v8 3.9 loopt slecht
-
bram-rrc
v8 3.9 loopt slecht
hallo,
betreft rrc, 1991, 3.9 V8
motor loopt perfect op gas.
Benzine liep ie eerst niet, pomp vervangen.
Start nu wel, loopt slecht stationair, bij minimaal gas intrappen zakt ie weg, en hoor je een soort van blop.
met heel rustig gas geven kan je de toeren laten oplopen.
zo net systeemdruk gemeten volgens manual met t-stukje in de aanvoerleiding na het filter.
afgelezen: 2 bar stationair, richting de 2,5 bar bij toeren maken en zakt daarna weer terug naar 2 bar.
zou volgens de manual ietsje hoger moeten zijn.
kan dit het probleem zijn?
nb. vorig jaar liep de auto nog wel goed op benzine.
betreft rrc, 1991, 3.9 V8
motor loopt perfect op gas.
Benzine liep ie eerst niet, pomp vervangen.
Start nu wel, loopt slecht stationair, bij minimaal gas intrappen zakt ie weg, en hoor je een soort van blop.
met heel rustig gas geven kan je de toeren laten oplopen.
zo net systeemdruk gemeten volgens manual met t-stukje in de aanvoerleiding na het filter.
afgelezen: 2 bar stationair, richting de 2,5 bar bij toeren maken en zakt daarna weer terug naar 2 bar.
zou volgens de manual ietsje hoger moeten zijn.
kan dit het probleem zijn?
nb. vorig jaar liep de auto nog wel goed op benzine.
-
TVR
Re: v8 3.9 loopt slecht
Heb je ''nieuwe'' benzine in de tank zitten? als de andere er al erg lang in zit kan het zijn kracht kwijt zijn zeg maar, verder werkt de klep aan de achterkant op plenum wel? die regelt het stationair en kan na geen gebruik vast gaan zitten... even los halen en schoon maken... (is vooral voor het staionair lopen)
waarom hij in de toeren niet goed werkt is mij niet helemaal duidelijk, misschien dat de injectoren naar/vast zitten zijn geworden door lange tijd geen gebruik?
Succes,
Groet, Tom
waarom hij in de toeren niet goed werkt is mij niet helemaal duidelijk, misschien dat de injectoren naar/vast zitten zijn geworden door lange tijd geen gebruik?
Succes,
Groet, Tom
-
Roel
zet eens zo'n goedkoop doorzichtig benzinefilter ergens na de pomp en kijk of dit vol blijft bij lopende motor
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
-
Bart van Dessel
benzinedrukregelaar? stappenmotor? denk dat je het daar ergens moet zoeken. er zijn ook mooie instelbare benzinedrukregelaars te koop maar als je hoofdzakelijk op liquid gas rijdt dan is dat niet zo interessant. Erwin heeft trouwens een nieuwe donor voor z'n offroader gekocht....ga morgen met de Bartjes junior even kijken op de Landsard..
gr, Bart
gr, Bart
-
bram-rrc
hallo roel,
zou die drukmeting niet voldoende zijn denk je.
benzine leiding zit nog orgineel met wartels. zou voor zo.n filtertje de slang moeten doorknippen...
zou die drukmeting niet voldoende zijn denk je.
benzine leiding zit nog orgineel met wartels. zou voor zo.n filtertje de slang moeten doorknippen...
-
bram-rrc
hee bart.
ja dacht ook dat benzinedrukregel ding. maar meet een constante waarde. zou die dan niet goed zijn..
alweer opgedroogt van aken. had ook nog even willen komen kijken, maar gene tijd..
Zal die camel wel vooruit willen straks..
wat is er morgen op de landsard dan?
ja dacht ook dat benzinedrukregel ding. maar meet een constante waarde. zou die dan niet goed zijn..
alweer opgedroogt van aken. had ook nog even willen komen kijken, maar gene tijd..
Zal die camel wel vooruit willen straks..
wat is er morgen op de landsard dan?
-
Bart van Dessel
Richard Vonk van Camel events (ja die mij een voorruit en een egodeuk heeft bezorgd) moet wedstrijd rijden, voor wie weet ik niet. Ik ga effe kijken en wat onderdelen brengen, als ik maar niet te voet door de dikke slijk hoef....
gr bart
gr bart