Ik heb gisteren mijn koppeling ontlucht omdat de druk van de koppeling laag was. Vandaag was de druk redelijk maar ontkoppelen deed hij niet altijd.
Vandaag het koppelingspedaal ingetrapt en het voelde als of er een ballon klapte. Sinds dien geen druk meer in de koppeling. Ik zie nergens lekkage en als ik het pedaal intrap zie ik het asje bij het vul potje naar binnen gaan. Als ik een aantal keer de koppeling intrap komt de vloeistof uit de bovenkant van het potje naar buiten.
Hebben jullie een idee van de diagnose? Bovenin de cilinder vervangen bij het vulpotje of moet ik het zoeken in de cilinder bij de koppeling zelf?
alvast bedankt
gr Erik
koppeling lightweight geen druk
-
Jurgen van Aken
Re: koppeling lightweight geen druk
Hoi,
het klinkt alsof een seal van je master is genekt.
Als je die vervangt is het slim om ook meteen de slave te vervangen, die is waarschijnlijk nagenoeg even ver versleten.
Groeten,
Jurgen
het klinkt alsof een seal van je master is genekt.
Als je die vervangt is het slim om ook meteen de slave te vervangen, die is waarschijnlijk nagenoeg even ver versleten.
Groeten,
Jurgen
-
Jup haans-klunder
Re: koppeling lightweight geen druk
Dit wordt voor mij ook interressant , wacht rustig af .gr Juppe .
-
Nick
Re: koppeling lightweight geen druk
Als de druk eraf is gegaan alsof een ballon knapte en je hebt nergens lekkage, dan kan het inderdaad alleen maar zijn dat 1 van de koppelingscilinders nu gewoon kapot is, het is inderdaad het beste om gewoon beide te vervangen en dan ook gelijk het rubberen slangetje dat (als je voor de auto staat) links aan je schutbord hangt, dan kun je weer vele jaren vooruit.
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
-
erik
Re: koppeling lightweight geen druk
Bedankt voor de snelle reacties, best balen volgende week mooi weer. En alle andere reparaties waren net klaar gebeurt weer bij de testrit