Koppeling Lightweight
-
keesN
Koppeling Lightweight
Hejj,
Als ik met draaiende motor stilst in de 1e versnelling met de koppeling ingetrapt wil de Laro soms toch ineens aanrijden. Krijg hem dan ook niet uit de versnelling of ik moet de motor uitzetten. Hij verliest GEEN koppelingsvloeistof. Vanwege dit euvel gisteren er een nieuwe hoofdcilinder erin gezet (originele).
Nog steeds hetzelfde euvel, kan het aan de veren van de drukgroep liggen?
bvd
Kees
Als ik met draaiende motor stilst in de 1e versnelling met de koppeling ingetrapt wil de Laro soms toch ineens aanrijden. Krijg hem dan ook niet uit de versnelling of ik moet de motor uitzetten. Hij verliest GEEN koppelingsvloeistof. Vanwege dit euvel gisteren er een nieuwe hoofdcilinder erin gezet (originele).
Nog steeds hetzelfde euvel, kan het aan de veren van de drukgroep liggen?
bvd
Kees
-
defendertje90
Re: Koppeling Lightweight
mijn eerste gedachte is toch de hoofdkoppelingscilinder die niet goed afgesteld staat. De slave cilinder word dan niet volledig bedient waardoor je nog net wel kun schakelaren maar de koppeling toch gaat slippen.
-
keesN
Re: Koppeling Lightweight
defendertje90 Schreef:
-------------------------------------------------------
> mijn eerste gedachte is toch de
> hoofdkoppelingscilinder die niet goed afgesteld
> staat. De slave cilinder word dan niet volledig
> bedient waardoor je nog net wel kun schakelaren
> maar de koppeling toch gaat slippen.
De lightweight doet dit eigenlijk al vanaf het moment dat ik hem gekocht heb 4 jaar geleden.
Toen al een nieuwe slave en hoofdcilinder geplaatst maar niet geholpen. Destijd die imitatiespullen gekocht en dacht dat het daarom misschien niet beter was geworden. Vandaar nu een originele koppelingscilinder.
De slave kan het niet zijn, dan zou ik vloeistof verliezen.
Pedaalhoogte en vrije slag zijn goed.
Ook het rubber slangetje tussen de 2 "metalen" leidingen in heb ik vervangen. Zou kunnen dat er een blaasje op zou komen. Ook dit was het niet.
Wel gebruik ik altijd Dot 3, zou met Dot 4 het probleem opgelost zijn? Kan het me niet indenken.
Laro heeft 60.000 km gelopen.
bvd
Kees
-------------------------------------------------------
> mijn eerste gedachte is toch de
> hoofdkoppelingscilinder die niet goed afgesteld
> staat. De slave cilinder word dan niet volledig
> bedient waardoor je nog net wel kun schakelaren
> maar de koppeling toch gaat slippen.
De lightweight doet dit eigenlijk al vanaf het moment dat ik hem gekocht heb 4 jaar geleden.
Toen al een nieuwe slave en hoofdcilinder geplaatst maar niet geholpen. Destijd die imitatiespullen gekocht en dacht dat het daarom misschien niet beter was geworden. Vandaar nu een originele koppelingscilinder.
De slave kan het niet zijn, dan zou ik vloeistof verliezen.
Pedaalhoogte en vrije slag zijn goed.
Ook het rubber slangetje tussen de 2 "metalen" leidingen in heb ik vervangen. Zou kunnen dat er een blaasje op zou komen. Ook dit was het niet.
Wel gebruik ik altijd Dot 3, zou met Dot 4 het probleem opgelost zijn? Kan het me niet indenken.
Laro heeft 60.000 km gelopen.
bvd
Kees
-
defendertje90
Re: Koppeling Lightweight
Dot 3 of 4 maakt niet uit zolang je er maar geen dot 5 ingooit.
Waar haakt je koppeling ergens in met het pedaal boven in het midden of onderin?
Waar haakt je koppeling ergens in met het pedaal boven in het midden of onderin?
-
keesN
Re: Koppeling Lightweight
defendertje90 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dot 3 of 4 maakt niet uit zolang je er maar geen
> dot 5 ingooit.
>
> Waar haakt je koppeling ergens in met het pedaal
> boven in het midden of onderin?
Middenin.
mzzl
Kees
-------------------------------------------------------
> Dot 3 of 4 maakt niet uit zolang je er maar geen
> dot 5 ingooit.
>
> Waar haakt je koppeling ergens in met het pedaal
> boven in het midden of onderin?
Middenin.
mzzl
Kees
-
gert
Re: Koppeling Lightweight
Defendertje 90 kent dus géén lw88 , daar mag alleen maar dot 3 in wegens het oplossend vermogen van rubberdelen door dot4/5
omdat je koppeling dat blijkbaar al jaren doet en door alle vervangingen van delen nog steeds niet werkt ........zou ik direkt al naar de koppelingsgaffel hebben gekeken als leek die de lw88ffr zeer goed kent .
die gaffel zit vanaf de slave gerekend als enige in de bak met de taak deze samen met het druklager en drukgroep ( de slaten gaffel maakt de beweging in de bak naar de drukgroep ) een verbinding te maken /lossen die koppelen heet .............
omdat je koppeling dat blijkbaar al jaren doet en door alle vervangingen van delen nog steeds niet werkt ........zou ik direkt al naar de koppelingsgaffel hebben gekeken als leek die de lw88ffr zeer goed kent .
die gaffel zit vanaf de slave gerekend als enige in de bak met de taak deze samen met het druklager en drukgroep ( de slaten gaffel maakt de beweging in de bak naar de drukgroep ) een verbinding te maken /lossen die koppelen heet .............
