bijna geen compressie naar distributieriem wissel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
RRC200tdi

bijna geen compressie naar distributieriem wissel

Bericht door RRC200tdi »

Ik heb mijn distributieriem gewisseld en nu start mijn 200tdi niet meer.
Ik heb de compressie gemeten en ik heb 10 bar op alle 4 cilinders.
Volgens mij staat alles precies op tijd. Zou één tand verschil op de krukas zo'n compressieverlies kunnen veroorzaken?
Erik One-ten+LW op 't werk

Re: bijna geen compressie naar distributieriem wissel

Bericht door Erik One-ten+LW op 't werk »

Jazeker, dat zou heel goed kunnen.
Als het voor het wisselen wel goed was,zou ik het daar zoeken.

Paspennetje in de brandstofpomp.Spie van krukas recht omhoog en stipje op nokkenaswiel netjes uitgelijnd. Dan moet het kloppen.

Succes

Grtz. Erik

Bart van Dessel

Re: bijna geen compressie naar distributieriem wissel

Bericht door Bart van Dessel »

10 bar is helemaal niks, normale waarde is tussen de 25 en 34 bar. Dus zeker een tand verkeerd, als het er geen 2 zijn.

gr, bart
rrc200tdi

Re: bijna geen compressie naar distributieriem wissel

Bericht door rrc200tdi »

Het lijkt allemaal goed te staan. Alleen op de krukas kan ik niet 100% zeker zien of hij precies midden boven staat, maar ik denk het wel, in elk geval zeker niet meer dan 1 tand verkeerd.
defendertje90

Re: bijna geen compressie naar distributieriem wissel

Bericht door defendertje90 »

1 tand verkeerd is al een probleem hij moet precies goed zijn, dus "ik denk het wel" is niet het juiste antwoord. Of hij staat goed of hij staat niet goed en niet half goed want dat kan niet. Ook als de pomp 1 tand van tijd staat start hij zeer moeilijk tot niet.
Bart van Dessel

Re: bijna geen compressie naar distributieriem wissel

Bericht door Bart van Dessel »

In het vliegwielhuis aan de onderkant vd auto zit een gat voor de doorwadingsplug (daar lekt de motor nog wel eens), in het vliegwiel zit een kleine inkeping die precies voor het gat zit als de eerste cylinder op BDP staat. Dan moet je ook een boortje van 9,5 mm in de inspuitpomp kunnen steken en dan zie je ook dat de nokkenaspulley op z'n merkteken staan. Dit is de enige juiste manier om te checken, dus Defendertje90 heeft gelijk, je moet het 100% zeker weten en niet 50%.

Gr, Bart
(RRC 200 tdi, RRC 300 tdi, etc.)
defendertje90

Re: bijna geen compressie naar distributieriem wissel

Bericht door defendertje90 »

Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> In het vliegwielhuis aan de onderkant vd auto zit
> een gat voor de doorwadingsplug (daar lekt de
> motor nog wel eens), in het vliegwiel zit een
> kleine inkeping die precies voor het gat zit als
> de eerste cylinder op BDP staat. Dan moet je ook
> een boortje van 9,5 mm in de inspuitpomp kunnen
> steken en dan zie je ook dat de nokkenaspulley op
> z'n merkteken staan. Dit is de enige juiste manier
> om te checken, dus Defendertje90 heeft gelijk, je
> moet het 100% zeker weten en niet 50%.
>
> Gr, Bart
> (RRC 200 tdi, RRC 300 tdi, etc.)


zegt de prutser met de startmotor problemen en de lekke band maar idd zoals bart zegt. Iedereen heeft het moeten leren maar het komt zeker goed als je maar precies werkt en niet bij benadering werkt
Bart van Dessel

Re: bijna geen compressie naar distributieriem wissel

Bericht door Bart van Dessel »

Tja, theo reeties ben ik beter dan in de praktijk
Plaats reactie