waterstofcel
-
Patrick Nieuwenhuis
waterstofcel
Iemand ervaring met die waterstofcel voor benzine en diesels?
[www.maxxlube-automotive.eu]
[www.maxxlube-automotive.eu]
-
Pamela
Re: waterstofcel
Ben ook zeer benieuwd of er echte ervaringen zijn of alleen mensen die er iets van "weten"
kort samengevat beloofd het systeem 20-30% besparing maar door het verbruik van het apparaatje zelf, ligt de besparing iets lager.... tja... ik houd altijd wel van wat meer concreter (ja ik snap dat dat per auto, gebruiker en brandstof verschillend is, maar toch, wat is "wat lager" en met 1 jaar garantie, de vraag hoe lang het apparaatje mee gaat en wanneer het rendabel zou gaan worden als het werkelijk doet wat het beloofd..... voor mij reizen er altijd grote vraagtekens bij dit soort dingen, al kriebelt het juist heel erg zoiets aan te schaffen.....
kort samengevat beloofd het systeem 20-30% besparing maar door het verbruik van het apparaatje zelf, ligt de besparing iets lager.... tja... ik houd altijd wel van wat meer concreter (ja ik snap dat dat per auto, gebruiker en brandstof verschillend is, maar toch, wat is "wat lager" en met 1 jaar garantie, de vraag hoe lang het apparaatje mee gaat en wanneer het rendabel zou gaan worden als het werkelijk doet wat het beloofd..... voor mij reizen er altijd grote vraagtekens bij dit soort dingen, al kriebelt het juist heel erg zoiets aan te schaffen.....
-
Pamela
Re: waterstofcel
Andtee Schreef:
-------------------------------------------------------
> andere optie voor maar 25 euro !
> [auto-onderdelen.marktplaats.nl]
> nderdelen/562006095-land-rover-besparing-zuiniger-
> rijden-tot-35-benzin-diesel.html1
Nou daar ben ik dan nog meer benieuwd naar of het überhaupt zou werken, wordt er zelf een beetje lacherig van, ziet er uit als zo'n "wateronthardings-ding"
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2012 07:40 door Pamela.
-------------------------------------------------------
> andere optie voor maar 25 euro !
> [auto-onderdelen.marktplaats.nl]
> nderdelen/562006095-land-rover-besparing-zuiniger-
> rijden-tot-35-benzin-diesel.html1
Nou daar ben ik dan nog meer benieuwd naar of het überhaupt zou werken, wordt er zelf een beetje lacherig van, ziet er uit als zo'n "wateronthardings-ding"
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2012 07:40 door Pamela.
-
Patrick Nieuwenhuis
Re: waterstofcel
Op de reactie van resonator magneet Diesel benzine
[zie bericht hierboven]dan neem ik aan dat jij hem al hebt?en wat is jouw conclusie?werkt het?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2012 11:28 door p.nieuwenhuis.
[zie bericht hierboven]dan neem ik aan dat jij hem al hebt?en wat is jouw conclusie?werkt het?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2012 11:28 door p.nieuwenhuis.
-
Patrick Nieuwenhuis
Re: waterstofcel
Die Maxxtube kost 700 maar op marktplaats is een bedrijf in Rotterdam voor 180 euro [auto-diversen.marktplaats.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2012 11:31 door p.nieuwenhuis.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2012 11:31 door p.nieuwenhuis.
-
Rickske
Re: waterstofcel
vraag me toch sterk af of er werkelijk watestof gegenereerd wordt met dat ding..
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('737fd0bfd176768cb3235eb441b5d6f2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 15502808, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('737fd0bfd176768cb3235eb441b5d6f2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 15502808, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
-
Patrick Nieuwenhuis
Re: waterstofcel
Als je bij behorende videootjes mag geloven op het amerikaanse nieuws dat een politie eeneid er ook mee rijdt
-
D&G
Re: waterstofcel
Zolang er fouten op de website staan als "De Maxxlube Constant Current PWM is een speciaal voor HHO systemen ontwikkelde Pulse With Modulator" ben ik het vertrouwen al heel snel kwijt.
