HELP Koppelings/ schakel perikelen in Den Haag
-
Hans
HELP Koppelings/ schakel perikelen in Den Haag
Sinds kort, schakelt mijn defender 90 TD uit 1990 niet meer zoals het hoort.
Als de motor en bak koud zijn moet ik hem in z'n versnelling zetten en dan wegrijden opschakelen gaat dan bijna altijd wel maar terug schakelen bijna nooit. Als motor en bak warm zijn zijn de problemen wat minder. Dit is erg vervelend en zou dit graag op willen lossen. Wie zou met mij eens het liefst op korte termijn hiernaar willen kijken?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2012 20:53 door Hans.
Als de motor en bak koud zijn moet ik hem in z'n versnelling zetten en dan wegrijden opschakelen gaat dan bijna altijd wel maar terug schakelen bijna nooit. Als motor en bak warm zijn zijn de problemen wat minder. Dit is erg vervelend en zou dit graag op willen lossen. Wie zou met mij eens het liefst op korte termijn hiernaar willen kijken?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2012 20:53 door Hans.
-
Hans
Re: HELP Koppelings/ schakel perikelen in Den Haag
Dit hoeft natuurlijk niet voor niks
er is in ieder geval een bak koffie met wat lekkers en heb er ook wel een financiële vergoeding voor over hoor. Het hoeft niet voor niets.
Het gaat mij er vooral om dat ik er zelf wat van leer, zodat ik de Land Rover leer kennen
Nu wat interessanter ??
Hoor en lees het wel, groet Hans
er is in ieder geval een bak koffie met wat lekkers en heb er ook wel een financiële vergoeding voor over hoor. Het hoeft niet voor niets.
Het gaat mij er vooral om dat ik er zelf wat van leer, zodat ik de Land Rover leer kennen
Nu wat interessanter ??
Hoor en lees het wel, groet Hans
-
Exfietser
Je kunt beginnen met zelf eens het vloeistofniveau en de kleur van de vloeistof van je koppeling te controleren. Daar krijg je geeneens vieze handen van.
Arnold.
Arnold.
-
jacob
Beste Hans,
Ik heb net dit probleem kunnen oplossen door de dot 4 olie volledig af te tappen en daarna opnieuw gevuld. De olie was oud en er zat vocht in. Hierna geen problemen meer gehad. Mocht het olie niveau te laag staan kan ook je hulpkoppelings cilinder lekken dan niet bijvullen maar deze (laten) vervangen. een hulpkoppelingscilinder zit onder de € 100,= . het is dan wel te hopen dat de koppelingsplaat niet vet is geworden want dan mag die vervangen worden.
Groet Jacob
ps volgens mij staan er beschrijvingen van dit probleem met oplossingen op het LRCH forum.
Ik heb net dit probleem kunnen oplossen door de dot 4 olie volledig af te tappen en daarna opnieuw gevuld. De olie was oud en er zat vocht in. Hierna geen problemen meer gehad. Mocht het olie niveau te laag staan kan ook je hulpkoppelings cilinder lekken dan niet bijvullen maar deze (laten) vervangen. een hulpkoppelingscilinder zit onder de € 100,= . het is dan wel te hopen dat de koppelingsplaat niet vet is geworden want dan mag die vervangen worden.
Groet Jacob
ps volgens mij staan er beschrijvingen van dit probleem met oplossingen op het LRCH forum.
-
Hans
Jacob,
dank voor de tip en zal hier vanavond eens naar kijken en strak alvast wat dot 4 halen
dank voor de tip en zal hier vanavond eens naar kijken en strak alvast wat dot 4 halen
-
Hans
Probleempje helemaal opgelost mede dankzij de tip van Jacob.
Vandaag DOT4 gehaald en zo'n mooi pompje waarvan je het reservoir vult met olie en dan met wat lucht van de autoband druk geeft om de olie uit het reservoir door de vulopening van de koppelings olie in het system te persen lekker veel olie doorheen laten lopen zodat het systeem gelijk gespoeld is
Nu doet ie het weer prima, en eh exfietser de olie was idd goed zwart.
Dank
groet Hans
Vandaag DOT4 gehaald en zo'n mooi pompje waarvan je het reservoir vult met olie en dan met wat lucht van de autoband druk geeft om de olie uit het reservoir door de vulopening van de koppelings olie in het system te persen lekker veel olie doorheen laten lopen zodat het systeem gelijk gespoeld is
Nu doet ie het weer prima, en eh exfietser de olie was idd goed zwart.
Dank
groet Hans
-
Jup haans-klunder
@ ; Hans , de Prik is onmisbaar , dat blijkt nu ook alweer . Allen weten meer als een . Gr ; Juppe .
-
Exfietser
Als je hydraulische vloeistof (Dat dus geen olie is.) goed zwart was dan ben ik bang dat je kunt wachten op het volgende probleem. Dat zwarte komt waarschijnlijk van het langzaam oplossen van de oliekeringen in je cilinders en/off slangen. Zeer waarschijnlijk zul je daar dan iets van moeten vervangen. Het is niet erg dat je de vloeistof voor olie uitscheld als je maar weet dat die twee stoffen heel verschillend zijn en elkaar heel erg bijten en dat daardoor ook de rubbers worden aangetast. Zwarte vloeistof kan daar dan ook het gevolg van zijn. Een zeer kleine hoeveelheid olie of een ander smeermiddel in je rem of koppelingsysteem kan al dergelijke gevolgen hebben. Ontluchtingsnippels, wartels e.d. ook nooit met een klodder (koper)vet tegen het vast roesten vastzetten. Hier mag je alleen speciaal remmenvet voor gebruiken.
Arnold.
Arnold.