-
Alan T
Re: Koppeling Lightweight
Geen dot4??? gebruik dat al meer dan 10J in mijn LW staat vlg mij ook gewoon in het wph.
Kees
blijf eigelijk tog een beetje aan lucht denken
zit je ontluchtingsnippel wel aan de hoogste kant?
is er verschil als je het pedaal een paar keer achter elkaar intrapt?
Kees
blijf eigelijk tog een beetje aan lucht denken
zit je ontluchtingsnippel wel aan de hoogste kant?
is er verschil als je het pedaal een paar keer achter elkaar intrapt?
-
Geert LW79
Re: Koppeling Lightweight
Dot3 en Dot4 zijn beide op glycerine basis en kunnen worden gemengd, Dot 5 is iets anders en tast de "oudere" type rubbers aan, als je onlangs alles hebt vervangen door nieuw spul kan er ook gewoon dot5 in, voordeel hiervan is dat het niet hygroscopisch is en dus veel langer meegaat. welk type auto is hier niet zo belangrijk.
Geert ( die er ook geen verstand van heeft maar wel een LW)
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('464c45389a2f0707fad58b46733f7047', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15431363, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Geert ( die er ook geen verstand van heeft maar wel een LW)
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('464c45389a2f0707fad58b46733f7047', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15431363, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Grumpy Old Sil
Re: Koppeling Lightweight
dot3, dot4/5,....iets met klok en klepel?
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('83a878bbab876858a4c15b3b1081180d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 15432862, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('83a878bbab876858a4c15b3b1081180d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 15432862, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
-
defendertje90
Re: Koppeling Lightweight
gert Schreef:
-------------------------------------------------------
> Defendertje 90 kent dus géén lw88 , daar mag
> alleen maar dot 3 in wegens het oplossend vermogen
> van rubberdelen door dot4/5
>
> omdat je koppeling dat blijkbaar al jaren doet en
> door alle vervangingen van delen nog steeds niet
> werkt ........zou ik direkt al naar de
> koppelingsgaffel hebben gekeken als leek die de
> lw88ffr zeer goed kent .
>
> die gaffel zit vanaf de slave gerekend als enige
> in de bak met de taak deze samen met het druklager
> en drukgroep ( de slaten gaffel maakt de beweging
> in de bak naar de drukgroep ) een verbinding te
> maken /lossen die koppelen heet .............
het zal niet zijn heb ik al jaren in onderhoud. En dot 3 en 4 kunnen er beide in. Dot 5 moet je vermijden. Denk dat jij een fout maakt
-------------------------------------------------------
> Defendertje 90 kent dus géén lw88 , daar mag
> alleen maar dot 3 in wegens het oplossend vermogen
> van rubberdelen door dot4/5
>
> omdat je koppeling dat blijkbaar al jaren doet en
> door alle vervangingen van delen nog steeds niet
> werkt ........zou ik direkt al naar de
> koppelingsgaffel hebben gekeken als leek die de
> lw88ffr zeer goed kent .
>
> die gaffel zit vanaf de slave gerekend als enige
> in de bak met de taak deze samen met het druklager
> en drukgroep ( de slaten gaffel maakt de beweging
> in de bak naar de drukgroep ) een verbinding te
> maken /lossen die koppelen heet .............
het zal niet zijn heb ik al jaren in onderhoud. En dot 3 en 4 kunnen er beide in. Dot 5 moet je vermijden. Denk dat jij een fout maakt
-
Veronica
Re: Koppeling Lightweight
Onze Ouwe was verslaafd aan dot3/4, maar is afgekicked gelukkig
-
Aluhok
Re: Koppeling Lightweight
Stel dat je nu een LW hebt waarvan de eerste versnelling vast blijft zitten en de koppeling dus niet ontkoppeld. Wat dan??
-
keesN
Re: Koppeling Lightweight
Hejj,
Ontluchtingsnippel zit aan de hoge kant, al heeel vaak ontlucht. Dit is het voor 99,9% niet.
Ook lees ik dat het de gaffel kan zijn, maar wat kan er dan niet goed zitten bij die gaffel? Naar mijn idee doet een gaffel het wel / of niet en kan de gaffel niet "soms" niet goed werken.
Of zie ik dit verkeerd?
bvd
Kees
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/05/2012 20:01 door keesN.
Ontluchtingsnippel zit aan de hoge kant, al heeel vaak ontlucht. Dit is het voor 99,9% niet.
Ook lees ik dat het de gaffel kan zijn, maar wat kan er dan niet goed zitten bij die gaffel? Naar mijn idee doet een gaffel het wel / of niet en kan de gaffel niet "soms" niet goed werken.
Of zie ik dit verkeerd?
bvd
Kees
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/05/2012 20:01 door keesN.
-
Alan T
Re: Koppeling Lightweight
als het geen lucht is, en je hebt een fatsoenlijke koppelings slag
{dus niet zoeen klein stukje met tegen druk}
blijft er eigenlijk weinig anders over dan je koppelingplaat die niet goed vrijkomt,
zou kunnen zijn dat die niet vrij kan bewegen op de spiesas of je drukgroep krom?
gaffel is naar mijn mening weinig spannends
Grt
Alan
die nooit iets verkeerd ziet maar wel vaak anders
{dus niet zoeen klein stukje met tegen druk}
blijft er eigenlijk weinig anders over dan je koppelingplaat die niet goed vrijkomt,
zou kunnen zijn dat die niet vrij kan bewegen op de spiesas of je drukgroep krom?
gaffel is naar mijn mening weinig spannends
Grt
Alan
die nooit iets verkeerd ziet maar wel vaak anders