differentieel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jaap

differentieel

Bericht door jaap »

We kan mij zeggen wat voor differentieel ik heb?

Ik heb een differentieel in een roverhuis waar van ik dacht dat het voor een series was tot ik om het pinion seal te vervangen de drive flange er af haalde deze drive flange heeft fijne splines in plaats van de grove in de differentieels die er op dit moment onder zitten.
Ik heb nog geen tanden geteld maar wat voor diff heb ik en kan ik het uitwisselen voor een diff met de grove splines ??

M.V.G.
Jaap
defendertje90

Re: differentieel

Bericht door defendertje90 »

heb jij dan geen 24 splines besteld ipv 10 splines. Welk onderdeel nummer heb jij besteld en is het voor een series of defender diff (denk series)
jaap

Bericht door jaap »

Ik heb nog niets besteld ik heb een compleet differentieel liggen wat ik wilde gebruiken in mijn series swb
omm lekkage voor tezijn wilde ik voor de montage de pinon keerring en de drive flange vervangen.
ton ik dat dus los had bleek dat de pinion as en dus de drive flange een fijne spline hebben.
Ik denk dat het een rover diff iv voor een range met een lagere eind overbrenging
die ik dus niet kan gebruiken voor mijn series.
Jaap
defendertje90

Bericht door defendertje90 »

RRC, Defender en Discovery 1 hebben alle 3 dezelfde overbrenging van 3,54 ipv 4,7 zoals bij de series.

Kwestie van tellen en je weet het

Wat tel je het aantal omwentelingen van het kroonwiel (dat grote tandwiel dat erin zit) ten opzichte van de pinion.

Dus bij de rrc def en disco diffs moet je de pinion 3,54 keer draaien om het als je bijv een streepje op het kroonwiel zet weer op dezelfde positie te krijgen
Bij een series diff moet je dan automatisch 4,7 keer draaien.

Het verschil merk je dus wel met testen.
Plaats reactie