Chassis reparatie en Deurstijl Defender 110 1983
-
Ad1971
Chassis reparatie en Deurstijl Defender 110 1983
Ben net klaar met het volledig strippen van mijn Defender. Chassis is nu helemaal kaal. Ergste roest er ook al af geslepen met de haakse slijper.
Wel even schrikken van een groot gat boven op de 4-kante Crossmember die bovenop de lange balken ligt.
1. Weet iemand hoe dat ding heet en wat een nieuwe kost?
Zal ook een nieuwe achterbalk op moeten, maar dat wist ik eigenlijk al wel. Verder viel het chassis me niet tegen. Hij is natuurlijk ook al 28 jaar oud.
Binnenkort laat ik het ding stralen.
2. Moet ik mijn chassisnummer hiervoor (stralen) extra beschermen? Of blijft dat gewoon leesbaar?
3. Tot slot nog een vraag over de deurstijl van de achterdeuren. Is dat gewoon een geheel met de horizontale strip die van het schtubord naar de achterbak? Of moet ik dat los kunnen maken?
Groeten,
Ad
Wel even schrikken van een groot gat boven op de 4-kante Crossmember die bovenop de lange balken ligt.
1. Weet iemand hoe dat ding heet en wat een nieuwe kost?
Zal ook een nieuwe achterbalk op moeten, maar dat wist ik eigenlijk al wel. Verder viel het chassis me niet tegen. Hij is natuurlijk ook al 28 jaar oud.
Binnenkort laat ik het ding stralen.
2. Moet ik mijn chassisnummer hiervoor (stralen) extra beschermen? Of blijft dat gewoon leesbaar?
3. Tot slot nog een vraag over de deurstijl van de achterdeuren. Is dat gewoon een geheel met de horizontale strip die van het schtubord naar de achterbak? Of moet ik dat los kunnen maken?
Groeten,
Ad
-
Frank 110V8
Re: Chassis reparatie en Deurstijl Defender 110 1983
1.volgens mij zijn die niet nieuw te krijgen, ik zou bij ron Bolleboom een achterste stuk chassis kopen, dan heb je je achterbalk en die vierkante balk in een keer te pakken.
2. zou ik wel doen, mijn gk zou zijn iets van bitumen erop doen
3. die zijn idd een geheel
2. zou ik wel doen, mijn gk zou zijn iets van bitumen erop doen
3. die zijn idd een geheel
-
Rob van Leeuwen
Re: Chassis reparatie en Deurstijl Defender 110 1983
He Ad,
1. Bij mijn project heb ik deze B en C stijl bij Jansen used gehaald de onderste balk heb ik laten zetten uit iets zwaarder materiaal dan normaal er zijn ook reparatie delen te koop (zie mijn foto,s) gekocht bij Jansen Range Rover Parts.
2. Vwb je chassis nummer in overleg met de straler werkt ducktape goed om het geheel tegen grid te beschermen.
3. Vanuit de fabriek is het een geheel echter wel demontabel origineel is het gepuntlast met een puntlas boor heb je het geheel zo los voordat je het geheel demonteert eerst ff wat maten op nemen anders weet je niet meer waar wat zat.
Sterkte Rob
[picasaweb.google.com]
1. Bij mijn project heb ik deze B en C stijl bij Jansen used gehaald de onderste balk heb ik laten zetten uit iets zwaarder materiaal dan normaal er zijn ook reparatie delen te koop (zie mijn foto,s) gekocht bij Jansen Range Rover Parts.
2. Vwb je chassis nummer in overleg met de straler werkt ducktape goed om het geheel tegen grid te beschermen.
3. Vanuit de fabriek is het een geheel echter wel demontabel origineel is het gepuntlast met een puntlas boor heb je het geheel zo los voordat je het geheel demonteert eerst ff wat maten op nemen anders weet je niet meer waar wat zat.
Sterkte Rob
[picasaweb.google.com]
-
Scratch
Re: Chassis reparatie en Deurstijl Defender 110 1983
> Weet iemand hoe dat ding heet en wat een nieuwe kost?
NRC4171 Cross member front floor 110 starion wagon GBP37,- (op de mat €70,-) Besteld bij Craddock
> Zal ook een nieuwe achterbalk op moeten,
WA159806 110 x member with extentions GBP119,- (aan de deur €223,-) besteld bij Paddock
NRC4171 Cross member front floor 110 starion wagon GBP37,- (op de mat €70,-) Besteld bij Craddock
> Zal ook een nieuwe achterbalk op moeten,
WA159806 110 x member with extentions GBP119,- (aan de deur €223,-) besteld bij Paddock
-
André met Truckie
Re: Chassis reparatie en Deurstijl Defender 110 1983
Mocht je plannen hebben om het chassis na het stralen te laten galvaniseren, dan zou ik zeker vantevoren foto's nemen van het chassisnummer en vervolgens een plaatje over het chassisnummer heen lassen.
André
Truckie, 1974 swb 2.25 diesel (met Bakkie, 1/4 ton Polynorm trailer 1954)
P1110122_zps06f130c0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7b7284ee88f343486419589f7f133f83', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://i662.photobucket.com/albums/uu347/sobat110/P1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', '', 15498196, 600, 600, 'Loading image ...', false);
André
Truckie, 1974 swb 2.25 diesel (met Bakkie, 1/4 ton Polynorm trailer 1954)
P1110122_zps06f130c0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7b7284ee88f343486419589f7f133f83', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://i662.photobucket.com/albums/uu347/sobat110/P1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', '', 15498196, 600, 600, 'Loading image ...', false);