Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
-
Rudolff
Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Voor mijn 109 series 3 diesel uit 1982 zoek ik een brandstofpomp, niet het handbediende opvoerpompje, maar de grote die naar de injectoren gaat. Na een hoop gehannes vermoed ik dat hij de schuldige is dat de motor na een aantal minuten weer uitvalt. Niet stationair, dan blijft hij lopen, maar als ik rijd is het binnen 10 minuten gedaan. Mijn theorie is dat de pomp gewoon niet genoeg levert. Ik heb de leidingen al nagekeken en een en ander vervangen, net als het brandstoffilter, maar dat lijkt allemaal goed. Als de motor uitvalt krijg ik hem ook niet meer met de startmotor aan de gang, alleen door stevig opslepen wil hij wel aanslaan, maar meestal niet voor lang. Als iemand een beter idee heeft, ik heb de betreffende draadjes hier allemaal gelezen natuurlijk, dan hoor ik het graag. Heb je een brandstofpomp liggen is het helemaal te gek natuurlijk. Pb me dan even dan neem ik kontakt op. Een revisiesetje is ook een optie, maar werkt dat een beetje? Mijn ervaringen met setjes voor remcylinders e.d. Zijn niet zo heel goed. Met grote groet!
-
Hans
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Rob Ketelaar, reviseert die CAV pompen. Het lijk me geen optie om hier zelf aan te gaan sleutelen zonder ervaring !
Foto-HE7XGDFF.jpg --> mod_embed_images_loadimage('017c4740d4dedc879c60a47c643f34de', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HE7XGDFF.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-HE7XGDFF.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HE7XGDFF.jpg', '', 15150635, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-HE7XGDFF.jpg --> mod_embed_images_loadimage('017c4740d4dedc879c60a47c643f34de', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HE7XGDFF.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-HE7XGDFF.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HE7XGDFF.jpg', '', 15150635, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Hans
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Kijk eerst eens of je brandstof filter niet dicht zit. of je opvoer pompje wel goed werkt.
-
Exfietser
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Voor de injectiepomp zijn geen revisie setjes. En dat is niet zonder reden. Die pompen krijg je alleen goed op een testbank en met de nodige vak-kennis. Een rokende 2,25 is niet nodig. Timing en verstuivers moeten goed zijn en als dat niet lukt is een pompreviesie de aangewezen weg. Zelf prutsen aan de pomp is niet te doen. Rob Ketelaar is de aangewezen persoon hiervoor. Dat je motor er mee stopt door de pomp is niet erg waarschijnlijk. Zeker niet omdat hij wel start. Een slechte pomp zorgt voor een rokende en slecht lopende motor. Maar de motor doet het verder wel. Het is veel waarschijnlijker dat dat je brandstoftoevoer niet in orde is. Lucht en lekkage's in het systeem. Of momenteel een zeer waarschijnlijke oorzaak is gewoon ijsvorming.
Het is verstandig om eerst je hele brandstofsysteem schoon te maken en en (luchtlekkages) te verhelpen. Denk ook om het brandstof retoursyteem naar de tank. Als dat niet in orde is heb je dit soort problemen ook.
Arnold.
Het is verstandig om eerst je hele brandstofsysteem schoon te maken en en (luchtlekkages) te verhelpen. Denk ook om het brandstof retoursyteem naar de tank. Als dat niet in orde is heb je dit soort problemen ook.
Arnold.
-
Rudolff
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Mijn dank voor het meedenken!
Nog even wat meer info: de motor rookte al een behoorlijke tijd maar liep altijd wel goed, ik weet het roken aan slijtage van de zuigerveren of zo. Als de motor stationair loopt hoor je af en toe "overslaan" hij geeft dan even meer rook, maar loopt verder rustig door. Het opvoerpompje heb ik natuurlijk de laatse keren steeds gebruikt, ik kan niet zeggen dat de tegendruk die ik zou verwachten erg groot is, maar het glaasje krijgt hij wel vol van de waterscheider. Heeft het opvoerpompje nog een functie als de motor draait? Ik dacht dat de aanzuiging van de brandstofpomp daar voor zorgde en dat het opvoerpompje voor ontluchting was e.d.
