Traanplaat
-
Sander LB
Traanplaat
Ik moet een stuk traanplaat iets buigen om er een hoek in te krijgen, iemand een creatief idee hoe dit zelf voor elkaar te krijgen.
-
Puffino
Re: Traanplaat
Omklemmen met hout mbv lijmklemmen, dreft er op, warm stoken tot dat die verkleurt tot bubbles (toch?), en dan rustig omtikken.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
Raoul Winckels
ja de dreft gaat eerst bubblen en wordt dan een bruin achtige kleur dan weet je dat alluminium op de juiste temperatuur is.
althans zo gaat dat in de serie a 4x4 is born met mark evans. of het echt zo simpel is als dat weet ik niet maar Sanders idee zou gewoon
zo moeten werken. eventueel dan op een buis met de juiste radius leggen en zo dan bewerken.
althans zo gaat dat in de serie a 4x4 is born met mark evans. of het echt zo simpel is als dat weet ik niet maar Sanders idee zou gewoon
zo moeten werken. eventueel dan op een buis met de juiste radius leggen en zo dan bewerken.
-
Sander van Beek
Campingbrandertje lenen bij de buren oid. Werkt ook prima. Het buigen zelf kan in de bankschroef, als ie niet breed genoeg is er een stuk stevig haaks profiel in plaatsen.
-
Puffino
Bij de chinees verkopen ze nogal eens van die groot uitgevallen creme-brulee branders. Ideaal! Kosten weinig, zijn erg fijn.....
PS: ik heb deze manier van ommeppen ook van Mark Evans, uit die 4x4 is born serie, en niet in praktijk getest. In die serie maakt hij wel de fout door niet snel na het bereiken van de optimale temperatuur de boel om te buigen, alsof het niet zou afkoelen?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2012 09:34 door Puffino.
PS: ik heb deze manier van ommeppen ook van Mark Evans, uit die 4x4 is born serie, en niet in praktijk getest. In die serie maakt hij wel de fout door niet snel na het bereiken van de optimale temperatuur de boel om te buigen, alsof het niet zou afkoelen?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2012 09:34 door Puffino.
-
vossehoff
Klein stukje inslijpen en dan buigen geen optie? Krijg je een mooie knik van op de slijplijn.
gr Niels
gr Niels
-
neef Henk
Als je in de buurt woont van Noordwijkerhout.............ik heb een brander maar ook een zetbank
Groeten neef Henk (tel:06-45 19 64 38)
Groeten neef Henk (tel:06-45 19 64 38)
-
Sander LB
henk bedankt voor het aanbod, maar dat is een heeeeel eind rijden voor een stukkie traanplaat.
Ik ga het proberen met een brandertje, we zullen zien.
Ik ga het proberen met een brandertje, we zullen zien.
-
Rick90
Als de traanplaat niet te dik is kun je die ook gewoon koud vervormen hoor.
Heb meerder keren traanplaat voor achter op de hoeken gemaakt van redelijke dikte, goed inklemmen en buigen.
Heb meerder keren traanplaat voor achter op de hoeken gemaakt van redelijke dikte, goed inklemmen en buigen.