Series III met gegalvaniseerd chassis inporteren

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sander

Series III met gegalvaniseerd chassis inporteren

Bericht door Sander »

Hallo,
Ik sta op het punt om een ex MOD series III uit Engeland te importeren uit 1982. De Series III heeft een chassis change gehad in 1991 (gegalvaniseerd). Gaat dit problemen geven bij de RDW? Ik wil natuurlijk wel belasting vrij gaan rijden. Graag jullie adviezen hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Richard78

Re: Series III met gegalvaniseerd chassis inporteren

Bericht door Richard78 »

Ik geloof dat als je de papieren van het chassis hebt en kan aantonen dat het in engeland is uitgevoerd moet het geen probleem zijn. Zorg er wel voor dat het chassis nummer erop staat!

Sowieso als je aan de 2/3 regel voldoet (dus aandrijving en carroserie is origineel) dan moet het geen probleem zijn.

Richard78
Sander

Re: Series III met gegalvaniseerd chassis inporteren

Bericht door Sander »

Richard,
Dank voor je snelle antwoord. Wat bedoel je precies met "dat het chassis nummer er op staat" op de papieren? Sander
EricRR

Re: Series III met gegalvaniseerd chassis inporteren

Bericht door EricRR »

Op het nieuwe chassis waarschijnlijk vergeten ze nog wel eens volgens mij
Richard78

Re: Series III met gegalvaniseerd chassis inporteren

Bericht door Richard78 »

Elke auto heeft een chassis nummer wat de identiteit van de auto bepaald en wat ingeslagen in het chassis staat (op de veerhand rechts voor). Gezien de RDW bureaucratisch en dus vooral naar documentenen nummertjes kijikt is dit nummer van zeer groots belang. Uiteraard is zelf inslaan van het nummer officieel niet toegestaan.
Uit ervaring kan ik zeggen dat het niet hebben van dit nummer voor problemen kan gaan zorgen. Ik heb een auto met origineel chassis geimporteerd waarvan het nummer in eerste instantie er niet stond. Dan moet je dus een hoop op je hals halen om aan te tonen dat de auto is wat je zegdt dat het is. Gelukkig vond ik na het utipluizen een paar cijfertjes van het nummer terug wat het geheel makkelijker maakte.

Er zijn wel andere prikkers die meer ervaring en kennis hebben met importeren van auto's met een nieuw chassis welke vast nog zullen reageren!

Maar het aller belandrijkste is dat het chassisnummer leesbaar in het chassis staat. Dat je de papieren hebt, engelse dcumenten (v5), nota's van chassis wissel, oude MOT papieren. Op het V5 staat waarschijnlijk ook het motor nummer waarmee je kan aantonen dat dat wel origineel is. Anders heb je nog de mogenlijkheid om een COC (geboortekaartje met alle specificaties vanuit fabricage) aanvragen, maar dat is misschien voorlopen op de feiten.

succes
Richard78
Plaats reactie