Afgelopen zomer is de tank er onderweg geweest door een lekkage. Die is verholpen, maar alles is wel los geweest, dus ik heb zelf het idee dat er toen iets mis is gegaan met de leidingen maar het systeem lijkt verder goed vloeistof en luchtdicht, er is nergens lekkage zover ik kan zien. Het idee van de doorzichtige slang (stond in een draadje) is misschien nog een optie om te kijken of er belletjes zijn in de aanvoer. Het filter is splinternieuw, heb ik vervangen nadat de storing begon. Het weer wordt beter dus ik hoop donderdag even tijd te hebben om de boel aan te pakken. Alle ideeen zijn verder welkom, zeker als het om het testen van het syteem gaat. De retour ga ik ook onder handen nemen.
Met dank aan dit prachtige forum....of beter de prikkers die erop zitten....
Nog even wat meer info: de motor rookte al een behoorlijke tijd maar liep altijd wel goed, ik weet het roken aan slijtage van de zuigerveren of zo. Als de motor stationair loopt hoor je af en toe "overslaan" hij geeft dan even meer rook, maar loopt verder rustig door. Het opvoerpompje heb ik natuurlijk de laatse keren steeds gebruikt, ik kan niet zeggen dat de tegendruk die ik zou verwachten erg groot is, maar het glaasje krijgt hij wel vol van de waterscheider. Heeft het opvoerpompje nog een functie als de motor draait? Ik dacht dat de aanzuiging van de brandstofpomp daar voor zorgde en dat het opvoerpompje voor ontluchting was e.d.
Afgelopen zomer is de tank er onderweg geweest door een lekkage. Die is verholpen, maar alles is wel los geweest, dus ik heb zelf het idee dat er toen iets mis is gegaan met de leidingen maar het systeem lijkt verder goed vloeistof en luchtdicht, er is nergens lekkage zover ik kan zien. Het idee van de doorzichtige slang (stond in een draadje) is misschien nog een optie om te kijken of er belletjes zijn in de aanvoer. Het filter is splinternieuw, heb ik vervangen nadat de storing begon. Het weer wordt beter dus ik hoop donderdag even tijd te hebben om de boel aan te pakken. Alle ideeen zijn verder welkom, zeker als het om het testen van het syteem gaat. De retour ga ik ook onder handen nemen.
Met dank aan dit prachtige forum....of beter de prikkers die erop zitten....
-
Rickske
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
ik zou voor je over revisie, wat duur is, gaat nadenken eerst een doorzichtig stuk slang kopen. Ik heb al een aantal keren meegemaakt dat het probleem "lucht" aan de hand is. Bv vanuit een kapot filterhouder.
(haarscheurtjes)
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b8a868d3053f1912e3e18ed664e637be', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 15153493, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
(haarscheurtjes)
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b8a868d3053f1912e3e18ed664e637be', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 15153493, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
-
richard78
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
klinkt idd dat het blokje niet echt goed loopt. Ik zou dan niet meteen de brandstofpomp verdenken. Het kan idd lucht in de diesel zijn. Het is ook slim om te kijken welke kleur de rook is. Is die wit is het koelvloeistof, grijs/zwart valse lucht en blauw is olie.
Als je zegd dat je denkt dat je zuigerveren niet goed zijn is een compressie test ook niet een slecht idee. De compressie zou optimaal 33 zijn maar bij 20 bar rijd een 2.25 nog steeds goed. Belangrijk is dat de waardes in de 4 cillinders ongeveer gelijk zijn. Als een cillinder een afwijkende waarde heetkan het de zuigerveer zijn of de kleppen. Doen een klein scheutje in de cillinder en meet de compressie nog eens. Is deze gelijk gebleven dan zijn het de kleppen (seals) en is de compressie verbeterd is het de zuigerveer.
Slechte verstuivers kunnen ook nog rook veroorzaken. Je moet dna de verstuiver eruit halen en kijken hoe de diesel verstuift. Kijk in de manual hiervoor. Let ook op want de druk van de diesel die uit de verstuiver komt is hoog!!!
btw de weerstand van de opvoerpomp is idd best laag. dat komt omdat deze pomp de diesel aanzuigt bij de neergaande slag Bij het indrukken voel je dus alleen de veer. De eerste keer moet het moeilijk gaan en na een paar maal moet de weerstand afnemen (geloof ik). Na een tijdje is de weerstand weer als voorheen.
deze kennis is met schade en schande verkregen
succes
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c0d573ccea0ea8d77703a24cb3099709', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 15154322, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Als je zegd dat je denkt dat je zuigerveren niet goed zijn is een compressie test ook niet een slecht idee. De compressie zou optimaal 33 zijn maar bij 20 bar rijd een 2.25 nog steeds goed. Belangrijk is dat de waardes in de 4 cillinders ongeveer gelijk zijn. Als een cillinder een afwijkende waarde heetkan het de zuigerveer zijn of de kleppen. Doen een klein scheutje in de cillinder en meet de compressie nog eens. Is deze gelijk gebleven dan zijn het de kleppen (seals) en is de compressie verbeterd is het de zuigerveer.
Slechte verstuivers kunnen ook nog rook veroorzaken. Je moet dna de verstuiver eruit halen en kijken hoe de diesel verstuift. Kijk in de manual hiervoor. Let ook op want de druk van de diesel die uit de verstuiver komt is hoog!!!
btw de weerstand van de opvoerpomp is idd best laag. dat komt omdat deze pomp de diesel aanzuigt bij de neergaande slag Bij het indrukken voel je dus alleen de veer. De eerste keer moet het moeilijk gaan en na een paar maal moet de weerstand afnemen (geloof ik). Na een tijdje is de weerstand weer als voorheen.
deze kennis is met schade en schande verkregen
succes
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c0d573ccea0ea8d77703a24cb3099709', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 15154322, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Eric&Betty Boop
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Het is ook
> slim om te kijken welke kleur de rook is. Is die
> wit is het koelvloeistof, grijs/zwart valse lucht
> en blauw is olie.
Grijs/wit/blauw bij koude start is ONVERBRANDE diesel en vocht dat nog in de uitlaat zit en eventueel wat olie(volkomen normaal maar dit moet zodra het blok wat warm wordt weg zijn).
Wit bij een warm blok is water/koelvloeistof.
Zwart bij een warm blok is ONVOLLEDIG VERBRANDE diesel(roet) (let op het verschil tussen onverbrande en onvolledig verbrande).
Blauw bij een warm blok is olie. Blauwe rook bij gas geven,zuigerveren. Blauwe rook bij gas los,klepseals en/of klepgeleiders.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6382de9a52b82f5b7fe9948980dccf6a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15155095, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('3d9311e81e092b337741c810c87c8b10', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15155095, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/02/2012 23:00 door Eric&Betty Boop.
> slim om te kijken welke kleur de rook is. Is die
> wit is het koelvloeistof, grijs/zwart valse lucht
> en blauw is olie.
Grijs/wit/blauw bij koude start is ONVERBRANDE diesel en vocht dat nog in de uitlaat zit en eventueel wat olie(volkomen normaal maar dit moet zodra het blok wat warm wordt weg zijn).
Wit bij een warm blok is water/koelvloeistof.
Zwart bij een warm blok is ONVOLLEDIG VERBRANDE diesel(roet) (let op het verschil tussen onverbrande en onvolledig verbrande).
Blauw bij een warm blok is olie. Blauwe rook bij gas geven,zuigerveren. Blauwe rook bij gas los,klepseals en/of klepgeleiders.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6382de9a52b82f5b7fe9948980dccf6a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15155095, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('3d9311e81e092b337741c810c87c8b10', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15155095, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/02/2012 23:00 door Eric&Betty Boop.
-
richard78
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Bedankt voor de niet onbelangrijke toevoeging
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('aaf771f4f390f4e6df87e37711394e66', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 15155196, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('aaf771f4f390f4e6df87e37711394e66', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 15155196, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Eric&Betty Boop
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Graag gedaan.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('51c44d930bf1cbb5e81a5a84b8db502e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15155214, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('84e0a872ad86d07fb999c4a7e1094172', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15155214, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('51c44d930bf1cbb5e81a5a84b8db502e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15155214, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('84e0a872ad86d07fb999c4a7e1094172', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15155214, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
André met Truckie
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Even een vraagje: wanneer heeft de motor voor het laatst "goed" gelopen? Was dat afgelopen zomer?
Wanneer merkte je vervolgens dat de motor niet meer goed liep? Als je tussen deze perioden (belangrijke) zaken vervangen of gerepareerd hebt, zou ik eerder hier de oorzaak in zoeken. Het is misschien verder een idee om het hele brandstofsysteem tot aan de pomp compleet na te lopen. Wie weet of het een simpel probleem als een knikje in de brandstofleiding is. Ook is idd niet onbelangrijk om te weten wanneer je voor het laatst getankt hebt...
Veel succes!
André
Truckie, 1974 swb 2.25 diesel (met Bakkie, 1/4 ton Polynorm trailer 1954)
P1110122_zps06f130c0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7e2fb358df51ca18c239fee7fe9e9c4b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://i662.photobucket.com/albums/uu347/sobat110/P1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', '', 15155327, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Wanneer merkte je vervolgens dat de motor niet meer goed liep? Als je tussen deze perioden (belangrijke) zaken vervangen of gerepareerd hebt, zou ik eerder hier de oorzaak in zoeken. Het is misschien verder een idee om het hele brandstofsysteem tot aan de pomp compleet na te lopen. Wie weet of het een simpel probleem als een knikje in de brandstofleiding is. Ook is idd niet onbelangrijk om te weten wanneer je voor het laatst getankt hebt...
Veel succes!
André
Truckie, 1974 swb 2.25 diesel (met Bakkie, 1/4 ton Polynorm trailer 1954)
P1110122_zps06f130c0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7e2fb358df51ca18c239fee7fe9e9c4b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://i662.photobucket.com/albums/uu347/sobat110/P1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', '', 15155327, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
charly
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Hoi
Ik heb een net nw gereviseerde pomp liggen .
Is over gehouden toen ik na mercedes ombouw overgegaan ben .
ik wil er voor 175 euro hij is bij diesel specialist keizer in Doetinchem klaar gemaakt .
heb je intresse kun je me bellen onder nummer 026 4955790 .
mvg
Ik heb een net nw gereviseerde pomp liggen .
Is over gehouden toen ik na mercedes ombouw overgegaan ben .
ik wil er voor 175 euro hij is bij diesel specialist keizer in Doetinchem klaar gemaakt .
heb je intresse kun je me bellen onder nummer 026 4955790 .
mvg
-
jan-
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Ik denk ook dat het een verstopte brandstof leiding of filter is. Ik had namelijk hetzelfde door vocht wat bevroor in het filter. Als de vorst verdwijnt verdwijnt ook het euvel.
Als het toch de pomp is heb ik er nog wel een liggen. Van een 2.25D prima pomp, niet gereviseerd oid maar wel oke.
Hoef ik niet veel voor te hebben...
gr
jan
Als het toch de pomp is heb ik er nog wel een liggen. Van een 2.25D prima pomp, niet gereviseerd oid maar wel oke.
Hoef ik niet veel voor te hebben...
gr
jan
-
Rudolff
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Ok weer heel wat om over na te denken. De storing begon na het vervangen van de tank, maar niet direct. Tijdens onze zachte wintermaanden deed het euvel zich al voor, tijdens de vriesperiode heb ik niet meer gereden. Wat de rook betreft; hij is behoorlijk blauw, vooral direct na de start. Na verloop van tijd is het bijna weg alleen bij gasgeven rond het schakelen of optrekken komt er dan weer een pluim.
Op dit moment test ik de leiding voor de opvoerpomp of de opvoerpomp zelf. Als ik handmatig pomp slaat de motor even aan, een seconde of zo. Zonder pompen doet hij niks. Blijkbaar komt de brandstof niet vanzelf voorbij de opvoerpomp. Ik maak de schroef van de laatse injector los, en pomp tot er diesel uitloopt. Dan start hij dus 1 seconde. De opvoerpomp wordt toch ook aangedreven door de motor?
In de tank zit ongeveer 20 cm brandstof, dus leeg is hij niet. Ik heb gedacht de tank vol te gooien dan is de druk vanuit de tank al wat groter, maar hoe krijg ik dit monster bij de tank.... Nou ja een blik van 20 liter is ook goed natuurlijk.
Het schiet niet echt op, maar dat komt ook omdat het allemaal tussen de fulltime baan en gezin moet. Ik hou jullie op de hoogte.....
Groet Ruud
Op dit moment test ik de leiding voor de opvoerpomp of de opvoerpomp zelf. Als ik handmatig pomp slaat de motor even aan, een seconde of zo. Zonder pompen doet hij niks. Blijkbaar komt de brandstof niet vanzelf voorbij de opvoerpomp. Ik maak de schroef van de laatse injector los, en pomp tot er diesel uitloopt. Dan start hij dus 1 seconde. De opvoerpomp wordt toch ook aangedreven door de motor?
In de tank zit ongeveer 20 cm brandstof, dus leeg is hij niet. Ik heb gedacht de tank vol te gooien dan is de druk vanuit de tank al wat groter, maar hoe krijg ik dit monster bij de tank.... Nou ja een blik van 20 liter is ook goed natuurlijk.
Het schiet niet echt op, maar dat komt ook omdat het allemaal tussen de fulltime baan en gezin moet. Ik hou jullie op de hoogte.....
Groet Ruud
-
die zijn onderweg
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Dag Ruud, dit hebben wij ook gehad, 'valse lucht' was de conclussie ... bij -14 in de Ardennse bossen. Bij ons was het een wat te losse wartel aan de motor en mogelijk lucht bij de wisselkraan (wij hebben een 109 ex.leger model met 2 tanks) Met je handpomp vul je nu elke keer de cilinders/stukje toevoer, dat verbrand je dan en de motor slaat vervolgens weer af ...kan je blijven doen >> dus je leidingen checken, alle verbindingen ... goed schoon maken en nog 'es proberen! Houdt moed, er wordt vast nog veel zinniger gepost! grt Martijn
-
Rudolff
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Inmiddels niet echt veel opgeschoten. Even leek het euvel opgelost toen ik 20 liter diesel extra in de tank had. Maar is toch weer stilgevallen. Het heeft ook een tijd stilgelegen omdat ik nog een Saab 99 had staan met een kapotte kop. Die rijdt weer, dus nu weer naar de 109. Ik ga me richten op het opvoerpompje, het leidingsysteem lijkt dicht en goed.
Tot later...
Tot later...
-
Rickske
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
En heb je nu de leiding die naar je injectiepomp gaat al eens vervangen voro een doorzichtige? je zou niet de eerste zijn waarbij de motor pas na een opeenhoping van lucht in de injectiepomp afslaat. Ik heb gezien dat dat soms met een minuut of 5 draaien is, en soms met 30 minuten pas. Maar oorzaak is dan lucht. Je hoort de motor dan eerst een paar keer een slag overslaan (hikken). en dan slaat hij af. Bij ons was het een niet goed afsluitend brandstoffilter en 2 te hard aangedraaide wartel die daardoor haarscheurtjes in de behuizing (opvoerpompje en brandstoffilter) gaf. Hij lekte nergens diesel dat is schijnbaar dichter dan lucht.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7dd9b51fa368cd7d8a72d2b0c88fa489', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 15449663, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7dd9b51fa368cd7d8a72d2b0c88fa489', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 15449663, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
-
richard78
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Waar woon je ergens? Misschien dat er iemand kan meekijken?
En lees dit draadje eens door. Daar staat het antwoord vast wel in
Anders leer je vast een hoop. Heb ik wel gedaan in ieder geval.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('92d0f36bf0a874acf54918189b8fc9fd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 15449903, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En lees dit draadje eens door. Daar staat het antwoord vast wel in
Anders leer je vast een hoop. Heb ik wel gedaan in ieder geval.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('92d0f36bf0a874acf54918189b8fc9fd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 15449903, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Rudolff
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Het probleem is opgelost!
Uiteindelijk maar weer van voor af aan gaan zoeken. Bleek dat het filter in de tank zo netjes dichtzat dat het leek of het zo hoorde. Een dun filmpje vuil had alles dichtgezet. Met de luchtslang vloog alles eraf en kwam het zeefje tevoorschijn. Heb het de vorige keren niet gezien omdat het ze egaal dicht was.
Mogelijk zit er dus vuil in de tank, wel raar want vorige zomer is de tank eraf geweest en alle brandstof eruit, maar er is blijkbaar wat troep achtergebleven.
Nu de boel klaarmaken voor de APK, een bladveer vervangen en dan rijden met dat ding. Gaat er nog iemand naar Furstenau deze zomer?
Uiteindelijk maar weer van voor af aan gaan zoeken. Bleek dat het filter in de tank zo netjes dichtzat dat het leek of het zo hoorde. Een dun filmpje vuil had alles dichtgezet. Met de luchtslang vloog alles eraf en kwam het zeefje tevoorschijn. Heb het de vorige keren niet gezien omdat het ze egaal dicht was.
Mogelijk zit er dus vuil in de tank, wel raar want vorige zomer is de tank eraf geweest en alle brandstof eruit, maar er is blijkbaar wat troep achtergebleven.
Nu de boel klaarmaken voor de APK, een bladveer vervangen en dan rijden met dat ding. Gaat er nog iemand naar Furstenau deze zomer?
-
Rudolff
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Het probleem is opgelost!
Uiteindelijk maar weer van voor af aan gaan zoeken. Bleek dat het filter in de tank zo netjes dichtzat dat het leek of het zo hoorde. Een dun filmpje vuil had alles dichtgezet. Met de luchtslang vloog alles eraf en kwam het zeefje tevoorschijn. Heb het de vorige keren niet gezien omdat het ze egaal dicht was.
Mogelijk zit er dus vuil in de tank, wel raar want vorige zomer is de tank eraf geweest en alle brandstof eruit, maar er is blijkbaar wat troep achtergebleven.
Nu de boel klaarmaken voor de APK, een bladveer vervangen en dan rijden met dat ding. Gaat er nog iemand naar Furstenau deze zomer?
Uiteindelijk maar weer van voor af aan gaan zoeken. Bleek dat het filter in de tank zo netjes dichtzat dat het leek of het zo hoorde. Een dun filmpje vuil had alles dichtgezet. Met de luchtslang vloog alles eraf en kwam het zeefje tevoorschijn. Heb het de vorige keren niet gezien omdat het ze egaal dicht was.
Mogelijk zit er dus vuil in de tank, wel raar want vorige zomer is de tank eraf geweest en alle brandstof eruit, maar er is blijkbaar wat troep achtergebleven.
Nu de boel klaarmaken voor de APK, een bladveer vervangen en dan rijden met dat ding. Gaat er nog iemand naar Furstenau deze zomer?
-
Rudolff
Re: Brandstofpomp gezocht voor series 3 diesel
Het probleem is opgelost!
Uiteindelijk maar weer van voor af aan gaan zoeken. Bleek dat het filter in de tank zo netjes dichtzat dat het leek of het zo hoorde. Een dun filmpje vuil had alles dichtgezet. Met de luchtslang vloog alles eraf en kwam het zeefje tevoorschijn. Heb het de vorige keren niet gezien omdat het ze egaal dicht was.
Mogelijk zit er dus vuil in de tank, wel raar want vorige zomer is de tank eraf geweest en alle brandstof eruit, maar er is blijkbaar wat troep achtergebleven.
Nu de boel klaarmaken voor de APK, een bladveer vervangen en dan rijden met dat ding. Gaat er nog iemand naar Furstenau deze zomer?
Uiteindelijk maar weer van voor af aan gaan zoeken. Bleek dat het filter in de tank zo netjes dichtzat dat het leek of het zo hoorde. Een dun filmpje vuil had alles dichtgezet. Met de luchtslang vloog alles eraf en kwam het zeefje tevoorschijn. Heb het de vorige keren niet gezien omdat het ze egaal dicht was.
Mogelijk zit er dus vuil in de tank, wel raar want vorige zomer is de tank eraf geweest en alle brandstof eruit, maar er is blijkbaar wat troep achtergebleven.
Nu de boel klaarmaken voor de APK, een bladveer vervangen en dan rijden met dat ding. Gaat er nog iemand naar Furstenau deze zomer?