hoe hard zuigt een vacuumpomp?????
-
Babs
hoe hard zuigt een vacuumpomp?????
ik heb een probleem met m'n remmen van mijn 109 landrover santana diesel uit 1979 en nu heb ik hier gelezen dat je dan je vacuumpomp moet testen wel nu dat heb ik gedaan maar ik vind dat ie niet zo hard zuigt .
maar hoe hard moet ie eigenlijk zuigen moet je hand eraan blijven hangen of een papiertje.
bij mij is dit dus zeker niet het geval.
wie helpt mij ?????
gr. Babs
maar hoe hard moet ie eigenlijk zuigen moet je hand eraan blijven hangen of een papiertje.
bij mij is dit dus zeker niet het geval.
wie helpt mij ?????
gr. Babs
-
defendertje90
Re: hoe hard zuigt een vacuumpomp?????
Als je de rem intrapt en daarna de auto start zakt het pedaal dan iets in (indicatie af de pomp goed werkt)? Als hij inzakt dan is de vacuum goed.
Wat is precies het probleem met je remmen? Rempedaal hard en moeilijk in te trappen/remmen?
Wat is precies het probleem met je remmen? Rempedaal hard en moeilijk in te trappen/remmen?
-
Babs
Re: hoe hard zuigt een vacuumpomp?????
de rem krijg ik niet meer ingetrapt hij remt wel maar ik moet me wezenloos trappen
-
defendertje90
Re: hoe hard zuigt een vacuumpomp?????
klinkt inderdaad als een vacuum probleem. Kan dan 2 dingen zijn, of je vacuumpomp/ vacuumsysteem of je rembooster die kapot is.
Hoe hard hij moet zuigen durf ik niet te zeggen eigenlijk nog nooit niet geprobeerd, maar er zijn er hier die je dit zo kunnen vertellen
Hoe hard hij moet zuigen durf ik niet te zeggen eigenlijk nog nooit niet geprobeerd, maar er zijn er hier die je dit zo kunnen vertellen
-
defendertje90
Re: hoe hard zuigt een vacuumpomp?????
dat grote ronde ding waar je remvloeistofreservoir aan vast zit
-
Wim Janssen
Re: hoe hard zuigt een vacuumpomp?????
De ondersteunende kracht van de rembekrachtiger wordt grofweg bepaald door druk per oppervlakte. De oppervlakte van het membraan dat in de ronde doos van de rembekrachtiger zit. De druk, in dit geval onderdruk, komt van je vacuumpomp en zal ergens tussen de 0,5 en 0,8 bar zitten. Als je gewoon aan de leiding van de pomp voelt lijkt het niet veel omdat dit een kleine diameter en dus een kleine oppervlakte is.
De beste manier om je vacuumpomp te testen is een vacuummetertje aansluiten op de pomp. En verder moet het membraan in je rembekrachtiger natuurlijk niet lek zijn.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
De beste manier om je vacuumpomp te testen is een vacuummetertje aansluiten op de pomp. En verder moet het membraan in je rembekrachtiger natuurlijk niet lek zijn.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
-
Roel
Re: hoe hard zuigt een vacuumpomp?????
Babs Schreef:
-------------------------------------------------------
> rembooster is dat hetzelfde als servo??
dat zwarte ding onder je hoofdremcilinder.
En vacuum is relatief. Je kunt geloof ik (op een "normale" manier geen 1 bar vacuum trekken, dus erg hard zuigen zal de vacuumpomp niet. Het principe werkt op oppervlakteverschil en daardoor krachtvermeerdering. Ga er in eerste instantie maar eens van uit dat vacuum vacuum is dus als de pomp zuigt je dat probleem kunt uitsluiten. De bekrachtiger moet vacuum houden (als motor niet loopt). Te controleren door na afzetten van de motor het rempedaal in te trappen. Het pedaal moet dan steeds harder worden (dus als je vacuum wordt steeds minder).
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
-------------------------------------------------------
> rembooster is dat hetzelfde als servo??
dat zwarte ding onder je hoofdremcilinder.
En vacuum is relatief. Je kunt geloof ik (op een "normale" manier geen 1 bar vacuum trekken, dus erg hard zuigen zal de vacuumpomp niet. Het principe werkt op oppervlakteverschil en daardoor krachtvermeerdering. Ga er in eerste instantie maar eens van uit dat vacuum vacuum is dus als de pomp zuigt je dat probleem kunt uitsluiten. De bekrachtiger moet vacuum houden (als motor niet loopt). Te controleren door na afzetten van de motor het rempedaal in te trappen. Het pedaal moet dan steeds harder worden (dus als je vacuum wordt steeds minder).
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD