Hallo weet er iemand waar de aansluiting bovenop het brandstoffilter voor is van een 2.5td
Ben deze motor aan het inbouwen in een series 2a en heb hierbij het brandstoffilter mee
overgezet. Hierbij is eigenlijk alles duidelijk alleen de aansluiting boven op het filter twijfel ik beetje over.
Lijkt wel of het overtollige brandstof van het opvoerpompje via daar retour gaan naar de tank.
Vind het wel vreemd dat de banjobout niet open is dus veel brandstof zal er niet langs kunnen.
Heeft hier iemand meer ervaring mee?
Hoor het graag
Alvast bedankt
gegr Peter Elst
brandstoffilter 2.5td
-
Oscar
Re: brandstoffilter 2.5td
Peter,
Bovenop hoort een banjo met twee aansluitingen, 1 (linkerkant) gaat als retour naar de tank terug, op de andere kant van de banjo sluit je de retour leiding van de injector gallerij aan.
Bij mij zat/zit er wel een normale banjo-bout in.
Normaal gaat de brandstofleiding van de tank direct naar de opvoerpomp, daarna naar het filter.
Vanuit het filter gaat er een leiding naar de hoge druk pomp, van die pomp gaat ook weer een retour leiding naar het filter.
Zo zat het op mijn n/a (voor uitbouw)
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Bovenop hoort een banjo met twee aansluitingen, 1 (linkerkant) gaat als retour naar de tank terug, op de andere kant van de banjo sluit je de retour leiding van de injector gallerij aan.
Bij mij zat/zit er wel een normale banjo-bout in.
Normaal gaat de brandstofleiding van de tank direct naar de opvoerpomp, daarna naar het filter.
Vanuit het filter gaat er een leiding naar de hoge druk pomp, van die pomp gaat ook weer een retour leiding naar het filter.
Zo zat het op mijn n/a (voor uitbouw)
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
peerke6004
Re: brandstoffilter 2.5td
Zit wel zo ongeveer als ik het verwacht had
bedankt voor de reacties
gegr Peter
bedankt voor de reacties
gegr Peter