 ton versie.
Peter T.
SIII 109 "Jeltsin"
24V 2.25 Diesel 1981
Foto-PUEEMFGS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('574173042037c30736021a6ae9d20940', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEEMFGS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', '', 15545604, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Peter T.
Re: landrover 109 schokdempers
Oooo, de voorschokbrekers hebben partnummer: 508042 (ook omschreven als 1 tons) en de alternatieve partnummers:
GSA411
GDA1019
Peter T.
SIII 109 "Jeltsin"
24V 2.25 Diesel 1981
Foto-PUEEMFGS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('55a8f5fdd21fe492bb6756f0e4d86aa1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEEMFGS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', '', 15545633, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GSA411
GDA1019
Peter T.
SIII 109 "Jeltsin"
24V 2.25 Diesel 1981
Foto-PUEEMFGS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('55a8f5fdd21fe492bb6756f0e4d86aa1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEEMFGS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', '', 15545633, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Exfietser
Re: landrover 109 schokdempers
Het chassis is wel een one tons dat nederland heeft. Ik denk de veren en schokdempers ook vanwege de extra lange shackels en de om die reden ook verlaagde verhanden aan het chassis. En wat Peter zegt als alles origineel is zoals het leger het had gewoon die onderdelen weer terug plaatsen. En als je veren nodig hebt. Van Dam heeft de originele ex militaire veren.
Arnold.
Arnold.