Als dit echt zou werken zou het allang geïmplementeerd zijn in auto's. Dus:
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat meestal ook zo!
Gerard
Als dit echt zou werken zou het allang geïmplementeerd zijn in auto's. Dus:
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat meestal ook zo!
Gerard
-
Benno
Re: waterstofcel
heb hier ooit op het Volvo-forum een hele discussie over gevolgd en hij is volgens mij hier ook al aan de beurt geweest. Het kan amper werken. daarvoor is de productie gewoon veel te klein. de katalyserende effect van H2 en O2 (gassen) is te klein voor dit doel. Het enige wat je doet is met electrolyseren van water, je maakt waterstofgas en zuurstofgas (2:1) dit voeg je weer toe aan het inlaatmengsel. Gezien het totale verbruik aan water om gas te maken is er nauwelijks energiewinst uit deze gassen te halen, mede omdat jet er 12A aan stroom in moet pompen (die de dynamo weer moet leveren= meer verbruik).
Voor de 'believers' ik weet nog een eiffeltoren te koop, voor weinig !
Benno
Voor de 'believers' ik weet nog een eiffeltoren te koop, voor weinig !
Benno
-
Marc-my-Words
Re: waterstofcel - afgeserveerd oud nieuws
En .... gebruik de zoekfunctie eens, want zelfs zonder zoekfunctie weet ik zeker dat dit verhaal hier al uitvoerig is beschreven/besproken en afgeserveerd.
Ik weet niet zeker of er toen ook nog iemand was die het desondanks wilde proberen maar .... nooit meer iets gehoord sinds ... Nu, nu het weer de kop opsteekt.
Samenvattend: om een serieuze hoeveelheid H2 en O2 te produceren heb je redelijk wat stroom nodig en die stroom wordt met de nodige verliezen door de dynamo geleverd, en die dynamo wordt met de nodige verliezen door de motor aangedreven en die motor die draait met de nodige verliezen op .... brandstof die je bij de pomp haalt.
Zet een windmolen op je autodak en ga rijen op de stroom die dat opwekt ....
Marc
Ik weet niet zeker of er toen ook nog iemand was die het desondanks wilde proberen maar .... nooit meer iets gehoord sinds ... Nu, nu het weer de kop opsteekt.
Samenvattend: om een serieuze hoeveelheid H2 en O2 te produceren heb je redelijk wat stroom nodig en die stroom wordt met de nodige verliezen door de dynamo geleverd, en die dynamo wordt met de nodige verliezen door de motor aangedreven en die motor die draait met de nodige verliezen op .... brandstof die je bij de pomp haalt.
Zet een windmolen op je autodak en ga rijen op de stroom die dat opwekt ....
Marc
-
Alan T
Re: waterstofcel - afgeserveerd oud nieuws
nee da werk nie
windmoles staa ook altijd opzelfde plekkie
windmoles staa ook altijd opzelfde plekkie
-
ExFietser
Re: waterstofcel - afgeserveerd oud nieuws
Dit soort verhalen komen toch elk half jaar weer langs. Magneten, wervel propellertjes in je inlaat. Waterstof, aceton, lpg, water, koffie, alcohol en vele andere toevoegingen aan de brandstof. En elke keer eindeloze discussies over dit soort zaken. Koop gewoon zo'n apparaat en probeer het. Van veel dingen kun je van te voren zeggen dat het niet werkt, andere werken mischien wel (een beetje). Je kunt je afvragen als het allemaal zo geweldig is waarom het niet allang geleden in allerlei voertuigen is ingebouwd. Daar zijn heus wel (technische of financiele) redenen voor.
Maar mischien is het gewoon wel een conspiracy van de overheid. Net als b.v. de chemstreams. Dus gewoon proberen.
Arnold.
Maar mischien is het gewoon wel een conspiracy van de overheid. Net als b.v. de chemstreams. Dus gewoon proberen.
Arnold.
