Goedendag allemaal,
Naar aanleiding van dit draadje: [landrover.startpagina.nl] heb ik deze schakelaar bestelt: [www.mijnautoonderdelen.nl]
Nu mijn 2 vragen:
* Plaats ik deze schakelaar in de slang die van de waterpomp naar de radiator gaat (bovenste slang) of komt deze in de onderste slang vanuit de radiator?
*Er zitten drie aansluitingen op maar geen aanwijzing Is de horizontale dan de ingaande + en de twee verticale aansluitingen die naast elkaar zitten de + naar fan nr 1 en fan nr 2?
Wie helpt met wat aanwijzingen
Groeten neef Henk
temperatuurschakelaar 2 standen voor elec.fan
-
Ploertje
Re: temperatuurschakelaar 2 standen voor elec.fan
Hallo Henk,
Uittrede temp van de radiator(intrede temp voor je motor), immers als deze te hoog wordt dan moet de fan inschakelen. Dit is de temperatuur die direct door de fan beinvloed kan worden. Hier zit ook je normale thermostaat.
Zet je hem boven in, dan zal de fan te vaak (altijd) draaien, want de radiateur heeft daar nog niet eens de kans gekregen om het water te koelen.
Gevolg, je rijdt met een te koude motor en je thermostaat zal niet eens geheel open zijn voordat je fan gestart gaat worden.
Linkje: X-Eng Switch
Hier is al (veel) meer over geschreven op de prik.
Richard
Uittrede temp van de radiator(intrede temp voor je motor), immers als deze te hoog wordt dan moet de fan inschakelen. Dit is de temperatuur die direct door de fan beinvloed kan worden. Hier zit ook je normale thermostaat.
Zet je hem boven in, dan zal de fan te vaak (altijd) draaien, want de radiateur heeft daar nog niet eens de kans gekregen om het water te koelen.
Gevolg, je rijdt met een te koude motor en je thermostaat zal niet eens geheel open zijn voordat je fan gestart gaat worden.
Linkje: X-Eng Switch
Hier is al (veel) meer over geschreven op de prik.
Richard
-
neef Henk
Super! Bedankt Richard.
Had zelf al zitten googlen maar kwam niets bruikbaars tegen (lees, ik kan niet goed zoeken)
Groeten neef Henk
Had zelf al zitten googlen maar kwam niets bruikbaars tegen (lees, ik kan niet goed zoeken)
Groeten neef Henk
-
Puffino
zoeken kun je wel, maar vinden is een ander verhaal