-
Patrick Nieuwenhuis
Re: waterstofcel
Het schijnt dat hier niemand zulke dingen kopen anders haden we gelijk gehoord dat tspaart,men schrijft ook dat de winst is 25 tot 30% min het dynamo afgifte maakt 18%
-
Jup haans-klunder
Re: waterstofcel
Ze kunnen beloven wat ze willen . Het '' voetje '' en het inzicht in een verkeers situatie , bepalen uiteindellijk het verbruik . En daar zijn we zelf bij . Gr; Juppe .
-
Jup haans-klunder
Re: waterstofcel
Waarom staat mijn Prik niet op tijds volgorde ?? Gr ; Juppe .
-
Apke
Re: waterstofcel
Dikke bout onder het gaspedaal. Effectieve manier van besparen
Tja .... of het werkt ........
Wat natuurlijk een feit is, is dat als de motor stationair draait we energie weggooien en als we remmen (op de motor) we ook energie over zouden kunnen houden.
Als de motor moet werken, dan wil je alle energie richting de wielen richten en niet in iets anders steken.
Ik vraag me af wat het rendement is van het apparaat. Volgens mij is het rendement van de dynamo relatief laag, dus of het werkelijk iets zal opleveren.
Stel .... dat je stationair 1 liter diesel verbrand.
Stel dat het rendement van je dynamo 70% is en van het apparaat ook 70% (effectief dus 70% van 70% = 49%).
Dan zou je dus 1/2 liter diesel kunnen maken.
Volgens mij is een start stop systeem rendabeler en je kan de hele liter Diesel besparen.
Ik houd het er op dat de meeste opbrengsten van dit apparaat toch echt bij de verkoper liggen en niet bij de koper ...
Oh, een andere besparingstip: Nevel wat water in de luchtinlaat.
Het water wordt door de temperatuur stoom en neemt toe in volume, dus een hogere compressie en daardoor meer kracht bij dezelfde brandstof en de motor blijft koeler.
Oh ... niet vergeten !!!!! De levensduur van je motor wordt drastisch ingekort.
Yep, energie uit water
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('61930dfaaf8377e9f1c35009f9a91ab9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 15504250, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Tja .... of het werkt ........
Wat natuurlijk een feit is, is dat als de motor stationair draait we energie weggooien en als we remmen (op de motor) we ook energie over zouden kunnen houden.
Als de motor moet werken, dan wil je alle energie richting de wielen richten en niet in iets anders steken.
Ik vraag me af wat het rendement is van het apparaat. Volgens mij is het rendement van de dynamo relatief laag, dus of het werkelijk iets zal opleveren.
Stel .... dat je stationair 1 liter diesel verbrand.
Stel dat het rendement van je dynamo 70% is en van het apparaat ook 70% (effectief dus 70% van 70% = 49%).
Dan zou je dus 1/2 liter diesel kunnen maken.
Volgens mij is een start stop systeem rendabeler en je kan de hele liter Diesel besparen.
Ik houd het er op dat de meeste opbrengsten van dit apparaat toch echt bij de verkoper liggen en niet bij de koper ...
Oh, een andere besparingstip: Nevel wat water in de luchtinlaat.
Het water wordt door de temperatuur stoom en neemt toe in volume, dus een hogere compressie en daardoor meer kracht bij dezelfde brandstof en de motor blijft koeler.
Oh ... niet vergeten !!!!! De levensduur van je motor wordt drastisch ingekort.
Yep, energie uit water
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('61930dfaaf8377e9f1c35009f9a91ab9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 15504250, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
-
Frans Bonnes
Re: waterstofcel
Omdat dat zo ingesteld is.
Jouw prik staat onder de prik waar je op reageert.
Net zoals deze nu onder het berichtje van jou staat.
fb
Jouw prik staat onder de prik waar je op reageert.
Net zoals deze nu onder het berichtje van jou staat.
fb
-
Jup haans-klunder
Re: waterstofcel
Het blijft toch een kwestie van : het voetje en verkeers inzicht . Niet onbelangrijk geen haast en Heer in het verkeer blijven . Gr; Juppe .
-
a.wilbie
Re: waterstofcel
rijden als of je in een vrachtwagen zit.
80km/u en lang uit laten rollen.
of ergens naar toe rijden en via de anwb weer terug
80km/u en lang uit laten rollen.
of ergens naar toe rijden en via de anwb weer terug